AnonymBruker Skrevet 12. juni #1 Skrevet 12. juni Skal selge drapstrusselen av en bil og må derfor ha ny. Har ikke kjøpt bil tidligere og tenker å kjøpe brukt. Vi står mellom en MG fra 2021 kjørt ca 54000, og en Tesla 3 fra 2019 kjørt ca 115000. Noen som har innspill på fordeler/ulemper her? Hvilke spørsmål bør vi stille forhandler? Hva bør vi se etter i annonsen? Tips ellers? Anonymkode: 5218e...92c
TBL12 Skrevet 12. juni #2 Skrevet 12. juni (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal selge drapstrusselen av en bil og må derfor ha ny. Har ikke kjøpt bil tidligere og tenker å kjøpe brukt. Vi står mellom en MG fra 2021 kjørt ca 54000, og en Tesla 3 fra 2019 kjørt ca 115000. Anonymkode: 5218e...92c MG endret til 7 år garanti i 2021. Kan være nyttig å undersøke hvilke garanti betingelser som gjelder for en 2021 modell. Batterigaranti omtales som 7 eller 8 år. Det kan også være noen ekstra krav som stilles for år 6 og 7. Endret 12. juni av TBL12 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #3 Skrevet 12. juni Hva er prisene på de? Hvis det er ca samme så Tesla uten tvil, det er helt enkelt en mye bedre bil. Er Telsaen awd er rwd? Anonymkode: e53e5...474
Kverrulanten Skrevet 12. juni #4 Skrevet 12. juni Jeg har ingen erfaring med MG, men vi har en Tesla model 3 fra 2019. Vi kjøpte den i 2020 og har aldri hatt noe som helst problemer med den, helt enkelt en fantastisk bil🙌🏼 Batteristatus og bremser er viktige ting å sjekke sier mannen 😅 3
AnonymBruker Skrevet 13. juni #5 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva er prisene på de? Hvis det er ca samme så Tesla uten tvil, det er helt enkelt en mye bedre bil. Er Telsaen awd er rwd? Anonymkode: e53e5...474 Pris 175 på Teslaen og 159 på MG. Usikker, det står ikke i annonsen så må sjekke det ut når vi skal se på den på mandag. Anonymkode: 5218e...92c
AnonymBruker Skrevet 13. juni #6 Skrevet 13. juni Teslaen er vel utenfor garanti. Det kan bety noe. MG kjenner jeg ikke, men kjører en Tesla fra -21 som jeg er svært fornøyd med. Anonymkode: efad7...fbd 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #7 Skrevet 13. juni Det er to bilmerker med passe pålitelige kjøretøy, ingen stjerner her. Men MG er en enklere bil med mye rimeligere deler. Har du prøvekjørt begge? Hvilken MG modell er det? Anonymkode: ae61f...76e
AnonymBruker Skrevet 13. juni #8 Skrevet 13. juni Jeg hadde avstått begge. Rett og slett på grunn av tilgang og pris til reservedeler. Når fartøy passerer 6år, så kan det skje ting. Det er tross alt forbruk som også spiller inn. Hvorfor vurderes det ikke andre biler? Anonymkode: a4301...644
AnonymBruker Skrevet 14. juni #9 Skrevet 14. juni Tesla sier seg selv at man blr unngå, bare les denne artikkelen som fra fjorårets kontroller av tesla i Sverige, og Norge. Årsaken er jo åpenbar, fehodene kjøper bilen og tror det bare tut og kjør uten servicer, da blir de raklete både her og der😄 Anonymkode: 981ff...e76 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #10 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (På 12.6.2025 den 16.48): Skal selge drapstrusselen av en bil og må derfor ha ny. Har ikke kjøpt bil tidligere og tenker å kjøpe brukt. Vi står mellom en MG fra 2021 kjørt ca 54000, og en Tesla 3 fra 2019 kjørt ca 115000. Noen som har innspill på fordeler/ulemper her? Hvilke spørsmål bør vi stille forhandler? Hva bør vi se etter i annonsen? Tips ellers? Anonymkode: 5218e...92c I all verden skal du selge drapstrusselen? Mg har hatt mye problemer med fukt på sine biler. Vurderte å kjøpe ny, en gang i fortiden, men gikk heldigvis bort fra den tanken. Tesla 🤔 Nei takk, vi støtter ikke det merket og vil derfor ikke eie en sånn bil. Anonymkode: bdb59...51c
AnonymBruker Skrevet 14. juni #12 Skrevet 14. juni Så mange tøffinger her inne, buh Tesla, liksom. Jeg tror TS setter mer pris på råd med kjøtt på beina. Anonymkode: ae61f...76e 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 14. juni #13 Skrevet 14. juni Vi har også hatt Tesla model 3 fra 2019, så gikk vi over til modell Y i høst. Var stortsett problemfritt bil bortsett fra problemer med lakk på nedre delen, som er en kjent problem for alle modell 3 fra de årene. Som er jo bare kosmetisk men fint å vite om. Anonymkode: 79291...679 1
TomKrus Skrevet 14. juni #14 Skrevet 14. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei til Tesla møkken. Anonymkode: a2805...cbb Tesla er nok ikke en kvaitetsbil nei, men i alle dager da det er vel heller ikke mange andre av de andre el bil merkene. Jeg ville forlangt en utvidet NAF rapport på bilen og virkelig sjekket batteriet og hvordan tilstanden på dette var. For det er den enorme utgiften på enhver elbil, ryker dette så er bilen verdiløs.
AnonymBruker Skrevet 16. juni #15 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (På 13.6.2025 den 17.45): Jeg hadde avstått begge. Rett og slett på grunn av tilgang og pris til reservedeler. Når fartøy passerer 6år, så kan det skje ting. Det er tross alt forbruk som også spiller inn. Hvorfor vurderes det ikke andre biler? Anonymkode: a4301...644 Handler i utgangspunktet om pris og at vi ønsker oss elbil med grei rekkevidde. Anonymkode: 5218e...92c
AnonymBruker Skrevet 16. juni #16 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (På 14.6.2025 den 20.02): I all verden skal du selge drapstrusselen? Mg har hatt mye problemer med fukt på sine biler. Vurderte å kjøpe ny, en gang i fortiden, men gikk heldigvis bort fra den tanken. Tesla 🤔 Nei takk, vi støtter ikke det merket og vil derfor ikke eie en sånn bil. Anonymkode: bdb59...51c Takk for innspill. Jada, selger den mens den enda lever selv, før dysene omsider tar kveld. Selges som delebil da, den bilen har leka med livet vårt flere ganger enn jeg kan telle. Evig lotteri, kan man si! Anonymkode: 5218e...92c
AnonymBruker Skrevet 16. juni #17 Skrevet 16. juni TomKrus skrev (På 14.6.2025 den 21.50): Tesla er nok ikke en kvaitetsbil nei, men i alle dager da det er vel heller ikke mange andre av de andre el bil merkene. Jeg ville forlangt en utvidet NAF rapport på bilen og virkelig sjekket batteriet og hvordan tilstanden på dette var. For det er den enorme utgiften på enhver elbil, ryker dette så er bilen verdiløs. Det er forhandler som selger den, skal høre om det er mulig å få det før vi faktisk kjøper den. Godt tips. Anonymkode: 5218e...92c
AnonymBruker Skrevet 16. juni #18 Skrevet 16. juni Ser også ut til at teslaen har hatt 2 private eiere samt 6 bilforhandlere (ca 3 mellom hver eier). Forrige eier solgte bilen etter kun 9 måneder. Burde kanskje rygge unna? Opprinnelig eier hadde den fra ny 2019 til 2024. Anonymkode: 5218e...92c
TomKrus Skrevet 16. juni #19 Skrevet 16. juni (endret) AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Ser også ut til at teslaen har hatt 2 private eiere samt 6 bilforhandlere (ca 3 mellom hver eier). Forrige eier solgte bilen etter kun 9 måneder. Burde kanskje rygge unna? Opprinnelig eier hadde den fra ny 2019 til 2024. Anonymkode: 5218e...92c Joda det er en faktor du må sjekke ut, men det kan også handle om politiske sympatier etter dette Trump kjøret. Så er det mange som ikke har en elbil lenge, de skifter biler oftere en jeg skifter sokker Fordi de er opptatt av å ha det nyeste og statusen det medbringer. Jeg velger asisatiske biler unntatt Kinesiske, fordi de har en lang erfaring med bilmerker som har eksistert over mange år, og kjedene er mer rustet til å følge opp garanti krav. Der er Tesla i mange tilfeller svake. Endret 16. juni av TomKrus
mereo Skrevet 16. juni #20 Skrevet 16. juni MG er ikke noen god vinterbil, den kan også ha mye feil som kan ta tid å fikse fordi det ikke er deler på lager eller de ikke vet feilen. Har hatt både Tesla og MG, så av de to ondene så hadde jeg valgt Tesla. Men jeg likte ingen av de to over tid!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå