Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Bil som hadde stanset i tunnell. Skal man sørge for at det går bra?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her en dag så kjørte jeg forbi en bil i en tunnell som hadde på varsellys. Det var en ganske kort tunnell og bilen stod ikke så langt inne. Jeg kjørte bare forbi, men begynte å tenke på i ettertid om det var feil? Det kunne jo f.eks være at noe hadde skjedd med sjåføren. 

Men hadde det vært innafor å stoppe bak bilen, sette på lys, hatt på refleksvest og deretter gått bort til sjåføren for å spørre om det gikk bra? 

Jeg vil jo vite hva som er riktig å gjøre i en sånn situasjon, men vil jo heller ikke gjøre noe som ikke er lov eller farlig.

Anonymkode: be41a...1d5

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Her en dag så kjørte jeg forbi en bil i en tunnell som hadde på varsellys. Det var en ganske kort tunnell og bilen stod ikke så langt inne. Jeg kjørte bare forbi, men begynte å tenke på i ettertid om det var feil? Det kunne jo f.eks være at noe hadde skjedd med sjåføren. 

Men hadde det vært innafor å stoppe bak bilen, sette på lys, hatt på refleksvest og deretter gått bort til sjåføren for å spørre om det gikk bra? 

Jeg vil jo vite hva som er riktig å gjøre i en sånn situasjon, men vil jo heller ikke gjøre noe som ikke er lov eller farlig.

Anonymkode: be41a...1d5

Det er flere faktorer. Er det en ulykke har alle plikt til å hjelpe.

Idag har alle telefon, og vil i de fleste tilfeller tilkalle hjelp selv. Men, naturligvis kan det være situasjoner der hjelp er påkrevet pga. akutt hendelse. Er en vurdering som en må ta.

Vurdert opp mot det å stanse midt i veien kan skape en farlig situasjon. 
Det har også vært noen hendelser der noen skal hjelpe noen, for å bli ranet. Heldigvis ikke noe som hender ofte her til lands.

Noen lenker til tema:

https://forum.kvinneguiden.no/topic/1599083-stopper-dere-for-biler-som-står-med-nødblink-på/
https://www.naf.no/trafikksikkerhet/lover-regler/hva-skal-du-gjore-ved-trafikkuhell-og-trafikkulykker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...