Gå til innhold

Hvorfor høres musikk bedre ut på engelsk for oss nordmenn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Artister synes ofte at norske tekster høres banale ut, derfor skriver de på engelsk.

Synes ikke engelskmennene at deres tekster er banale?

De har jo ikke et annet språk å synge på slik som vi nordmenn har.

Anonymkode: b1a62...8b8

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke en generell oppfatning blant folk. Høres mer ut som noe du har hørt. Det er ikke alle som er enige i en så pass tålelig påstand. Finnes da norsk musikk i fleng, og det gis ut ny norsk musikk hvert eneste år.

Anonymkode: 3ace1...042

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er ikke en generell oppfatning blant folk. Høres mer ut som noe du har hørt. Det er ikke alle som er enige i en så pass tålelig påstand. Finnes da norsk musikk i fleng, og det gis ut ny norsk musikk hvert eneste år.

tåpelig*

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Artister synes ofte at norske tekster høres banale ut, derfor skriver de på engelsk.

Synes ikke engelskmennene at deres tekster er banale?

De har jo ikke et annet språk å synge på slik som vi nordmenn har.

Anonymkode: b1a62...8b8

Det gjør de sikkert, men de fleste med engelsk morsmål forstår ikke annet enn engelsk 

Anonymkode: f7806...f8c

• Nyttig 1
Skrevet

Det er mye fin musikk på norsk. Dette viser kanskje mest at du ikke er så bevandret i norsk musikk-kultur?

Skrevet

Jeg syns ikke engelsk musikk høres bedre ut. Da jeg var yngre hørte jeg mest på engelsk musikk, men nå er jeg veldig glad å lytte på både norsk og svensk musikk, og skulle ønske flere norske artister sang på norsk. 

Skrevet

Hører ikke vokalene uansett jeg, er som om det er et eget instrument i en låt. Musikkbiblioteket mitt er fult av musikk fra mange forskjellige land og språk. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...