Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oppvokst i Oslo, er veldig enig med Oslo er en kald by.

Bor i Fredrikstad nå å her er det noe helt annet.

Anonymkode: dc218...62e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg smiler alltid når jeg forlater Oslo.

Anonymkode: d4b85...abc

• Liker 1
Skrevet (endret)

- Bilkøer 

- Parkeringsproblemer

- Bompenger

- Eindomsskatt

- Boligpriser

- . . . . 

Endret av senior
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.6.2025 den 23.07):

Jeg har bodd noen år i Oslo, og jeg er helt enig i din observasjon, ts. Er helt påfallende! Blir veldig tydelig når jeg sammenlikner med andre storbyer i Norge som jeg har bodd i. 

Anonymkode: 75a26...491

For noe tull 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.6.2025 den 0.05):

Var mest overskyet der i dag. 

Anonymkode: a9f9a...181

Overskyet? Bikka 6 uv grader. Så 2 stk som hadde fått solstikk og måtte ha anbulansehjrlp, ellers var alle med solkrem og vannflaske blide fjes. 

Anonymkode: 99c11...000

AnonymBruker
Skrevet
senior skrev (15 timer siden):

- Bilkøer 

- Parkeringsproblemer

- Bompenger

- Eindomsskatt

- Boligpriser

- . . . . 

Eiendemoskatt? 
Du har rett i at folk med bil reven gjeng klagere, men det gjelder over hele landet. Mulig det er fordi jeg tar kollektiv jeg ikke møter disse sure bilfolka andre steder enn på nett 😅 

det er jo stort sett folk som ikke bor i Oslo som klager over bil i og gjennom Oslo, kjenner ingen i Oslo som som gjør det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.6.2025 den 22.26):

Var noen dager i Oslo og observerte mange triste ansikter. Mange av de med apatisk deprimerte ansiktsuttrykk. 
Hvorfor?

Anonymkode: c7df8...695

Stresset livet av seg i det såkalte hamsterhjulet...

Stress kan øke nivå av kortisol i kroppen. Kortisol er ren gift for kroppen. 

Anonymkode: cac51...1a3

AnonymBruker
Skrevet

De er nok ikke sure, men veldig "lukket". Gjerne med noe lyd på øret, sånn at ingen skal prøve å prate med dem.

Bodde 12 år i Oslo, og har vært mye rundt i resten av landet. Jeg er fra Troms. Her er folk lette å få kontakt med. Forsvarskommune, så man er vant til nye folk hele tiden fra man er små. Folk på små steder i Finnmark er helt utrolig hyggelige og lette å få kontakt med. Folk i Skien og Porsgrunn er helt håpløse. I Sandnes er de sprudlende og blide. Utrolig forskjell på å gå inn i en butikk i Sandnes i forhold til Oslo. Fikk mange gode venner i Oslo, er jo folk fra hele landet der. Men de trenger gjerne litt tid på seg.

Anonymkode: 0b82b...4f1

• Liker 1
Skrevet

For noe tull. Aldri sett så mange pakistanere og somaliere på Grønland som smiler og lever livene sine. De ser fornøyde ut hele gjengen. 

AnonymBruker
Skrevet
Vannmelonen skrev (På 12.6.2025 den 18.49):

Enig. Bodd her i fire år. Aldri sett så mange misfornøyde mennesker som da jeg bodde på Frogner.

Jeg bor på Frogner og smiler hele tiden, mest fordi jeg er så heldig som får bo i denne vakre bydelen ❤️

Anonymkode: 20cd4...4a2

• Liker 1
Skrevet

Oslo minner på mange måter om Vestbredden. Det er folk som er født og oppvokst der som kanskje har bodd der i generasjoner. Men så kommer det vestlendinger, nordlendinger, sørlendinger osv som ikke har tilknytning til stedet som kjøper opp boliger så prisene øker. Det skaper masse stress og press for vanlige folk som er derfra og blir presset ut, samt at tilflytterne/okkupantene er langt fra egne familier 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg smiler alltid når jeg forlater Oslo.

Anonymkode: d4b85...abc

Og vi smiler fordi du drar tilbake til landsbygda!!

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Overskyet? Bikka 6 uv grader. Så 2 stk som hadde fått solstikk og måtte ha anbulansehjrlp, ellers var alle med solkrem og vannflaske blide fjes. 

Uv-grader??

Anonymkode: 6ae87...d99

AnonymBruker
Skrevet
Bokormsen skrev (På 12.6.2025 den 18.46):

Det er velkjent at folk er lykkeligere på mindre steder enn store byer. Høye levekostnader, støy, trengsel og generelt høyere tempo enn mindre steder. Tror mye av det kan være at selv om du har tatt lang utdannelse og tjener ganske bra, opplever du relativ fattigdom i storbyen hovedsakelig grunnet boligkostnad samt at det er mange veldig rike så forskjellene blir større. 
Ellers er det vel mer hvilken fase i livet du er, unge studenter og uetablerte vil kanskje søke storbyens liv, mens for småbarnsfamilien er det bare mer stress. 
Også er jo kø kanskje det verste man utsetter et menneske for, og det er det ikke mye av på mindre steder.

Trengsel? Man kan ikke gå opp Karl Johans gate og ned til Aker rygge og uttale seg om oslofolk, Da har man gått i kø med andre turister, vi som bor her skyr disse stedene om sommeren!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Og vi smiler fordi du drar tilbake til landsbygda!!

Oi. Du var skikkelig bitter

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Uv-grader??

Uv index da 😅 de fleste sier vel « grader» i dagligtale? Ok, Oslo bikket 6 i uv stråler / index både torsdag og i går .. og skal det i dag. Så var ikke overskyet, bare « syden « stemning , med et par unntak som hadde glemt solkrem 😅😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Uv index da 😅 de fleste sier vel « grader» i dagligtale? Ok, Oslo bikket 6 i uv stråler / index både torsdag og i går .. og skal det i dag. Så var ikke overskyet, bare « syden « stemning , med et par unntak som hadde glemt solkrem 😅😅

Ingen sier uv grader. Bare uv. Har ingenting med grader å gjøre

AnonymBruker
Skrevet

Aldri lagt merke til. Og jeg har bodd 20 år i Oslo. 

Anonymkode: 70d50...e60

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Oi. Du var skikkelig bitter

Bitter, virkelig 😂

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.6.2025 den 22.26):

Var noen dager i Oslo og observerte mange triste ansikter. Mange av de med apatisk deprimerte ansiktsuttrykk. 
Hvorfor?

Anonymkode: c7df8...695

Jeg selv har kjent jeg syns det er vanskelig å bo i byen nå, fordi at det bygges overalt og hele tiden. Det er aldri ro et eneste øyeblikk. Men i Oslo så treffer du mange, du kan treffe de blide og glade, de deprimerte og triste. Litt etter hvor du bor. Jeg syns det aldri har vært vanskelig å komme i snakk med folk her. Folk fleste er utrolig snille og pratsomme :) men må kunne lese hvem som er åpne for det. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...