Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gjør også begge deler. Oppussing er ferie, å ha tre barn alene på ferie er jobb. Selvsagt koselig også, men ekstremt mye mer krevende enn å pusse opp..

Jeg synes også det er veldig merkelig med de som hadde klikket over å få tre meldinger av kjæresten i løpet av en dag. Det er da virkelig ikke mye. (Og nei, jeg er ikke en som sender i hytt og pine)

Jeg har veldig god forståelse for at du reagerer ts. Jeg tenker det er noe du bør ta opp med han når han har kommet tilbake. (Men pass på å skryte av jobben han har gjort, og vis at du unnet han festivalen, så han ikke går rett i forsvarsposisjon, for da blir det en lite nyttig samtale) 

Anonymkode: f3d2c...188

Jeg skjønner ikke hvordan du kan si at oppussing er ferie... 12 timer hardt arbeid hver dag, med nedstripping av vegger, utlekting, tunge gipsplater, sparkling og pussing, drit og støv, vasking, maling og masse tenkearbeid, for ikke å snakke om alt man skal handle inn på byggvarehuset og få fraktet hjem. DET er hva jeg legger i oppussing. Og jeg kjenner ingen andre som kaller dette ferie, det er jobb jobb jobb. Og tar mye lenger tid enn man tror.

Å ta med seg unger på ferie, dra i fornøyelsesparker ellet bade - DET er ferie. Ja, det er mas om is og godteri, og krangling, men man trenger ikke gå i kjelleren for det.

Jeg klarer ikke å skjønne dere som syns det er så strevsomt med barn....

Anonymkode: 255d5...d55

• Liker 5
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ingen kommunikasjon når vi er bort fra hverandre. Jeg er ikke så glad i å snakke i telefonen. Så jeg ringer ikke. Kan kanskje sende en snapp da. Men er heller ikke så aktiv på sosiale medier. Jeg liker å være i nuet. Så er jeg på ferie så er jeg 100% tilstede der. Og det regner jeg med han er å når han er bort. Så jeg tar ikke kontakt. Bare hvis det er noe viktig. Da tar jeg kontakt. Jeg liker å ha det slik. 

Anonymkode: d4cd3...c84

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du høres masete ut. Får den stakkars mannen aldri fred? TRE meldinger om dagen er jo helt sykt.

Anonymkode: edb75...2c2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvordan du kan si at oppussing er ferie... 12 timer hardt arbeid hver dag, med nedstripping av vegger, utlekting, tunge gipsplater, sparkling og pussing, drit og støv, vasking, maling og masse tenkearbeid, for ikke å snakke om alt man skal handle inn på byggvarehuset og få fraktet hjem. DET er hva jeg legger i oppussing. Og jeg kjenner ingen andre som kaller dette ferie, det er jobb jobb jobb. Og tar mye lenger tid enn man tror.

Å ta med seg unger på ferie, dra i fornøyelsesparker ellet bade - DET er ferie. Ja, det er mas om is og godteri, og krangling, men man trenger ikke gå i kjelleren for det.

Enig! Det er helt hinsides at folk kan sammenligne de to tingene. Å ha fri fra jobb og være sammen med barna hele dagen på ferie er det kjekkeste jeg vet, det er det man ser frem til hele året ellers. Å pusse opp, i alle fall om man tenker tyngre oppussing og ikke bare maling, er blytungt arbeid. Om min kone hadde sammenlignet sin ferie med barna med at jeg måtte være hjemme og pusse opp 12 timersdager hadde det rablet for meg. Det er en sinnsykt urettferdig arbeidsfordeling dere har lagt opp til, og når du i tillegg klager over at det er tungt å være med barna er det ikke rart han er litt snurt mot deg.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Etter min målestokk er meldinger og kontakt 3-4 ganger om dagen veldig mye. Kona og jeg kan være fra hverandre flere dager uten å ha kontakt, annet enn kanskje en praktisk melding om tid for henting på toget eller flyplassen eller noe. Av og til også en god natt-melding. Ringe hverandre gjør vi kanskje to ganger i året om det er en praktisk beskjed om det haster med.

Men vi har vært gift i 25 år, barna er voksne og vi har det godt sammen.

Anonymkode: d6907...d95

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Greia her er vel at dere har ulikt behov for kommunikasjon? Du har behov for å snakke med han pga du er sliten etter å ha vært med barna mens han har behov for å være stille for han er sliten etter oppussing. Da står dere på hver sin tue og ikke forstår hverandre. Snakk sammen i fredstid og bli enig om et nivå av kommunikasjon begge kan leve med. 

Anonymkode: 2eb39...68b

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner vi har høy takk høyde i vårt 25 års ekteskap og sammen i 26 år.

Mannen har dratt bort med kamerater, jakt, jobb osv. Og sa perioder han var steder det ikke var tlf dekning. Altså kunne fort gå 2 dager før en hørte noe, og da ofte kort beskjed, kort om hvordan ting går.

Og jeg har reist bort med eller uten unger , og har ikke nødvendigvis sendt mld eller ringt hver dag.

Anonymkode: 28f90...ad6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville latt det passere. Ikke noe vits i å lage drama. Folk er forskjellige- noen liker å prate i tlf andre ikke. Før neste gang dere er fra hverandre er det lurt med en forventningsavklaring fra begge om hva som er mye/lite kontakt. 

Både 3 unger aleine og oppussing er ett slit, ikke lag det til en konkurranse - begge har bidratt til fellesskapet. 

Nå har mannen fått seg en tur ut på festival (dagspass eller hele festivalen?) Du burde få tilsvarende fri fra forpliktelser.

Anonymkode: 702fc...e96

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er for tiden på ferie i utlandet med barna mine fra et tidligere forhold. Min samboer gjennom seks år jobber disse dagene, men vi har likevel tett kontakt. Vi facetimer, ringer og sender meldinger og snaps flere ganger daglig. Han facetimer også barna mine hver eneste dag, og de er ikke engang hans biologiske barn. Han holder meg oppdatert på hvordan hunden vår har det hjemme, og viser genuin interesse for hvordan vi har det.

Også barnas far sender ofte meldinger, gjerne opp mot ti om dagen, for å høre hvordan barna har det og hva vi gjør. Og vi sender bilder, oppdateringer og ringer far. Dette er ikke en unik situasjon for oss da jeg reiser med barna flere ganger i året, og det er helt vanlig for oss å holde tett kontakt pga barna.

Jeg hadde reagert om jeg hadde hatt så lite kontakt med min samboer i løpet av en ferie som det TS beskriver. Når far til barna er på tur med barna våre, snakker jeg med dem flere ganger om dagen, fordi jeg savner dem. Det samme gjelder med samboeren min. Når han er bortreist uten oss, har vi også hyppig kontakt. Han viser nærhet og omsorg, uavhengig av fysisk avstand. Jeg har mer kontakt med venninnene mine enn det TS har med sin samboer.

PS: Min samboer er sjef på jobben og har derfor fleksibilitet til å kunne ta kontakt når han ønsker, før noen eventuelt påpeker at han "skulker" unna arbeidsoppgaver.

Anonymkode: 929df...e20

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En ting er st far har så lite kontakt med kjæresten sin, men at han ikke viser interesse for hva BARNA hans gjør denne ferieuken syns jeg faktisk er ganske graverende…………

Anonymkode: d21a9...50f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Greia her er vel at dere har ulikt behov for kommunikasjon? Du har behov for å snakke med han pga du er sliten etter å ha vært med barna mens han har behov for å være stille for han er sliten etter oppussing. Da står dere på hver sin tue og ikke forstår hverandre. Snakk sammen i fredstid og bli enig om et nivå av kommunikasjon begge kan leve med. 

Anonymkode: 2eb39...68b

Det som er "greia" er vel at mannen til TS overhode ikke har behov for noen form for kommunikasjon ang familien sin... Det er ikke noe å snakke om egentlig, det er et faktum - jeg ville stilt spørsmål ved hele AS Familien om min mann plutselig meldte seg helt ut på denne måten. 

Anonymkode: e4db7...dcf

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Fordi det er deilig å jobbe med kroppen, ikke ha konstant mas hele tiden. Kunne gjøre voksenarbeid og ha musikk på ørene, ingen som krever noe av deg, bare deg selv og arbeidet. Hodeferie rett og slett. Ja det er fysisk tungt. Men det er noe annet enn det man gjør hver dag. 

Og så kommer kanskje de tankene fra at jeg er vant til en mann som ikke stiller opp, så uansett hva jeg skal gjøre, har jeg normalt sett alltid barna på slep, også når jeg pusser opp. Hadde vært så deilig å få jobbet alene. Jeg vet hva jeg snakker om, da det er jeg som gjør oppussingen også. Oppussing uten barn er ferie for meg. Arbeidsferie, men like fullt ferie

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En ting er st far har så lite kontakt med kjæresten sin, men at han ikke viser interesse for hva BARNA hans gjør denne ferieuken syns jeg faktisk er ganske graverende…………

Egentlig det jeg reagerer mest på, ikke at han ikke spør hvordan jeg har det osv. Men barna.. Det var en kveld hvor de savnet han veldig og gråt osv. Selv da hadde han bare 5 minutter til å prate med de i tlf. 

Ts

Anonymkode: bea28...ac6

• Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har gjort begge deler, og av og til har vi lånt bort barna, så vi har fått pusset opp sammen. Det absolutt tyngste alternativet er oppussing (alene) med barna på slep. Men med god planlegging, har jeg fått til noen økter med dette også. 3 barn, med 5 år mellom eldste og yngste.

Er du effektiv i oppussing, er det heftige dager. Mye tyngre enn å ha ferie med 3 barn. Tror misforståelsen her kommer av at mange damer ikke tar de tyngste oppsussingsprosjektene, for her har mannen hovedansvar. Og da er det jo enkelt. Og du sier jo selv, at det hadde vært mindre effektivt om du var hjemme.

Prøv å grav frem litt godvilje for mannen. Og kanskje planlegg litt bedre tiden med barna? Min erfaring er at man må ha litt planer, for at det ikke skal være travelt med 3 små barn. Tror jeg hadde blitt gal om vi ikke hadde hatt friluftslivsinteresse, besøksgårder og hobbyprosjekter. Her bygget ungene hytte i hagen, når vi pusset opp.

Det er så fint når man er på en positiv spiral med mannen. Blir man gående å gnage på hverandre, kan små prosjekter fort ødelegge mye. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ts oppdaterer jo ham med flere meldinger daglig? Hva er det å spørre om da?

Anonymkode: 1774a...38c

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

syns det er så rart å høre om alle som syns det er så pes å være med sine egne barn... 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Oppussing er gøy! Særlig når man får være helt i fred når man gjør det😃 Det er skikkelig zen å jobbe med det når man ikke blir forstyrret!

Anonymkode: e7b37...888

Joda, oppussing er gøy det, med både mestringsfølelse og det å se resultatene av jobben man legger ned. Men går man på et stort prosjekt som jeg skjønner HI omhandler så er det ikke til å komme fra at det er slitsomt og man ikke har all verdens overskudd til å koseprate med partneren når man helst vil stupe i seng. Men å si at en ferietur med barn er mye mer slitsomt, DET er jeg ikke med på.

Oppussing er slitsomt fysisk og mentalt, en ferietur med barn er i verste fall slitsomt mentalt hvis ungene er litt krevende. Men da får man jo øvd seg på å sette grenser. Og så må man jo ha et fornuftig ambisjonsnivå med tre små på ferie.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Noen må jo pusse opp huset. Tror du TS hadde fiksa det?

Dumt å få flere barn enn man klarer å håndtere.

Anonymkode: be081...d6e

Hva slags argument er dette? Ts har jo åpenbart helt fint klart å håndtere barna på ferien, det virker iallfall som at alle har kommet seg velberget hjem fra ferie. Men selvfølgelig er det krevende med 3 små barn alene på ferie. Jeg skjønner virkelig ikke at oppussing alene uten barn på noen som helst måte skulle være mer krevende iallfall, og jeg driver å pusser opp nå. 

Så ja, jeg skjønner at ts reagerer på manglende kontakt med mannen sin. Særlig med tanke på barna. Når jeg har vært uten mine barn i noen dager, så spør jeg de som passer barna om hvordan det går og ønsker oppdateringer rundt dem. Om mannen er borte, så sender vi gjerne flere meldinger/snap til hverandre enn bare 3 stykker i løpet av en dag. Alt fra «savner deg/glad i deg» og oppdateringer rundt hva vi holder på med.

Anonymkode: f9838...326

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ts oppdaterer jo ham med flere meldinger daglig? Hva er det å spørre om da?

Anonymkode: 1774a...38c

Jeg gjentar meg selv: 

Å vise så lite interesse for egne barn at selv tre meldinger om dagen er "mas", gjør at det grøsser nedover ryggen om hvor mye interesse han viser dem når han ER med de… 

Jeg syns det er gøy å høre hva barna mine driver med. Jeg syns tre meldinger er lite. Jeg syns det er spesielt at mannen får "fri" bane til å drive med oppussing og festival, mens mor sitter med det enorme mentale ansvaret det er med tre små unger alene og ikke engang får et snev av INTERESSE av mannen sin i retur………. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Og så kommer kanskje de tankene fra at jeg er vant til en mann som ikke stiller opp, så uansett hva jeg skal gjøre, har jeg normalt sett alltid barna på slep, også når jeg pusser opp. Hadde vært så deilig å få jobbet alene. Jeg vet hva jeg snakker om, da det er jeg som gjør oppussingen også. Oppussing uten barn er ferie for meg. Arbeidsferie, men like fullt ferie

Hva bruker du denne mannen til da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...