Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

M40+ i ok helse, men å bøye meg ned føles tungt. Trene det vekk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en slank-isj, høy mann i 40-åra som sykler og går på tur mye, holder en ok form. Men i det siste har jeg blitt stivere og merker at jeg synes det er fælt å f.eks. plukke opp ting jeg har mistet på bakken. Ryggen har vært mitt svakeste ledd lenge.

Er det noen her som kan anbefale en god form for trening til å fikse dette? Var til fastlegen for flere år siden som også anbefalte en app med øvelser, men i hverdagens sus ble denne borte igjen.

Anonymkode: 9f2aa...28c

AnonymBruker
Skrevet

Mobilitetsøvelser kan hjelpe bra, kan finne mange bra øvelser på youtube feks. Er magisk for min stive rygg ihvertfall 

Anonymkode: ca0cd...c7e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Mobilitetsøvelser kan hjelpe bra, kan finne mange bra øvelser på youtube feks. Er magisk for min stive rygg ihvertfall 

Anonymkode: ca0cd...c7e

Er det bare "mobilotetsøvelser" du søker på da? Om du har en konkret kanal eller noe du vet er seriøs og god, tar jeg gjerne imot. :)

Skrevet

Jeg er 39 og er også stiv i ryggen. Klarer f.eks ikke snømåking mer enn 15 min av gangen.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mobilitetsøvelser og Styrkeøvelser som knebøy, markløft, ryggøvelser etc. sterke muskler er og smidige. Øvelser som og er mer løperspesifikke styrker og hofte og korsrygg mye. 

Anonymkode: be5df...f8e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mobilitetsøvelser og Styrkeøvelser som knebøy, markløft, ryggøvelser etc. sterke muskler er og smidige. Øvelser som og er mer løperspesifikke styrker og hofte og korsrygg mye. 

Anonymkode: be5df...f8e

Det var litt mer konkret, takk! Kanskje jeg bare begynner med dét.

AnonymBruker
Skrevet

Styrkeøvelser som går på kjernemuskulaturen. 

Anonymkode: de5fe...8f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...