AnonymBruker Skrevet 10. juni #1 Skrevet 10. juni Jeg lurer på om det er meg som har mistet lysten på jordbær, eller er det sånn det er? Har bærne endra seg? Elsket jordbær når jeg var barn og ungdom. Kunne spise det hele sommeren. En gang var jeg til og med på jordbær diett. Nå som voksen er de litt sånn ok på linje med eple og banan, bare et vanlig frukt det ikke er noe spesielt over. Anonymkode: 8008c...36f 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #2 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg lurer på om det er meg som har mistet lysten på jordbær, eller er det sånn det er? Har bærne endra seg? Elsket jordbær når jeg var barn og ungdom. Kunne spise det hele sommeren. En gang var jeg til og med på jordbær diett. Nå som voksen er de litt sånn ok på linje med eple og banan, bare et vanlig frukt det ikke er noe spesielt over. Anonymkode: 8008c...36f Bare sur og overpriset dritt i butikken. Anonymkode: d3517...1f8 5
AnonymBruker Skrevet 10. juni #3 Skrevet 10. juni Jeg kjøper nesten bare nederlandske jordbær og de er jo ikke på langt nær så gode. De norske koronabærene er veldig gode men også veldig dyre. Anonymkode: d25a6...fdd 3 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni #4 Skrevet 10. juni Jeg elsker jordbær. Spesielt de norske. På vinteren spiser jeg lite jordbær, da de er veldig sure. Jeg elsker og de norske bringebærene. Anonymkode: e6578...635 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #5 Skrevet 10. juni Det kommer an på hva slags jordbær. Importerte jordbær gidder jeg ikke spise, de smaker nesten ikke noe, da er et godt eple bedre. Ekte norske solmodne jordbær rett fra åkeren, derimot, er nyyyyydelig🤗 Anonymkode: 7f0df...775 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni #6 Skrevet 10. juni Har aldri likt jordbær,synes de er sure,så jeg kjøper aldri.Oppskrytt! Anonymkode: 8a350...53b 1
luxifine Skrevet 10. juni #7 Skrevet 10. juni Elsker jordbær, men foretrekker norske bær. Kjøper dem til blodpris på lokalgården her jeg bor, men det kan ikke sammenlignes med andre (importerte) bær. Dem fra Nederland er greie, bruker dem ofte i fruktsalat eller dessert, mens de norske spiser vi som de er.
AnonymBruker Skrevet 10. juni #8 Skrevet 10. juni Nå finner man nesten ikke ordentlige jordedyrka jordbær av de gode gamle typene i butikk lenger så nå har jeg slutta å kjøpe jordbær annet enn direkte fra bonden i feks Valldal. Alt i butikk er dyrka i drivhus eller tunell, alt er bær som vokser seg større og skal ha bedre holdbarhet men det har definitivt gått på bekostning av smaken. Anonymkode: 946cc...47e
mammahjarte Skrevet 10. juni #9 Skrevet 10. juni Eg synest importjordbær veldig ofta ikkje smake så mykje. Liker dei norske da.
AnonymBruker Skrevet 10. juni #10 Skrevet 10. juni Jeg er veldig glad i jordbær. Da de små, norske som faktisk smaker noe. Men skal innrømme at jeg likte dem bedre som barn. Antagelig fordi nå er det så stort utvalg av ting som smaker godt, det var begrenset hva jeg fikk av det som barn. Så satte mer pris på det. Anonymkode: e35b9...a4e
Daisy-love Skrevet 10. juni #11 Skrevet 10. juni Jeg er vel mer motsatt her. Jeg var ikke så glad i jordbær som barn. Foretrakk bringebær, og jordbær var bare «helt greit». Nå elsker jeg jordbær, inkludert mange av de importerte. Jeg føler kvaliteten på de importerte har kommet seg med årene også, men det er helt klart forskjeller mellom dem. Jeg liker til og med jordbærsyltetøy nå, og det var utenkelig som barn 😆😋
AnonymBruker Skrevet 10. juni #12 Skrevet 10. juni Ja! Men kun fra egen have. Kjøpte ikke på butikk den gang da, og kjøper ikke nå. Anonymkode: 50f09...2ba
AnonymBruker Skrevet 10. juni #13 Skrevet 10. juni Jeg eeelsker jordbær og jeg er nok heldig, for jeg elsker aller mest de sure - som de rimeligere, importerte ofte er! Noen av dem smaker dog veldig lite, men jeg prøver å luke ut basert på lukt. Man må kunne lukte bærne gjennom plasten, da vet man at de har litt smak iallfall. Anonymkode: abacc...d10
AnonymBruker Skrevet 10. juni #14 Skrevet 10. juni Elsker jordbær i alle fasonger, fra is til nyplukkede med vaniljesaus på. Er veldig stor forskjell på de fra (nord) Norge og importerte, ingenting er så godt som en god jordbær sommer med nyplukkede bær. Anonymkode: 99a74...461
AnonymBruker Skrevet 10. juni #15 Skrevet 10. juni Liker ikke jordbær, men synes jordbærsyltetøy er ok, så det lager jeg hver sommer og fryser ned. Anonymkode: e5f4d...007
AnonymBruker Skrevet 10. juni #16 Skrevet 10. juni Elsker jordbær. Men må være norske og helst fra toten eller vestfold Anonymkode: 7364d...e44
Snurrevippen Skrevet 10. juni #17 Skrevet 10. juni Elsker jordbær. Men til og med de norske bærene har endret seg. Husker sommere der vi som barn lå i jordbæråkeren og spiste oss gode og mette. Nå handler vi lokalt fra en kjent jorbærbonde i området. Men i fjor ble vi veldig skuffet. De hadde andre typer bær og hadde begynt å dyrke disse i tunneler. På grunn av vær og klima og ikke minst prisøkning, så måtte de begynne med det. Så istedenfor kasser ble det kjøpt noen få kurver. Vi har heldigvis jordbær i hagen, men liker å ha liggende i fryseren også. I år har vi kjøpt flere kurver nederlandske, og de har ikke vært så aller verst, men kan på ingen måte sammenlignes med de norske solmodne bærene man fikk før ☹️ 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #18 Skrevet 10. juni Snurrevippen skrev (2 minutter siden): Elsker jordbær. Men til og med de norske bærene har endret seg. Husker sommere der vi som barn lå i jordbæråkeren og spiste oss gode og mette. Nå handler vi lokalt fra en kjent jorbærbonde i området. Men i fjor ble vi veldig skuffet. De hadde andre typer bær og hadde begynt å dyrke disse i tunneler. På grunn av vær og klima og ikke minst prisøkning, så måtte de begynne med det. Så istedenfor kasser ble det kjøpt noen få kurver. Vi har heldigvis jordbær i hagen, men liker å ha liggende i fryseren også. I år har vi kjøpt flere kurver nederlandske, og de har ikke vært så aller verst, men kan på ingen måte sammenlignes med de norske solmodne bærene man fikk før ☹️ Mange plukker dem for tidlig så de "modnes" ved oppbevaring og frakt. Da forsvinner smaken. Anonymkode: 50f09...2ba 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå