Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skjønner godt hva du mener ang. medisinen og pris. Tenk så mange som virkelig kunne hatt behov og god nytte av den, men som absolutt ikke har råd. Jeg har råd og føler meg heldig for det, men i en familieøkonomi så er det ikke gitt. Jeg har måtte gi opp andre goder jeg hadde som kostet litt pr.mnd for å få råd til denne nemlig.gif.b40f6e7e4518729ad6629fa7f5adb705.gif Derfor er jeg veldig nøktern på den. Tar så laaav dose som mulig for at det skal vare lenger (og liker å tenke at jeg får mindre bivirkninger da også). Men klart, det må jo være nedgang for at det skal være verdt det. Heldigvis tikker jeg sakte men sikkert ned. Men lurer på om jeg må øke snart eller ikke... vekten de neste ukene vil gi svar på det tenker jeg.

Høstluft ER deilig. Føler meg oppkvikket og litt som et nytt menneske når jeg har gått en kveldstur når høstluften har kommet :) Håper det blir sånn leeeeenge (jeg er virkelig ikke en vinterperson, så går nesten i hi når snø og is kommer 😶)

Det er bare moro å stikke innom og lese om andres reise, spesielt når man kan relatere seg ganske mye selv. Må absolutt ikke tenke at det betyr at du må lese andres dagbøker! Ingen krav nei, det som er så fint med å være her. Man kan skrive så mye eller lite man vil.

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har visst ignorert dagboka mi, jeg har vært så misfornøyd med nedgangen min. Sist jeg skrev var 27. august, da veide jeg 119,4 kg. Og nå, 4 uker seinere er vekta 116.5 kg. Så knappe 3 kg på 4 uker. Det burde ikke være mulig for meg å gå ned så "lite" med min vekt mens jeg går på wegovy, men jeg merker at jeg har fått tilbake mye snopetrang dessverre. Vanlig mat utgår fordi jeg vil trykke i meg sjokolade, og da monner jo kaloriene rimelig kjapt og nedgangen uteblir litt. Jeg blir ikke lenger kvalm hvis jeg spiser for mye godteri, og selv om det var til tider jævlig, så savner jeg det litt fordi det var ekstremt effektivt. Tydeligvis klarer jeg ikke styre meg selv enda. Og jeg lurer på om jeg noen gang kommer til å klare det. Kanskje jeg er en av dem som må gå på medisinen livet ut? Litt tidlig å konkludere sikkert, men jeg kjenner på nederlag og nedstemthet for tiden. Det hjelper ikke engang at høsten er her for fullt, jeg velger å bli inne og trøkke ting i gapet i stedet.

Jeg må legge en plan. Godtestopp? Tvangstrim? Øke dosen? Skaffe meg unger som kan smugspise godteriet jeg har i huset så det aldri er noe igjen til meg? Det var nemlig det jeg gjorde som barn 😇

Amatariel skrev (På 28.8.2025 den 9.43):

Jeg skjønner godt hva du mener ang. medisinen og pris. Tenk så mange som virkelig kunne hatt behov og god nytte av den, men som absolutt ikke har råd. Jeg har råd og føler meg heldig for det, men i en familieøkonomi så er det ikke gitt. Jeg har måtte gi opp andre goder jeg hadde som kostet litt pr.mnd for å få råd til denne nemlig.gif.b40f6e7e4518729ad6629fa7f5adb705.gif Derfor er jeg veldig nøktern på den. Tar så laaav dose som mulig for at det skal vare lenger (og liker å tenke at jeg får mindre bivirkninger da også). Men klart, det må jo være nedgang for at det skal være verdt det. Heldigvis tikker jeg sakte men sikkert ned. Men lurer på om jeg må øke snart eller ikke... vekten de neste ukene vil gi svar på det tenker jeg.

Høstluft ER deilig. Føler meg oppkvikket og litt som et nytt menneske når jeg har gått en kveldstur når høstluften har kommet :) Håper det blir sånn leeeeenge (jeg er virkelig ikke en vinterperson, så går nesten i hi når snø og is kommer 😶)

Det er bare moro å stikke innom og lese om andres reise, spesielt når man kan relatere seg ganske mye selv. Må absolutt ikke tenke at det betyr at du må lese andres dagbøker! Ingen krav nei, det som er så fint med å være her. Man kan skrive så mye eller lite man vil.

Jeg må svare deg seinere når humøret er litt bedre, men takk for kommentar ❤️

Skrevet

Vil bare gi deg en klem :klem3: går du på høyeste dose med wegovy? Kan være lurt å prate med legen om fremgang og følelsene du har omkring dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...