AnonymBruker Skrevet 16. juni #1 Skrevet 16. juni Selger skranglekassen for noen lapper over vrakpant (noen gode nye deler, derav mer enn vrakpant). Lagt ut annonse på finn.no. Hva må jeg tenke på sånn rent juridisk? Har lista opp alt jeg vet av feil, den var inne på verksted i mai 2025 for feilsøking og diagnostikk. Anonymkode: 0494c...cc8
Slarti Skrevet 16. juni #2 Skrevet 16. juni Selg som Vrak. og ha det i kontrakten. I overskriften på Finn.no har du ordet "Delebil" Bruk ordet delebil flere gang i annonsen. Ikke slett annonsen etter salg. La den ligge bare markert som "Solgt" Bilen selges som Delebil og ikke for bruk på offentlig veg. Bilen er i særdeles dårlig stand, men har en god del nye deler som kan ha bruksverdi i andre kjøretøy. Selges derfor som Vrak/Delebil. Få dette med både i annonse og Salgskontrakt. Da har du ditt på det tørre. 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #3 Skrevet 16. juni Slarti skrev (15 minutter siden): Selg som Vrak. og ha det i kontrakten. I overskriften på Finn.no har du ordet "Delebil" Bruk ordet delebil flere gang i annonsen. Ikke slett annonsen etter salg. La den ligge bare markert som "Solgt" Bilen selges som Delebil og ikke for bruk på offentlig veg. Bilen er i særdeles dårlig stand, men har en god del nye deler som kan ha bruksverdi i andre kjøretøy. Selges derfor som Vrak/Delebil. Få dette med både i annonse og Salgskontrakt. Da har du ditt på det tørre. Skrev dette: "Nydelig", livsfarlig og upålitelig bil selges som delebil/vrak! Ønsker du å leve litt på kanten og ikke vite om du kommer deg hjem fra jobb eller hytta? Da er dette bilen for deg! Bilen ble importert til Norge i 2006 og har siden den gang gitt oss alt annet enn sjelefred. Her snakker vi alt fra ordinære slitedeler til røket speedometer. Ja, speedometer. Den har kostet fire-fem ganger sin verdi i reparasjoner flere ganger enn jeg vil innrømme og har i tillegg mer enn en gang havarert på ferie langt fra sivilisasjon. Denne bilen kan timing, kan man si. Jeg er ferdig med å leve livet på kanten hver gang jeg starter denne bilen og selger den derfor nå som delebil/vrak. Den stopper trossalt opp omtrent daglig (ved start når den er kald, starter fint og kjører etterpå). Den har visstnok Lamborghini lykter foran for den som bryr seg om sånt. I tillegg ble dynamo byttet i fjor og batteriet året før det. Bremsene har ca. 20% igjen (halvt år ish) ved normalt bruk. Står også et brukbart jærbu-anlegg med sub og slikt i den som funker som det skal. Følger også med vinterdekk om bilen lever så lenge da. Bilen er kjørbar enn så lenge, men vil omsider bare stoppe og dø. For godt. EU-godkjent til juni 2026. Igjen; selges som delebil/vrak som den står. PS: greit å være to når den skal hentes slik at dritten kan taues om den dør på vei hjem). PPS: "noen" punkterte venstre framdekk, så kjører på reservedekk. Kjøres i maks 80 km/t. Håper det kommer tydelig frem i teksten at denne bilen er særs ubrukelig og kun nyttig til plukking av deler. Den kan fint kjøres slik den er, men kommer til å stoppe til slutt pga dysene... Anonymkode: 0494c...cc8
AnonymBruker Skrevet 16. juni #4 Skrevet 16. juni Haha, tror du skal ha ditt på det tørre med den annonseteksten. Så selv kjøperen fra helvete som senere kommer og klager på striper i lakken og at han ikke fikk den gjennom ny eu-kontroll vil måtte kaste inn håndkleet her. Anonymkode: 45e9d...78b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå