AnonymBruker Skrevet 10. juni #1 Skrevet 10. juni For tiden sliter jeg med utmattelse, jeg er trøtt og sliten hele dagen. Føler jeg ikke får nok søvn uansett hvor mye jeg sover. Legger meg alltid til samme tid, kl 22.00 og opp 07.00 men er trøtt for det. Går hele dagen uten energi og bare gjesper. Har vært hos lege og tatt blodprøver og ingen som helst mangler. Han sier at jeg sliter med vårdepresjon eller pollenallergi. Jeg har pollenallergi og går på Aerius men allikevel er jeg så trøtt, så tviler på at det er pga pollen. Aldri hatt det slik før. Flere som kjenner seg igjen? hva kan dette være? Anonymkode: f80ce...c7c 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #2 Skrevet 10. juni Man kan jo bli ekstremt trøtt av pollenallergi da, og tretthet er en vanlig bivirkning av Aerius. Anonymkode: 8f38e...19b
AnonymBruker Skrevet 10. juni #4 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man kan jo bli ekstremt trøtt av pollenallergi da, og tretthet er en vanlig bivirkning av Aerius. Anonymkode: 8f38e...19b Har jo tatt Aerius i mange år og ingen bivirkning har jeg hatt. ts Anonymkode: f80ce...c7c
AnonymBruker Skrevet 10. juni #5 Skrevet 10. juni monican94 skrev (1 minutt siden): jobber du? trener ? spiser ok ? Går turer hver dag, litt dårlig matlyst for tiden.ts Anonymkode: f80ce...c7c
monican94 Skrevet 10. juni #6 Skrevet 10. juni egen erfaring er at jeg blir trøttere og mer sliten av å gjøre lite... Så om du ikke er i jobb..ville jeg forsøkt å fått noe fast å gå til, noe frivillig f.eks.
AnonymBruker Skrevet 10. juni #7 Skrevet 10. juni Når på døgnet tar du Aerius? Om jeg tar de på kvelden fungere jeg ikke dagen etterpå. En gang jeg hadde glem at jeg tok den kvelden før så trodde jeg at jeg var syk, for følte meg så trøtt og utmattet, helt grusomt. En annen ting som kan hjelpe er jo at du kanskje sover for lenge? Prøvd å sove en time kortere? 8timer burde være tilstrekkelig En annen viktig faktor som kan slå inn er jo, hvor gammel er du? Hvor lenge har det vært slik? Anonymkode: cdaaf...deb
AnonymBruker Skrevet 10. juni #8 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Når på døgnet tar du Aerius? Om jeg tar de på kvelden fungere jeg ikke dagen etterpå. En gang jeg hadde glem at jeg tok den kvelden før så trodde jeg at jeg var syk, for følte meg så trøtt og utmattet, helt grusomt. En annen ting som kan hjelpe er jo at du kanskje sover for lenge? Prøvd å sove en time kortere? 8timer burde være tilstrekkelig En annen viktig faktor som kan slå inn er jo, hvor gammel er du? Hvor lenge har det vært slik? Anonymkode: cdaaf...deb Tar den som alltid, på morgenen. Jeg er 43 og det har vært slik hele vinter og nå. ts Anonymkode: f80ce...c7c
AnonymBruker Skrevet 10. juni #9 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tar den som alltid, på morgenen. Jeg er 43 og det har vært slik hele vinter og nå. ts Anonymkode: f80ce...c7c Ser du sier at alle vitaminer var ok, kan du se hva d vitamin, ferritin og b12 ligger på? Jeg har slitt veldig med trøtthet når jeg har ligget i lavere del av referansen på d vitamin, så jeg er visst mer sensitiv i forhold til hvor innenfor normalen jeg ligger. Utover det, er det noe annet du vet som kan slite i deg, f.eks stress, depresjon? Anonymkode: 8f38e...19b
AnonymBruker Skrevet 10. juni #10 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ser du sier at alle vitaminer var ok, kan du se hva d vitamin, ferritin og b12 ligger på? Jeg har slitt veldig med trøtthet når jeg har ligget i lavere del av referansen på d vitamin, så jeg er visst mer sensitiv i forhold til hvor innenfor normalen jeg ligger. Utover det, er det noe annet du vet som kan slite i deg, f.eks stress, depresjon? Anonymkode: 8f38e...19b D vitamin hos meg ligger på 90. Ferriton ligger på 22 og b12 400. Har stresset mye men det er over nå, det var kun en periode. Er litt deppa for tiden, så kan være noe i det, kanskje.ts Anonymkode: f80ce...c7c
AnonymBruker Skrevet 10. juni #11 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): D vitamin hos meg ligger på 90. Ferriton ligger på 22 og b12 400. Har stresset mye men det er over nå, det var kun en periode. Er litt deppa for tiden, så kan være noe i det, kanskje.ts Anonymkode: f80ce...c7c Ferritin på 22 er temmelig lavt. Merkelig at legen din ikke anbefaler deg å få opp nivåene til mer gunstige nivåer mtp symptomer. 22 er innenfor normalen, men helt i bunnen av normalen. Ref område går fra 15 til 200. Noen er mer følsomme og trenger høyere, for lite kan gi både tretthet og depresjon. Jeg ville tatt tilskudd og passet på kosthold. Rødt kjøtt er beste kilde til lettopptakelig jern. Anonymkode: 8f38e...19b 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #12 Skrevet 10. juni Alltid skummelt å komme med råd basert på sin egen personlige erfaring, men jeg har hatt det slik i vinter. Trøtt og tiltaksløs, lagt meg tidlig egentlig sovet godt, men alltid litt for trøtt. Har stramt program både på jobb og på fritiden (aktive unger, bikkje, to hester...) -men allikevel. Blodprøver var også normale her, men jeg begynte å ta jerntilskudd allikevel. Funka som bare det. Tok en uke og jeg har fått tilbake energinivået og pågangsmotet - fortsatt (minst) like mye arbeidspress og fullpakkede dager, men hodet er liksom bare lettere. Det er uansett et enkelt tiltak Anonymkode: dae40...e64
AnonymBruker Skrevet 10. juni #13 Skrevet 10. juni Snorker du? Sunn vekt? Søvnapne/pustestopp på natta er noe som kan være verdt å tenke over. Anonymkode: 6a447...a8e 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #14 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Ferritin på 22 er temmelig lavt. Merkelig at legen din ikke anbefaler deg å få opp nivåene til mer gunstige nivåer mtp symptomer. 22 er innenfor normalen, men helt i bunnen av normalen. Ref område går fra 15 til 200. Noen er mer følsomme og trenger høyere, for lite kan gi både tretthet og depresjon. Jeg ville tatt tilskudd og passet på kosthold. Rødt kjøtt er beste kilde til lettopptakelig jern. Anonymkode: 8f38e...19b Jeg tar tilskudd med jern ja. Takk for tips om rødt kjøtt.ts Anonymkode: f80ce...c7c
AnonymBruker Skrevet 10. juni #15 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Alltid skummelt å komme med råd basert på sin egen personlige erfaring, men jeg har hatt det slik i vinter. Trøtt og tiltaksløs, lagt meg tidlig egentlig sovet godt, men alltid litt for trøtt. Har stramt program både på jobb og på fritiden (aktive unger, bikkje, to hester...) -men allikevel. Blodprøver var også normale her, men jeg begynte å ta jerntilskudd allikevel. Funka som bare det. Tok en uke og jeg har fått tilbake energinivået og pågangsmotet - fortsatt (minst) like mye arbeidspress og fullpakkede dager, men hodet er liksom bare lettere. Det er uansett et enkelt tiltak Anonymkode: dae40...e64 En uke? Da hadde du ikke mangel, for det er umulig at det går så fort. Startet med jerntabletter 25.05 og ikke merket noe forskjell.ts Anonymkode: f80ce...c7c
AnonymBruker Skrevet 10. juni #16 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En uke? Da hadde du ikke mangel, for det er umulig at det går så fort. Startet med jerntabletter 25.05 og ikke merket noe forskjell.ts Anonymkode: f80ce...c7c Det kan gå så fort avhengig av hvor mye jern man tar, hvor lenge man har hatt mangel, og hvorvidt man tar opp næringsstoffer fort eller ikke. Så jo, det går. Anonymkode: 8f38e...19b
AnonymBruker Skrevet 10. juni #17 Skrevet 10. juni Jeg blir kjempetrøtt av både pollen og Aerius Anonymkode: b2519...a2c
AnonymBruker Skrevet 10. juni #18 Skrevet 10. juni Kan være tidlig overgangsalder. Eller eventuelt, hvis du har max uflaks, en revmatisk sykdom. Anonymkode: dc60d...92d
AnonymBruker Skrevet 10. juni #19 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (15 minutter siden): En uke? Da hadde du ikke mangel, for det er umulig at det går så fort. Startet med jerntabletter 25.05 og ikke merket noe forskjell.ts Anonymkode: f80ce...c7c TS, spiser du hvit fisk regelmessig? Anonymkode: 8f38e...19b
AnonymBruker Skrevet 10. juni #20 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Går turer hver dag, litt dårlig matlyst for tiden.ts Anonymkode: f80ce...c7c Spiser du feil, blir du jo sliten. Sier seg selv. Anonymkode: 969c0...827
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå