Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hva skjer om jeg sprayer klarlakk over fargelakken min etter bare noen timer, ikke ett døgn? Biltema spraylakk.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har måttet lakkere støtfangeren min. Ser greit ut. Tok det rett etter jobb, ferdig ca 1630, nå ser jeg at det kommer regn allerede i morgen ettermiddag. Så jeg lurer på å spraye med klarlakk allerede i kveld, f.eks. 21-22.

Problemet er at fargelakken er gjennomherdet først etter ett døgn, ifølge bruksanvisningen. Blir det dumt om jeg sprayer på klarlakk før de første 3-4 laga er gjennomherdet?

Anonymkode: 20cf9...391

Skrevet

Hvis det ikke kommer regn før i morgen ettermiddag så vent til i morgen før det begynner å regne, eller sett bilen under tak ?

• Liker 1
Skrevet

Jeg sprøytet nettop klarlakk over en støtfanger en times tid etter lakkering i romtemperatur. Det gikk helt fint.

Du kunne sikkert ventet til i morgen. Men hvis du står utendørs er det viktig at det ikke blåser mye. Min erfaring er at det som regel er en time på kvelden da vinden skifter retning og det er ganske vindstille. Jeg ville tatt det i kveld.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, som alltid med bil kommer det to motstridende råd på rappen. 🥲

Jeg tror jeg tar det om litt. Det er greit å få det gjort og regnet blir stadig nærmere på værvarselet, nå allerede i morgen formiddag.

Bilen er av moderne type, svær. Garasjen vår er bygd for boblebil. Går ikke an å åpne dørene på bilen om jeg kjører den inn.

Anonymkode: 20cf9...391

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...