Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, nei jeg er overhodet ikke bitter. 
Mannen og jeg feirer sølvbryllup i år og har tre flotte barn så jeg har ikke noe å være bitter over. 

Det jeg har skrevet er jo kun hva jeg har lest her inne. At det er veldig lite empati og egoisme i mange svar. Jeg skrev også at det var satt på spissen. 
Men, slik er det selvsagt på et forum med så mange forskjellige meninger og mennesker i forskjellige aldersgrupper. 
Alt er jo også så mye lettere å bare lire av seg så lenge det finnes en Anonym knapp. 

God sommer ☀️

TS

Anonymkode: 9379b...9a5

Det var bra for nå ble jeg en smule bekymret selv om det var satt på spissen. KG er nok ikke representativt i den forstand. 

God sommer til deg også ts ☀️ Håper den blir bra ☀️

Anonymkode: 0a4e3...dc2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

100% enig i at det er My way or the highway her inne. 
Litt satt på spissen så skal det godtas at kjæresten reiser på hyttetur alene med eksen for de var jo tross alt venner før de ble kjærester. 
Eller hvis en treffer en/ei som har barn fra før så er det en selvfølge at den nye skal ikke inkluderes og det er en selvfølge at de skal feire jul, 17.mai, påske, sommerferie sammen og gjerne reise bort sammen uansett alder på barna. Eksen skal også være inkludert i familien for resten av livet. 

Alt virker så egoistisk, alt skal dreie seg om mine ønsker og stakkars partner som trenger støtte, det kan bare glemmes for nå er det hyttetur med eksem og den gamle vennegjengen som gjelder. 

Ok, dette er satt på spissen, men er nesten det inntrykket jeg ofte sitter igjen med her. 

TS

Det er nok best å være noenlunde lik på dette med om vennskap med eksen er greit, og i så fall i hvilken form.Begge sider kan nok påstå at den andre er ego, om man ser ulikt på dette og følere seg begrenset eller ikke sett. 

Min kjære kan være veldig sjalu men akkurat at jeg utveksler noen ord med eksen iblant, bryr han seg ikke om. Han merker jo at jeg har 0 følelser for den andre, selv om jeg ble dumpet den gangen. Nå begynner jeg å bli sur på eksen fordi han fisker etter oppmerksomhet, så mulig jeg bare kutter den kontakten. 

Anonymkode: 5303c...702

• Liker 1
Skrevet

Den mannen skulle på JOBBTUR til en by. Selvsagt hagler det inn svar om at hun skal prøve å slappe av, det er jo INGENTING som tilsier at han skal gjøre noe galt. Jeg blir skremt over folks behov for å kontrollere og mistro andre.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 4.7.2025 den 18.49):

Leser her inne et innlegg om ei som hater at mannen skal til Amsterdam på jobbtur pga hun ønsker ikke at han skal på strippebar. Svarene hagler inn om at det må hun bare akseptere og syntes er greit. 

Ei annen blir såret over at mannen kaller henne tørrpinne fordi hun ikke ønsker å drikke på en fest etter en ulykke. 
Svarene kommer at det var sikkert bare humor, at han (stakkars) er også lei av ulykken osv. 

Ei føler hun ikke får støtte av kjæresten som bare svarer «ok» da hun forteller om noen traumatisk som har hendt henne. 
Svar kommer om at hun sikkert er ei av de som må prate i massevis om alt og at hun prater for mye svada. 

Hvem er dere som svarer slik? 
Gjør du/sier du akkurat hva du vil til din partner? Bryr du deg ikke om den andres følelser? 

Syntes det er så lite empati i mange av svarene her inne, virker som en kan gjøre/ si akkurat hva en vil i et forhold og den andre skal bare godt det uansett, eller er det ikke greit? 

Den med Amsterdamturen er veldig grei å svare på:

Hun hadde ingen grunn til å mistenke at han skulle på strippeklubb. Det var bare i hennes hode. Man kan ikke nekte partneren å dra på en jobbtur. Det er kontrollerende adferd langt over streken.

Når det gjelder den andre saken så svarte jeg at det ikke var "greit", men at det var på tide å gå videre. Man må skille på alvorlighetsgrad. Det er en type kommentar som ikke trenger å være alvorlig ment, og han korrigerte seg straks han så hennes reaksjon.

Jeg mener empati innebærer å klare å tilgi noen små ting og gå videre. Hva er alternativet ditt i den saken? Å bære nag i evig tid? Samlivsbrudd?

Endret av Isambard
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er en del rare ting her. Jeg hadde for en tråd der mitt spørsmål var hva jeg kunne gjøre for å nå gjennom til min mann med at jeg trenger en (ikke urimelig!!!!) endring. Nå har jeg tatt det opp så mange ganger at jeg er blitt rådløs, for dette bare glir ut igjen, selv om han sier seg enig. 

Det var selvfølgelig min skyld dette.

1. Fordi jeg har tatt det opp feil (forsøkt på mange måter).

2. Fordi jeg nå var "aggressiv" (Lei nå, men kvinner skal jo være evig milde og snille uansett hva menn gjør.)

3. Fordi jeg ikke har kranglet om dette hver dag og ikke konsekvent mast om det kontinuerlig, men latt det ligge innimellom. Til og med vært kjærlig mot mellom å ta dette opp. Da handlet jeg inkonsekvent og forvirrende for ham stakkars. (Undres over hvilke svar jeg hadde fått om jeg konsekvent maste om dette hver dag, og ikke var kjærlig, eller hadde sex med ham. Ville nok også vært galt.)

4. Fordi jeg ikke har gått fra ham. (Det er ikke ønsket, men løsning er ønsket. )

5. Fordi jeg er kvinne tydeligvis. Jeg burde derfor forstå ham. Han har liksom ikke tilsvarende krav(?), mulighet til (?) eller evner(?) til å gi meg forståelse, siden han er mann. 

Jeg lo ganske godt etterhvert, utover i tråden, for dette var ikke første gang jeg som kvinne opplever å få skylden uansett hva man som kvinne gjør. Det er et ganske så morsomt fenomen her på kg, å fremstille menn som noen forvirrende stakkarer, som ikke er i stand til å forstå, prate eller handle som voksne oppegående mennesker. Så rådet man i hovedsak får her er: 1. Gå fra ham. 2. Innse at det er din skyld, uansett. Stakkars menn har nemlig så fryktelig dårlige evner til å takle ting bra. Uansett hva du har gjort/prøvd er det din feil. Stakkars menn må få være i sin lille behagelige boble, for de takler ikke annet. Legg heller enda et stykke bobleplast kjærlig rundt, så han får det riktig så behagelige i sin lille isolerte tilværelse, der du må ivareta ham på måter han ikke evner tilbake. Dakars!

😂😂😂😂😂

Anonymkode: 91842...44f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...