AnonymBruker Skrevet 7. juni #1 Skrevet 7. juni Invitert 12 stk til servering. Et par har meldt at de kommer en halv time for sent pga de oppdaget at bussen ikke korresponderer til å komme tidsnok. Jeg er veldig opptatt av gjesters vel og ve, men er blank på skikk og bruk/ "regler ". Vente til paret har ankommet og la de få spise samtidig med oss eller la de andre vente? Det er snakk om man som ikke må være varm og tåler å stå litt. Typ tapas, taco.. m Anonymkode: 9ab79...0f3
Populært innlegg Daria Skrevet 7. juni Populært innlegg #2 Skrevet 7. juni De har varslet på forhånd, de har en god forklaring, at maten serveres en halvtime etter at gjestene kommer er helt vanlig og maten blir ikke ødelagt. Selvfølgelig venter dere på dem. 42 18
AnonymBruker Skrevet 7. juni #3 Skrevet 7. juni Selvfølgelig venter dere!! Men du hadde vel uansett ikke tenkt at dere skulle sette dere til bords før etter en time håper jeg. Anonymkode: 51679...683 9 6
AnonymBruker Skrevet 7. juni #4 Skrevet 7. juni Det vanlige er jo å servere maten 30-60 minutter etter at gjestene har ankommet. Slik at man rekker en aperitif, og litt prat, først. Når gjester kommer litt sent er det selvfølgelig greit at de må gå ganske direkte til bordet. Anonymkode: dd4ed...962 18 9
AnonymBruker Skrevet 7. juni #5 Skrevet 7. juni Dere venter, selvfølgelig. Jeg ville uansett syntes det var veldig rart om maten sto klar i det jeg kom inn døra som gjest. I min krets inviterer man til et klokkeslett, mingler og prater litt, gjerne mens man gjør de siste forberedelsene på maten eller dekker på, og så blir maten servert innen en times tid-ish. Anonymkode: e1829...9f0 17 4
AnonymBruker Skrevet 7. juni #6 Skrevet 7. juni Siden de har sagt fra på forhånd ville jeg ventet litt. Gjerne satt fram noe snacks eller frukt så lenge til de andre. Folk som kommer for sent uten å si fra eller uten grunn ville jeg ikke ventet på. Anonymkode: 96ff3...e60 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #7 Skrevet 7. juni Jeg hadde ventet. De er høflige og sier ifra, da er det høflig å vente. En halv time er ikke så veldig lenge heller. Anonymkode: 9a9ee...e93 7 1
Trolltunge Skrevet 7. juni #8 Skrevet 7. juni Jeg hadde ventet, og gitt en velkomstdrink, og latt det være sosial småprat før middag. Mine venninner melder aldri fra, og noen kommer bestandig for sent, så egentlig fast rutine det. Dessuten bare koselig med det før middag. 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #9 Skrevet 7. juni En halv time er akkurat passe å vente med å servere mat. En time er derimot veldig lenge. Selvfølgelig venter dere. Anonymkode: d35a0...4b1 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #10 Skrevet 7. juni Jeg er altid i tide men forventer uansett at mat kommer litt etter. Liker å prate å nippe litt før middag. Anonymkode: 90834...4c9 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni #11 Skrevet 7. juni Du serverer vel ikke maten med en gang gjestene kommer inn døren? Det er ganske vanlig i hvertfall i min omgangskrets å vente en stund med å spise. Gjestene får en velkomstdrink og mingler litt. Også spiser vi etterhvert. Anonymkode: bbc6a...67b 8 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni #12 Skrevet 7. juni Har aldri maten klar på klokkeslettet, livet skjer og gjestene skal ikke tenke at de helst må være der 15 minutter før. Planlegger minst en halvtime. Anonymkode: 30caf...74a 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni #13 Skrevet 7. juni Hadde selfølgelig ventet, de har jo ikke mulighet til å komme før. Venter alltid med maten 30- 60 minutter etter at gjestene har kommet uansett, men setter gjerne frem litt frukt, kjeks, og noe å drikke. Anonymkode: 0de71...829 2 1
AprilLudgate Skrevet mandag kl 19:15 #14 Skrevet mandag kl 19:15 Det uvanlige er vel å servere ved ankomst?’ Høres ut som de ankommer til normal serveringstidspunkt. 8
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:11 #15 Skrevet tirsdag kl 12:11 Til alle som kommenterer på at de må vente en halvtime uansett: Kanskje ts mener at disse gjestene kommer en halvtime etter planlagt mat? Ikke etter klokkeslettet de er invitert til? I min krets inviteres man f.eks til middag kl 20, men kom gjerne fra 18 eller 19. Her ville jeg sagt at de kom en halvtime "for sent" dersom de kom 20:30. Anonymkode: 6cc7c...e46 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:18 #16 Skrevet tirsdag kl 12:18 En halvtime fra eller til er ingen ting. Selvfølgelig venter man. Anonymkode: b5278...029 6
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:20 #17 Skrevet tirsdag kl 12:20 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Til alle som kommenterer på at de må vente en halvtime uansett: Kanskje ts mener at disse gjestene kommer en halvtime etter planlagt mat? Ikke etter klokkeslettet de er invitert til? I min krets inviteres man f.eks til middag kl 20, men kom gjerne fra 18 eller 19. Her ville jeg sagt at de kom en halvtime "for sent" dersom de kom 20:30. Anonymkode: 6cc7c...e46 Det er vel ingen som vet nøyaktig når maten blir servert ? Knappest vertene selv. Folk melder forsinkelse i forhold til det tidspunktet som står i invitasjonen Anonymkode: cfd44...db9 9
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:28 #18 Skrevet tirsdag kl 12:28 AnonymBruker skrev (På 7.6.2025 den 14.14): Invitert 12 stk til servering. Et par har meldt at de kommer en halv time for sent pga de oppdaget at bussen ikke korresponderer til å komme tidsnok. Jeg er veldig opptatt av gjesters vel og ve, men er blank på skikk og bruk/ "regler ". Vente til paret har ankommet og la de få spise samtidig med oss eller la de andre vente? Det er snakk om man som ikke må være varm og tåler å stå litt. Typ tapas, taco.. m Anonymkode: 9ab79...0f3 Når det er ting de ikke kan hjelpe for, mener jeg det er rett å vente, bare å forklare til de andre gjestene. Anonymkode: c9aca...c5f
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:29 #19 Skrevet tirsdag kl 12:29 De har sagt fra, og har en halvgod unnskyldning (burde selvfølgelig ha sjekket busstider når de er invitert til et klokkeslett). Jeg ville ha prøvd å vente, så fremt noe av maten ikke ble ødelagt. Hvis så, hadde jeg prioritert de som kom tidsnok. Anonymkode: 6a55b...29e 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:30 #20 Skrevet tirsdag kl 12:30 Vi serverer alltid velkomstdrink og en liten snack til gjestene mens vi forbereder middagen. Denne serveres oftest nær en time etter at første gjest ankommer. Trodde dette var noe de fleste gjorde. Anonymkode: 4dffb...bbc 3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå