AnonymBruker Skrevet 6. juli #21 Skrevet 6. juli Hvis alle kolleger på arbeidsplassen din svarer nei til henne, så lukter det en kommende sykemelding fra henne i desember... typisk folk som mener de SKAL ha fri. Anonymkode: 47498...a19 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli #22 Skrevet 6. juli Hun har lov til å spørre. Du har lov til å si nei. Anonymkode: 141bf...3d7 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #23 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis alle kolleger på arbeidsplassen din svarer nei til henne, så lukter det en kommende sykemelding fra henne i desember... typisk folk som mener de SKAL ha fri. Anonymkode: 47498...a19 Ja, det viser dessverre at ordnignene med egenmelding og sykemelding i Norge rett og slett er litt for enkle å utnytte. Anonymkode: 179a2...f10 3
AnonymBruker Skrevet 6. juli #24 Skrevet 6. juli Eneste rettferdige er å dele julefri likt. Med mindre noen frivillig, uten mas og press ønsker å jobbe de dagene. Har selv opplevd mange år med folk som mener de har bedre grunn enn andre til å ha fri, først og fremst da folk med barn. Anonymkode: 1cc98...cb8 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #25 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvis alle kolleger på arbeidsplassen din svarer nei til henne, så lukter det en kommende sykemelding fra henne i desember... typisk folk som mener de SKAL ha fri. Anonymkode: 47498...a19 Da bør det undersøkes om denne personen drar til utlandet under sykemeldingen. Anonymkode: 1cc98...cb8 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #26 Skrevet 6. juli Hun må vel få lov å spørre. Og selvfølgelig er det annerledes for noen som har familie I utlandet. Hadde glatt byttet med henne selv, da jeg ikke har små barn lengre og fint kunne arbeide i julen. Anonymkode: ec941...7ea 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #27 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har hun brukt opp feriedagene sine? Det er jo lenge til jul. God tid til å planlegge. Anonymkode: e23b6...95f Hva mener du her? Anonymkode: 4ea17...fec
AnonymBruker Skrevet 6. juli #28 Skrevet 6. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Har hun brukt opp feriedagene sine? Det er jo lenge til jul. God tid til å planlegge. Anonymkode: e23b6...95f Noen må være på jobb. Det er langt ifra alle yrker som tillater at man tar ut feriedager akkurat som det passer en selv. Anonymkode: d6e1f...7dc 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #29 Skrevet 7. juli Si at dere har fast rullering på annethvert år fri. I år har du fri og planer. Punktum. Jeg jobber turnus. Vi feirer med mannens familie når jeg jobber og han blir med de på hytten om jeg ikke kan. Årene jeg har fri er vi med min familie. Og min familie feirer igjen annethvert år med øvrig familie. Så vi har en kanal som skal gå opp. At noen kommer fra andre land, byer osv som krever reise er ikke andres problem. Hun har ikke fri i år, men har vel fri neste år. Da får hun dra til de neste år. Hun får bruke ferie andre tider på året til å besøke de. Anonymkode: ad4e7...fbe
AnonymBruker Skrevet 7. juli #30 Skrevet 7. juli Det er lov å spørre, forståelig også at hun spør. Men hun må også godta et nei om folk sier nei. Dere har en plan, og da er det annen hver jul. Anonymkode: 9636d...736
AnonymBruker Skrevet 7. juli #31 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (21 timer siden): Eneste rettferdige er å dele julefri likt. Med mindre noen frivillig, uten mas og press ønsker å jobbe de dagene. Har selv opplevd mange år med folk som mener de har bedre grunn enn andre til å ha fri, først og fremst da folk med barn. Anonymkode: 1cc98...cb8 Jeg har barn (og familie i utlandet), og det kunne aldri falt meg inn å be andre jobbe for meg i julen. Anonymkode: 673ae...f42
AnonymBruker Skrevet 7. juli #32 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har barn (og familie i utlandet), og det kunne aldri falt meg inn å be andre jobbe for meg i julen. Anonymkode: 673ae...f42 Bra det finnes sånne som deg også, ikke alle ser forbi egen nesetipp lenger når de får barn. Jeg har hatt kolleger som stadig dro "bare deg selv å tenke på"-kortet. Og selv da de fikk høre at jeg hadde gamle foreldre som fort gikk mot sin siste jul, mente de at det var viktigere for deres eget barn å ha begge foreldre der hele julaften (hvert år). Og når foreldrene mine var borte, kunne jeg jo i hvert fall ikke ha noen grunn til å ha julefri mer mente de... Glad jeg ble ferdig med den gjengen der. Og ja, det året jeg sa opp ble det fra 1. desember. 🎄 Anonymkode: 1cc98...cb8 1 1
Stor pike Skrevet 7. juli #33 Skrevet 7. juli Jobbet sammen med en fra Nord-Norge en gang. Hun tok det som en selvfølge at hun skulle få fri hver jul, og bestilte til og med flybilletter hun kom til å miste hvis ikke en av oss forbarmet seg. Manipulering av ypperste klasse. 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli #34 Skrevet 7. juli Tenker det er helt OK å spørre, men ikke mase og forvente. Spør hun flere ganger ville jeg sagt at nå har jeg svart, så ikke spør mer. Det er ganske mange som har null problemer med å jobbe i jula, særlig de ikke-røde dagene. Så å spørre er helt greit. Anonymkode: c41f1...ebe
AnonymBruker Skrevet 7. juli #35 Skrevet 7. juli vis man er avhengig av å dra på lengre reiser hver jul (og påske) søker man ikke jobb der man må jobbe disse dagene. Det er ikke de andre sin jobb å dekke inn alt. Anonymkode: 8630a...46c
AnonymBruker Skrevet 7. juli #36 Skrevet 7. juli Stor pike skrev (26 minutter siden): Jobbet sammen med en fra Nord-Norge en gang. Hun tok det som en selvfølge at hun skulle få fri hver jul, og bestilte til og med flybilletter hun kom til å miste hvis ikke en av oss forbarmet seg. Manipulering av ypperste klasse. Sånt må sjefen ta tak i, mister man flybillettene en gang, lærer man kanskje til neste gang. Det skal ikke være andre ansattes problem. Media har bidratt til å romantisere dette med "hjem til jul", som om voksne folks hjem er hos foreldrene og ikke i eget hjem. Anonymkode: 1cc98...cb8 1
Knirke Skrevet 7. juli #37 Skrevet 7. juli AnonymBruker skrev (5 timer siden): Sånt må sjefen ta tak i, mister man flybillettene en gang, lærer man kanskje til neste gang. Det skal ikke være andre ansattes problem. Media har bidratt til å romantisere dette med "hjem til jul", som om voksne folks hjem er hos foreldrene og ikke i eget hjem. Anonymkode: 1cc98...cb8 Hahaha😄 Nå fikk jeg flashback til da jeg var 32 år gammel student og folk spurte meg om jeg skulle «hjem til jul». Hjem er jo hjemme hos meg… Å besøke foreldrene mine er noe helt annet, og ikke noe jeg hadde behov for som 32 åring.
AnonymBruker Skrevet 8. juli #38 Skrevet 8. juli Hvorfor er det så vanskelig å bare si nei? Anonymkode: 18a44...81a
AnonymBruker Skrevet 8. juli #39 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (På 7.7.2025 den 13.04): Bra det finnes sånne som deg også, ikke alle ser forbi egen nesetipp lenger når de får barn. Jeg har hatt kolleger som stadig dro "bare deg selv å tenke på"-kortet. Og selv da de fikk høre at jeg hadde gamle foreldre som fort gikk mot sin siste jul, mente de at det var viktigere for deres eget barn å ha begge foreldre der hele julaften (hvert år). Og når foreldrene mine var borte, kunne jeg jo i hvert fall ikke ha noen grunn til å ha julefri mer mente de... Glad jeg ble ferdig med den gjengen der. Og ja, det året jeg sa opp ble det fra 1. desember. 🎄 Anonymkode: 1cc98...cb8 Høres trist ut med slike kollegaer. Jeg har faktisk ikke opplevd at mine kollegaer med barn ber om ekstra fri pga. barn. Men vi har et godt arbeidsmiljø hvor alle drar lasset. Anonymkode: 673ae...f42
AnonymBruker Skrevet 8. juli #40 Skrevet 8. juli AnonymBruker skrev (På 7.7.2025 den 13.44): Sånt må sjefen ta tak i, mister man flybillettene en gang, lærer man kanskje til neste gang. Det skal ikke være andre ansattes problem. Media har bidratt til å romantisere dette med "hjem til jul", som om voksne folks hjem er hos foreldrene og ikke i eget hjem. Anonymkode: 1cc98...cb8 Ja, dette er virkelig ikke greit. Anonymkode: 673ae...f42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå