.Fjellmannen Skrevet 5. juli #1 Skrevet 5. juli (endret) Hei, jeg har invitert til sommerfest hos meg i kveld, ettersom flere av de er svært glad i alkohol tenker jeg å stille med litt alkohol selv, regner med de også tar med seg noe selv. Tenker økonomisk men samtidig skal det være grei kvalitet. Sett på vinmonopolet og kommet frem til at vodka med så høy prosent som mulig er å foretrekke? Er to forskjellige med 60% og noen andre med litt lavere prosent jeg har sett meg ut, kan noen som er mer vandt til alkohol gi meg noen anbefalinger av hvilken/hvilke eller andre jeg bør kjøpe? Oppdatering: Det blir å blande i drinker, er ikke slik at det skal drikkes store mengder sprit pr person, sprit er hovedsaklig for økonomi enn å kjøpe ferdige drikker, det hir også flere valgmuligheter legger ved skjermbiler av noe av det jeg har sett meg ut Endret 5. juli av .Fjellmannen Endre for bedre forståelse
AnonymBruker Skrevet 5. juli #2 Skrevet 5. juli Ville gått for Koskenkorva og i tillegg kjøpt Gin (gin og tonic er godt i varmen) Anonymkode: 3187f...2d9 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #3 Skrevet 5. juli Jeg for min del ville for all del unngått sprit i familieselskap, men det er jo ikke svar på spørsmålet ditt.. Anonymkode: 584d4...5f0 4 3
AnonymBruker Skrevet 5. juli #4 Skrevet 5. juli Alle disse fungerer hvis målet er å bli raskest mulig dritings, med kan jo faktisk være hyggelig med en fest hvor alle "er seg selv" og til å snakke med uten at de ligger snøvlende under et bord. Om du derimot vil servere noe godt og forfriskende uten at høyest mulig promille er målet, bør du servere noe annet, eller bruke sprit som basis i noe coctail/drink-liknende. Anonymkode: 7ecc0...c1c 1
.Fjellmannen Skrevet 5. juli Forfatter #5 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ville gått for Koskenkorva og i tillegg kjøpt Gin (gin og tonic er godt i varmen) Anonymkode: 3187f...2d9 Takk for svar. Hvilken gin vil du anbefale?
AnonymBruker Skrevet 5. juli #6 Skrevet 5. juli .Fjellmannen skrev (2 minutter siden): Takk for svar. Hvilken gin vil du anbefale? Jeg liker Beefeater og Portobello Road. Beefeater er en god, gammel, slager. Kan ikke gå feil med den Anonymkode: 3187f...2d9 2
.Fjellmannen Skrevet 5. juli Forfatter #7 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg for min del ville for all del unngått sprit i familieselskap, men det er jo ikke svar på spørsmålet ditt.. Anonymkode: 584d4...5f0 Jeg hadde selv heller ingen planer om sprit selv i utgangspunktet, men ettersom det har vært et ønske fra flere så godtar jeg det. Jeg kan absolutt ikke mye om sprit men det blir såklart ikke mye sprit i hver drink, ingen skal drikke det rent eller høy dose (er planen i allefall) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Alle disse fungerer hvis målet er å bli raskest mulig dritings, med kan jo faktisk være hyggelig med en fest hvor alle "er seg selv" og til å snakke med uten at de ligger snøvlende under et bord. Om du derimot vil servere noe godt og forfriskende uten at høyest mulig promille er målet, bør du servere noe annet, eller bruke sprit som basis i noe coctail/drink-liknende. Anonymkode: 7ecc0...c1c Jeg skrev sikkert litt upresist, det blir blandet i drinker, er ikke slik at alle skal få i seg store mengder sprit. Sprit er hovedsakelig for at det har vært et ønske fra flere av de involverte og at det gir mest alkohol for pengene (tenker jeg hvertfall) kunne gått for lavere prosent, men det vil koste en god del mer enn å blande selv, da har man også flere valgmuligheter. Som sakt, jeg kan ikke så mye om alkohol 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #8 Skrevet 5. juli Lys rom er godt å bruke til å lage drinker Anonymkode: 60bbe...a75 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #9 Skrevet 5. juli .Fjellmannen skrev (9 minutter siden): Jeg hadde selv heller ingen planer om sprit selv i utgangspunktet, men ettersom det har vært et ønske fra flere så godtar jeg det. Jeg kan absolutt ikke mye om sprit men det blir såklart ikke mye sprit i hver drink, ingen skal drikke det rent eller høy dose (er planen i allefall) Jeg skrev sikkert litt upresist, det blir blandet i drinker, er ikke slik at alle skal få i seg store mengder sprit. Sprit er hovedsakelig for at det har vært et ønske fra flere av de involverte og at det gir mest alkohol for pengene (tenker jeg hvertfall) kunne gått for lavere prosent, men det vil koste en god del mer enn å blande selv, da har man også flere valgmuligheter. Som sakt, jeg kan ikke så mye om alkohol Da anbefaler jeg at du finner et par spennende drinkoppskrifter på nett som du vil lage og kjøper den spriten som anbefales til den drinken. Sprit kan ha litt ulik smak, og ikke alle smaker går like godt til de øvrige ingredisensene i en drink. Anonymkode: 7ecc0...c1c
AnonymBruker Skrevet 5. juli #10 Skrevet 5. juli Jeg hadde laget en god drink eller punsj og bedt gjestene ta med det de likte. Aperitiff spritz er sommerlig og ser fint ut. Anonymkode: 29445...41f 1
Brunello Skrevet 5. juli #11 Skrevet 5. juli Anbefaler ikke 60%. Det er dyrere, folk drikker like mye som om det var 40% og blir følgelig bare fullere. kjøp inn vodka, rom og gin. 3 1
Brunello Skrevet 5. juli #12 Skrevet 5. juli .Fjellmannen skrev (20 minutter siden): Jeg hadde selv heller ingen planer om sprit selv i utgangspunktet, men ettersom det har vært et ønske fra flere så godtar jeg det. Jeg kan absolutt ikke mye om sprit men det blir såklart ikke mye sprit i hver drink, ingen skal drikke det rent eller høy dose (er planen i allefall) Jeg skrev sikkert litt upresist, det blir blandet i drinker, er ikke slik at alle skal få i seg store mengder sprit. Sprit er hovedsakelig for at det har vært et ønske fra flere av de involverte og at det gir mest alkohol for pengene (tenker jeg hvertfall) kunne gått for lavere prosent, men det vil koste en god del mer enn å blande selv, da har man også flere valgmuligheter. Som sakt, jeg kan ikke så mye om alkohol Drinker er antakelig det dyreste som finnes av alternativene du har. I alle fall om de skal blandes skikkelig. Skjærer du det ned til de enkleste drinkene, blir det ok pris. Kjøp inn vodka og ingefærøl til Moscow Mule, Rom og cola og gin og Tonic. I tillegg sitroner og lime. 1
Luckiness Skrevet 5. juli #13 Skrevet 5. juli Mulig jeg ikke har peiling på sprit. Men hvorfor ikke bare gå for 40%? Unngå at folk blir for full. Når jeg får servert drinker antar jeg det er 40%. Og vet da at jeg holder meg til 1-2 drinker gjennom en kveld hvis kvelden inkluderer vin, øl eller annet i tillegg. Du kan kjøpe slike som dette. Blande drink. Så kan folk forsyne seg. Gitt at folk klarer å begrense seg. Om ikke er det beste å servere selv for å ikke servere mer om det blir for mye.
Lillemy8 Skrevet 5. juli #14 Skrevet 5. juli Ville laget Moscow mule med Koskenkorva. Moscow mule er en enkel og populær drink som inneholder vodka, ingefærøl og lime. Ville blandet godt ut med masse is, lime og blandevann! Hvis alle skal kunne ta et par glass er det viktig at den ikke er for sterk. Ingefærøl i Norge er de billige ganske gode, trenger ikke kjøpe de dyreste i denne sammenhengen (både den fra EC Dahls og Lille brusfabrikken er gode). Hvis du servere i punsjbolle er det gøy med pynt (spiselige blomster feks stemorsblomst, eller remser av rabarbra etc). Ellers kult med tappekran som foreslått. 1
.Fjellmannen Skrevet 5. juli Forfatter #15 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg liker Beefeater og Portobello Road. Beefeater er en god, gammel, slager. Kan ikke gå feil med den Anonymkode: 3187f...2d9 Takk for svar, hvilken beefeater er best, ser det er en del forskjellige av de AnonymBruker skrev (1 time siden): Lys rom er godt å bruke til å lage drinker Anonymkode: 60bbe...a75 Takk for tips AnonymBruker skrev (1 time siden): Da anbefaler jeg at du finner et par spennende drinkoppskrifter på nett som du vil lage og kjøper den spriten som anbefales til den drinken. Sprit kan ha litt ulik smak, og ikke alle smaker går like godt til de øvrige ingredisensene i en drink. Anonymkode: 7ecc0...c1c Takk for tips, skal prøve å lese litt om forskjellige drinker, må evnt spørre de på polet AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg hadde laget en god drink eller punsj og bedt gjestene ta med det de likte. Aperitiff spritz er sommerlig og ser fint ut. Anonymkode: 29445...41f De tar nok med seg det de liker og foretrekker selv i tillegg. Takk for tips Brunello skrev (1 time siden): Anbefaler ikke 60%. Det er dyrere, folk drikker like mye som om det var 40% og blir følgelig bare fullere. kjøp inn vodka, rom og gin. Ser den når jeg tenker meg litt mer om, tenkte bare en flaske 60 holder lengre enn 40, men gjør nok ikke det. Takk for tips Brunello skrev (1 time siden): Drinker er antakelig det dyreste som finnes av alternativene du har. I alle fall om de skal blandes skikkelig. Skjærer du det ned til de enkleste drinkene, blir det ok pris. Kjøp inn vodka og ingefærøl til Moscow Mule, Rom og cola og gin og Tonic. I tillegg sitroner og lime. Tenkte i utgangspunktet ikke å blande så innvikla, hovedsaklig forskjellig brus og juice. Takk for tips Luckiness skrev (1 time siden): Mulig jeg ikke har peiling på sprit. Men hvorfor ikke bare gå for 40%? Unngå at folk blir for full. Når jeg får servert drinker antar jeg det er 40%. Og vet da at jeg holder meg til 1-2 drinker gjennom en kveld hvis kvelden inkluderer vin, øl eller annet i tillegg. Du kan kjøpe slike som dette. Blande drink. Så kan folk forsyne seg. Gitt at folk klarer å begrense seg. Om ikke er det beste å servere selv for å ikke servere mer om det blir for mye. Takk for svar. Ja jeg blir å droppe 60, jeg tenkte nok bare litt feil, tenkte det holdt lengre bare. Takk for tips om tappekran. Lillemy8 skrev (1 time siden): Ville laget Moscow mule med Koskenkorva. Moscow mule er en enkel og populær drink som inneholder vodka, ingefærøl og lime. Ville blandet godt ut med masse is, lime og blandevann! Hvis alle skal kunne ta et par glass er det viktig at den ikke er for sterk. Ingefærøl i Norge er de billige ganske gode, trenger ikke kjøpe de dyreste i denne sammenhengen (både den fra EC Dahls og Lille brusfabrikken er gode). Hvis du servere i punsjbolle er det gøy med pynt (spiselige blomster feks stemorsblomst, eller remser av rabarbra etc). Ellers kult med tappekran som foreslått. Takk for tips
AnonymBruker Skrevet 5. juli #16 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg for min del ville for all del unngått sprit i familieselskap, men det er jo ikke svar på spørsmålet ditt.. Anonymkode: 584d4...5f0 Nei så da så 🤯 🤦♀️ men måtte si noe allikevel 🙄🤦♀️ Anonymkode: ee8cc...39a 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #17 Skrevet 5. juli Jeg hadde ikke valgt noen av de der 🫣 Bestem deg for en eller to drinker du vil lage. Det enkleste er jo å lage opp en stor batch som folk kan forsyne seg av. F.eks strawberry Mojito. Personlig hadde jeg heller kjøpt Rom, da har du mer å gå på ift drinkvalg. Eventuelt kan du gjøre det veldig enkelt å kjøpe 1 flaske Bacardi razz, 1 flaske Bacardi Lemon, blande 50/50 , fylle på med isbiter (finnes poser med isbiter i frysedisk), sprite eller 7up og lime / sitronskiver. Anonymkode: b0463...bff 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #18 Skrevet 5. juli Pink gin er en sikker slager her i gården 🤩 Blander med isbiter , rosa sweppes og sitron brus . Lykke til med festen 🍾 Anonymkode: 4b581...688 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli #19 Skrevet 6. juli Hadde ikke kjøpt 60% for å blande drinker. Som flere skriver, kjøp vodka og gin og kanskje rom, og godtblandevann Anonymkode: e1fa7...9d8
AnonymBruker Skrevet 7. juli #20 Skrevet 7. juli Hvilke drinker skal blandes? Når det kommer til vodka er ikke merke så nøye sånn egentlig. Anonymkode: b151a...5d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå