Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

TS her. Fire måneder etterpå er kona gravid og det føles veldig fint. Ser frem til kommende sesong. Ikke fordi det blir enkelt, vil sikkert koste alt. Men det er likevel verd det.

Anonymkode: 890b4...fca

Masse lykke til og gratulerer❤️ Alle babyer er forskjellige. Dere må bare finne deres egen rytme. Min første var ikke sånn som det står at babyer er i babybøker, mens min andre var som beskrevet. Var selvsagt litt slitsomt, men nå - 13 år etter - så var det noen av mine beste år. Så pass på å legg listen der den passer for dere, kos dere med baby og alt❤️❤️

Anonymkode: 0f962...f99

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AdonisFFM skrev (På 2.7.2025 den 15.26):

Dette må du vurdere selv.  I utgangspunktet sier jeg til menn som jeg diskuterer dette med at "er du i tvil, er du ikke i tvil".

Hvis hun har en søster, er nok det den beste målestokk for hvordan hun kan bli.

Helt uenig i at søsteren er en målestokk for hans kone.

Min søster fikk barn før meg og vi har to vidt forskjellige opplevelser, selvom utgangspunktet vårt faktisk var helt helt likt!

For henne var det overveldende å få barn, en helt ny verden og hun følte seg nok mer låst.

For meg derimot var babyen et tilskudd, en bit som alltid passet inn og ble inkludert i vår hverdag. For oss så stoppet ingenting opp, mens det gjorde det for min søster.

Hun hadde tøffere fødsel enn meg, hun følte hun mistet friheten sin, hvorav jeg ikke følte det i det hele tatt. Vi har tatt med baby på alt det vi pleide (bortsett fra byturer på kvelden så klart). Vi har god balanse med egentid. Så tenker vi ikke skal skremme en urolig mann med at konas søster er en målestokk, for alle er forskjellige.

Anonymkode: 95be5...9d3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

TS her. Fire måneder etterpå er kona gravid og det føles veldig fint. Ser frem til kommende sesong. Ikke fordi det blir enkelt, vil sikkert koste alt. Men det er likevel verd det.

Anonymkode: 890b4...fca

Det er verdt det. Ja, krevende, men tenk så mange som har gjort det før dere.

Ikke bruk søsteren til kona som en målestokk, for de er ikke samme person. Det som kan ha føltes krevende for din svigerinne, kan føles lettvint for din kone. 

Det er helt lov som far å føle seg sliten, ønske seg en lur osv etter baby kommer. Det er ikke en lovbestemt rett at kun mødre skal føle på det. Men prat sammen allerede nå om hva dere ser for dere, husk at kommunikasjon er nøkkelen uansett. Her feks hadde vi gjesterom, og jeg lot mannen gledelig sove der om han hadde behov for det på natten, eller dagen. Jeg sov når babyen sov på dagen uansett om jeg følte behov for det, jeg tok livet skikkelig med ro rett og slett. Stresset ikke med verken klesvask eller slike ting. Og min mann er en gamer. Null stress for meg. Kunne ofte sitte i stua med babyen eller legge meg med babyen mens han spilte for så å legge seg på gjesterommet, så tok han gjerne baby litt på morgenen før jobb så jeg kunne få litt ro.

Nå venter vi nr 3. Har samme forelskelse for hverandre og barna våre som vi har hatt siden vi ble sammen for 17 år siden.

Anonymkode: 95be5...9d3

AnonymBruker
Skrevet

Ikke bruk søster som målestokk! Du høres ut som en skikkelig reflektert og fin mann og snart pappa! ☺️ Det er overveldende, men også veldig fantastisk og surrealistisk.

Jeg har et barn fra før som er tenåring nå. Valgte å få et barn til sammen med samboer siden han ikke hadde barn fra før. Han hadde enormt med katastrofetanker på alt som kunne og ville gå galt, men storkoser seg i foreldrerollen, og syns det går mye bedre enn forventet. ☺️ 

Lykke til og gratulerer!

Anonymkode: 8aa4d...1f7

Skrevet

Bare en tanke: kan det være at enkelte av dem som har "alt på stell" sliter mer med overgangen til barnefamilie? De som har rutine på alt og liksom rekker over det meste vil kanskje føle veldig på tap av kontroll når babyen kommer.

• Liker 3
Skrevet

Vi hadde de samme tankene og følelsene når vi skulle få første barnet. Nå har vi fått andre barnet nylig og kan med hånden på hjertet si at så lenge dere er flinke til å respondere på barnet, sette dere inn i spedbarns måte å kommunisere på, lese dere opp på grensesetting og trygghetssirkelen er det ikke så mye som kan gå galt. Alt er litt tøffere med første barnet siden alt er så nytt

Anonymkode: b8c7a...e83

Skrevet

Vel… det er jo deres valg - og igjen dere som blir sittende med ansvaret/tyngden/gleden. 
Det var kjempe slitsom å få barn, ville aldri gjort det igjen. Alle jeg kjenner med barn sier det samme (at det er slitsomt). 
Livet blir aldri det samme, og ansvaret gir seg aldri. Forholdet blir satt på en massiv prøve - ikke alle overlever. 

Anonymkode: 2f9ba...6b6

• Nyttig 2
Skrevet

Det hun sa, stemmer jo 100% og er et velkjent faktum. Det er umulig å vite hvor altoppslukende det er å få barn, før man er der. 

"A person honestly has no grasp of how much freedom they actually have until they have a baby."

Anonymkode: bcb5b...bc7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...