AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 08:58 #1 Skrevet tirsdag kl 08:58 Jeg kjenner jeg sliter litt med dette, faktisk. Men jeg vet ikke om jeg forventer for mye eller er for kravstor til en mann? Han er altså drømmemannen på så og si alle andre områder. Respektfull, emosjonelt tilgjengelig, han behandler meg som det viktigste han har hver dag. Han lar det liksom ikke være noen tvil om at han elsker meg. Han er hardtarbeidende og handy på JOBB, han har en hard fysisk jobb med lange dager som han elsker og som han er ettertraktet i for sin løsningsorientert evne og kunskap. Hjemme er han dog totalt motsatt vil jeg nesten si. Han ser ikke ting som må gjøres. Jeg må gjerne minne han på det. Han sitter heller å skroller på telefonen enn å f.eks fikse en skuff på badet jeg har mast om lenge. (Jeg ender vel opp med å må ta dette selv også). Han drar heller å møter venner å gjør noe gøy enn å prioritere det hjemme. Er det galt av meg å reagere på dette? Hvor viktig er det for deg at partner er handy? Anonymkode: 453ac...8c3
Svigermor Skrevet tirsdag kl 09:03 #2 Skrevet tirsdag kl 09:03 Herlighet, det er da bare å fikse den skuffen selv! 20 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:05 #3 Skrevet tirsdag kl 09:05 Han virker da handy nok, men er mettet når han kommer hjem. Hvorfor fikser du ikke det selv? Moren min lærte meg at man aldri skal være avhengig av en mann. Jeg er mye mer handy enn min mann. Jeg kunne sikkert bygd mitt eget hus hvis jeg ønsket, men mannen min har andre kvaliteter som gjør at dette er mannen i mitt liv. Man kan ikke være 100 % perfekt. Sett heller pris på at han forguder den jorden du går på 🥰 Anonymkode: e54ba...ab9 9
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:07 #4 Skrevet tirsdag kl 09:07 Mer enn meg og jeg er ganske handy. Men høres mer ut som at mannen din ikke synes det er gøy og velger å la være. Anonymkode: 923de...891 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:09 #5 Skrevet tirsdag kl 09:09 Det høres litt typisk mann ut å være blind for hvordan tilstanden i hjemmet ser ut og fungerer, og ikke minst ignorere partner når hun spør om han kan fikse ting. Jeg personlig hadde taklet det svært dårlig, derfor gjør jeg det aller meste selv. Er jobbysnekker og liker en utfordring, min mann trives svært godt med dette siden han ikke klarer å huske hvilken retning man skal skru 😅 I oppveksten min så har min far alltid vært handymannen i huset hvor mamma tar husarbeid, maling, tapetsering og alt av hagearbeid, hun har også lagt alle brosteina i innkjørselen. Mitt tips til deg er at enten så fikser du ting selv eller sørger for å lage et himla overdrevent kaos i et forsøk på å gjøre ting selv når han er tilstede- slik at han kommer og overtar, den teknikken funka alltid på pappa 😆 Anonymkode: ea570...351 2
Forenkle Skrevet tirsdag kl 09:12 #6 Skrevet tirsdag kl 09:12 Det høres ut som du har noen fastlåste tanker om kjønnsroller å ta tak i. Jeg er mye mer glad for at min mann tar sin del av vask og matlaging, enn jeg hadde vært om han var mye mer "handy" enn meg. Vi er ca like gode på både husarbeid og "fiksing" begge to og jeg kunne ikke drømt om noe bedre 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:14 #7 Skrevet tirsdag kl 09:14 Det har vel ikke så mye med å være handy å gjøre? Det høres mest ut som han ikke gidder. Det er ikke galt å reagere på det. Jeg synes det er umulig å bedømme egentlig. Det å dille med huset må ikke alltid gå foran å treffe venner heller. Man kan jo dille med ting 24/7 hvis man vil. Anonymkode: ffeb2...eec 1
Granskudd Skrevet tirsdag kl 09:14 #8 Skrevet tirsdag kl 09:14 (endret) Jeg pleier å spøke med at det finnes ingen grenser for hvilken tiltro jeg har til at mannen min kan fikse alt! 🤣 Som regel pleier jeg og komme opp med ideene og prosjektet også fikser han, og jeg har enda ikke opplevd at han ikke klarer å fikse noe, men han er ingen gjennomfører eller prosjektleder. Så han trenger at jeg er den som handler, fikser og ordner slik at han bare kan komme til dekket bord og fikse. Han fikser alt prakisk - Uansett materiale og hva som trengs og fikses. Biler, snekring, maling, tegning, sying, (lovlig) rørlegging, (lovlig) elektrisk, hagearbeid, matlaging, brødbaking... Han har magiske hender, også er han veldig smart! Endret tirsdag kl 09:15 av Granskudd 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:14 #9 Skrevet tirsdag kl 09:14 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg kjenner jeg sliter litt med dette, faktisk. Men jeg vet ikke om jeg forventer for mye eller er for kravstor til en mann? Han er altså drømmemannen på så og si alle andre områder. Respektfull, emosjonelt tilgjengelig, han behandler meg som det viktigste han har hver dag. Han lar det liksom ikke være noen tvil om at han elsker meg. Han er hardtarbeidende og handy på JOBB, han har en hard fysisk jobb med lange dager som han elsker og som han er ettertraktet i for sin løsningsorientert evne og kunskap. Hjemme er han dog totalt motsatt vil jeg nesten si. Han ser ikke ting som må gjøres. Jeg må gjerne minne han på det. Han sitter heller å skroller på telefonen enn å f.eks fikse en skuff på badet jeg har mast om lenge. (Jeg ender vel opp med å må ta dette selv også). Han drar heller å møter venner å gjør noe gøy enn å prioritere det hjemme. Er det galt av meg å reagere på dette? Hvor viktig er det for deg at partner er handy? Anonymkode: 453ac...8c3 Hvis du selv er perfekt, kan du reagere, ellers ikke. Hvorfor fikser du ikke ting selv? Antar du har like hard jobb som han siden du klager? Det går også an å leie folk til diverse man ikke rekker eller har lyst å gjøre selv. Anonymkode: 2f271...11e
Furstina Skrevet tirsdag kl 09:14 #10 Skrevet tirsdag kl 09:14 Mannen min er handy, så "lagom" handy men jeg fikser my ting selv. Mannen min ser til at ting skjer, han kører med søppel till resirkulering, han ordner med batterier till larmen, han vasker klær og klipper trær. Jeg gør andre ting. Det er en god følelse og fikse ting selv, bygge den plateringsboxen, legge ny altane, bygge en pergola, bytte av dører på køkkenet, bygge en vegg (en er jeg veldig stolt over), spakle og male en vegg med hull i. Tigersagen er eneste verktøyet jeg ikke liker bruke. 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:20 #11 Skrevet tirsdag kl 09:20 Handy? Prioriterer han deg og hjemmet ellers? Husarbeid? Anonymkode: ba5a9...222
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:23 #12 Skrevet tirsdag kl 09:23 Mannen min har kontorjobb, og elsker å være handy på fritiden. Kan og får til alt. Bra det da, siden han er allergisk mot husvask og klesvask. Anonymkode: 9f520...48b
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:24 #13 Skrevet tirsdag kl 09:24 "Handy" er ikke noe man er eller ikke er. Alle kan være handy. Det er bare interesse og prioriteringer det går på. Du kan lære alt du vil på YouTube. Anonymkode: 30be3...27d 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:33 #14 Skrevet tirsdag kl 09:33 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg kjenner jeg sliter litt med dette, faktisk. Men jeg vet ikke om jeg forventer for mye eller er for kravstor til en mann? Han er altså drømmemannen på så og si alle andre områder. Respektfull, emosjonelt tilgjengelig, han behandler meg som det viktigste han har hver dag. Han lar det liksom ikke være noen tvil om at han elsker meg. Han er hardtarbeidende og handy på JOBB, han har en hard fysisk jobb med lange dager som han elsker og som han er ettertraktet i for sin løsningsorientert evne og kunskap. Hjemme er han dog totalt motsatt vil jeg nesten si. Han ser ikke ting som må gjøres. Jeg må gjerne minne han på det. Han sitter heller å skroller på telefonen enn å f.eks fikse en skuff på badet jeg har mast om lenge. (Jeg ender vel opp med å må ta dette selv også). Han drar heller å møter venner å gjør noe gøy enn å prioritere det hjemme. Er det galt av meg å reagere på dette? Hvor viktig er det for deg at partner er handy? Anonymkode: 453ac...8c3 Han er lite handy, drømmemannen likevel❤️ Men er problemet at han er lite handy eller at han er lat? Anonymkode: a6061...aa3 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:39 #15 Skrevet tirsdag kl 09:39 Det er veldig sexy når kvinnen maser på mannen sin for at han ikke gjør nok hjemme, og samtidig unnlater å fortelle alle andre at han jobber 50 til 60 timer i uka som håndtverker. Kvinner, de blir aldri fornøyd. Bli homo, lev et stabilt og godt liv. Anonymkode: fc6d9...74f 2
-jk- Skrevet tirsdag kl 09:42 #16 Skrevet tirsdag kl 09:42 Granskudd skrev (27 minutter siden): Han fikser alt prakisk - Uansett materiale og hva som trengs og fikses. Biler, snekring, maling, tegning, sying, (lovlig) rørlegging, (lovlig) elektrisk, hagearbeid, matlaging, brødbaking... Han har magiske hender, også er han veldig smart! Er det snakk om enebolig så er alt av rørleggerarbeid lovlig å utføre selv, så sant det ikke er nybygg.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:50 #17 Skrevet tirsdag kl 09:50 Så han sitter og "scroller" og du sitter på KG. Dere er sikkert veldig nyttige begge to... Selv er jeg temmelig handy. Men det er alltid noe å fikse. Så jeg fikser her og fikser der. Men det er alltid ting jeg ikke har tatt tak i. Men ofte er jeg sliten av jobb og av livet generelt, så jeg trenger å kunne sette meg ned og være ubrukelig av og til også. Anonymkode: 19730...d59
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:56 #18 Skrevet tirsdag kl 09:56 Ja, det er veldig galt av deg å reagere på dette. Ingen er flinke til alt. Skjerp deg. Anonymkode: 6b275...d6c
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:54 #19 Skrevet tirsdag kl 12:54 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Handy? Prioriterer han deg og hjemmet ellers? Husarbeid? Anonymkode: ba5a9...222 Han prioriterer meg alltid. Uansett hvilken tid på døgnet. Husarbeid gjør han hvis jeg spør han. Han er ikke tungbedd. Men jeg må alltid påpeke hva som må gjøres eller spørre. Ts Anonymkode: 453ac...8c3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:57 #20 Skrevet tirsdag kl 12:57 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg kjenner jeg sliter litt med dette, faktisk. Men jeg vet ikke om jeg forventer for mye eller er for kravstor til en mann? Han er altså drømmemannen på så og si alle andre områder. Respektfull, emosjonelt tilgjengelig, han behandler meg som det viktigste han har hver dag. Han lar det liksom ikke være noen tvil om at han elsker meg. Han er hardtarbeidende og handy på JOBB, han har en hard fysisk jobb med lange dager som han elsker og som han er ettertraktet i for sin løsningsorientert evne og kunskap. Hjemme er han dog totalt motsatt vil jeg nesten si. Han ser ikke ting som må gjøres. Jeg må gjerne minne han på det. Han sitter heller å skroller på telefonen enn å f.eks fikse en skuff på badet jeg har mast om lenge. (Jeg ender vel opp med å må ta dette selv også). Han drar heller å møter venner å gjør noe gøy enn å prioritere det hjemme. Er det galt av meg å reagere på dette? Hvor viktig er det for deg at partner er handy? Anonymkode: 453ac...8c3 Hvor handy er du? Regner med du er handy siden du mener en partner bør være det Anonymkode: 103f8...ecb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå