Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når du har sterk pms, men prøve rå tøyle den så bra som du klarer og mye mer til, men så poker mannen deg, spesielt ekstra i denne perioden(1-2dager), når du ber om ekstra tålmodighet og støtte/hjelp 1-2dager(når du ordner alt ellers og selvfølgelig under pms når du helst skulle ønske han tok ekstra vare på deg da (kun de som har det vil forstå)! 

Sier god morgen til alle, frokost lages, du sitter deg rolig til bordet og skal spise. Og mann og ungdommer sitte og poker deg, kommer med kommentarer(på bakgrunn av mannen må si noe pms ting uten at du har sagt eller gjort noe), så blir det da alle de mot deg, når du allerede omtrent koker over, heller han bensin på bålet, du forholder deg helt rolig. Det blir mer og mer fra de. Jeg dunker forsiktig i foten hans under bordet for at han skal forstå at dette blir for mye, stopp. Så sier han da selvfølgelig høyt med matbordet at jeg må slutte å dunke han under bordet, au au(såvidt eg var borti..), og ler. Sånn at ungdommene da selvøflgelig må si mamma har crashout( nei eg har jo ikke det, men når de da råtter seg mot meg alle sammen, spesielt da mannen og så selvfølgelig blir det bensin på bålet, når jeg prøver alt jeg kan å forholde meg rolig). 

Har sagt det til han før, at det er veldig sårt og vondt og bensin på bålet når han holder på sånn,spesielt ved pms når jeg seøv prøver å forholde meg rolig og han holder på sånn forann meg,ungdommene og i det hele tatt! Føler han nedverdiger og undergraver meg, og når jeg allerede er dypt deprimert/sint/frustrert/på kanten av stupet/mye pms som jeg prøvernå skjule og holde for meg selv og forholde meg rolig, hjelper det lite at de må gjøre sånt!

Spesielt en voksen mann jeg tar vare på hele tiden, og den ene dagen eller 2 jeg virkelig trenger støtte så helles det bensin på bålet hele dagen. Han ler av det, ler av meg og de sier jeg ikke må crashe ut/rage quit osv. (pga han sier jeg må roe meg ned, har jo ikke åpnet munnen min eller gjort noe en gang..) eller han sier hold kjeft til meg når jeg sier at jeg syns ikke det er greit at de snakker sånn til meg og at jeg og han er ett team. Da sier han og at nei har tar ikke team med noen. Som igjen undergraver meg..  

Prøver å spise maten min, det kommer flere kommentarer, poking osv. Ler og råtter seg mot meg, igjen.

Jeg går bare inn på rommet og låser døren med kaffen. 

Da blir det flere kommentarer på min vei.

Syns dere at dette er greit?

Er det lov å be om litt ekstra tålmodighet ved ekstrem pms man virkelig prøver å legge seg i selen hver gang med å holde i sjakk?

Har sagt det før. Ikke gå i mot meg ,trykk med ned, kom med sårende kommentarer eller sleng drit til eller om meg forann barna(eller i det hele tatt..). Det skal og være oss to som står sammen, dette er overhodet ikke greit syns jeg. Og etter å ha blitt mobbet og alle mot meg hjemme der jeg vokste opp i grov omsorgsvikt så trigger jo selvsagt dette ekstra! Men jeg må forholde meg rolig. Jeg skal tåle alt. Ingen å støtte meg på, eller noen som gir meg en klem å står ved min side når det stormer som verst. 

Føler han kun er der i gode dager , ber meg skjerpe meg og ta meg sammen. 

Ta meg sammen? Sier ikke noe, gjør ikke noe. Bare prøver å komme gjennom alt , alene.. Prøver å være rolig og tålmodig, men kjenner jeg har lyst å skrike og klikke når han er sånn. 

Så har jeg venninner som har en mann som støtter, gir klem, tar mat og hus og barn, støtter opp under og ikke lar barna undergrave konen eller mannen gjør heller ikke dette!

Han tar konen i forsvar.

Altså, er det så vanskelig å bare si til ungdommen at mamma er litt sliten idag, hun er ikke sint o.l. At det ikke er greit å snakke nedsettende og plage feks..

Så om jeg tar det opp, så trykkes jeg ned og de ler alle 4. 

Hvordan er det hos dere med pms/ekstrem pms?

Anonymkode: 8a280...117

• Hjerte 8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke ekstrem pms engang, og jeg ble rasende på dine vegne bare av å lese dette! En ting er at ungdommene pirker, det er nesten ingen som kan trykke på knappene til noen, slik som egne barn kan, og de er tross alt i løsrivelsesfasen. (Forklaring, ikke unnskyldning!) Men at mannen ikke ser problemet ...?! Jeg har dessverre ingen råd, da mannen min er oppvokst med  denne idiotiske "pirke på folk til de sprekker og le av reaksjonen etterpå"-greia. (Merkelig nok er det ikke like gøy når mora hans gjør det med ham, da ...) Jeg skjønner absolutt at du blir frustrert, jeg syns det er mildt sagt lumpent gjort.

Anonymkode: 95d26...b1b

• Liker 10
Skrevet

Hvorfor er du sammen med en som er sånn mot deg? Herregud..

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det din mann driver med er både mobbing og psykisk vold, det er latterliggjøring. Og - han lærer faktisk opp deres barn til å drive med det samme og støtter det. Og med det driver han med en form for omsorgssvikt, fordi han gjør egne barn til dysfunksjonelle personer som kommer til å ødelegge egne forhold når de blir voksne.

Denne mannen hadde jeg første dag etter mens fortalt at det blir skillsmisse! 

Anonymkode: 2e134...e59

• Liker 10
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje knipsing (a la Gjert Ingebrigtsen) hadde vært bedre enn poking?

Anonymkode: 344cd...95d

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske spesielt at ingen av de andre synes å ha et fnugg av empati, men regner med ungdommene har lært av sin far.

Har du prøvd å snakke med alle samtidig og forklare dette? Kanskje ungdommene ikke synes det er så morsomt hvis de forstår hvordan det føles, og hvis din mann ikke har «medsammensvorne» er det sikkert ikke så moro mer. Utenom det ville jeg dratt ham med til en samlivsterapeut, så kanskje han han lære noe.

Anonymkode: d9913...8a1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med «poker deg»?

Anonymkode: 995f7...eec

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

At du orker!!! Forlat han mannebabyen der. ALT vi kvinner må tåle… han hadde ikke gjort det

Anonymkode: 38622...fba

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.  De er nesten voksen og ja har snakket med de. De gjør ikke sånt når han ikke er der, men når han er der og holder på sånn så følger de etter han i det han gjør. Og han mener det er jeg det er noe gale med. Ikke åpner jeg munnen min ,ikke gjør jeg noe. Prøver å være rolig og grei, selv om pmsen koker inni meg. Og om han ser at jeg koker,kan han ikke heller gi meg en klem(som jeg har sagt før), eller være snill med meg? ihvertfall ikke holde på sånn og forann barna med barna. 

Det blir ekstra vondt!

Om jeg snakker med barna og han samtidig så går han mot meg så det virker ikke. Han snur de mot meg . Det er kun når han er her og pmsen er her at det blir sånn. Har prøvd å dele følelsene mine rundt dette til han,men han validerer ikke følelsene mine eller annerkjenner de. Bare at jeg må skjerpe meg og smile og være glad hele tiden og tåle en spøk. Er jo ikke en spøk når det går på bekosting av meg og spesielt ikke i pms når jeg selv virkelig legger meg i selen så  det ikke skal gå ut over noen.. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hva mener du med «poker deg»?

Han gjør/sier slemme ting/unødvendige ting/skyver skykd på meg/sier at jeg er sint og sur og de må passe seg for pms bitchen osv.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg er ekstremt følsom/sårbar/koker inni meg men prøver å holde det i sjakk. Jeg er ekstremt tålmodig og finner meg i mye, men sliten av å ha det slik. Litt forståelse,en klem og en som støttet deg og viste det, framfor å poke og gjøre deg til den slemme forann barna er ikke greit.

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det er pms-en som koker, men en ganske naturlig reaksjon når noen prøver å provosere deg med vilje. Jeg tenker at du bør slutte å tenke/snakke om dette som et pms-problem. Det er et manneproblem.

• Liker 5
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor finner du deg i noe som helst egentlig? Skjønner ikke hva pms har med saken å gjøre faktisk.

Anonymkode: 333eb...f0d

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han gjør/sier slemme ting/unødvendige ting/skyver skykd på meg/sier at jeg er sint og sur og de må passe seg for pms bitchen osv.. 

Svar ham da at under pms stiger testosteronet, hvilket betyr at du mer eller mindre blir som en mann ... 😈 🤣 

Neida. Men joda. Okey, egentlig ikke, men det frister jo.

Anonymkode: 95d26...b1b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Takk for svar.  De er nesten voksen og ja har snakket med de. De gjør ikke sånt når han ikke er der, men når han er der og holder på sånn så følger de etter han i det han gjør. Og han mener det er jeg det er noe gale med. Ikke åpner jeg munnen min ,ikke gjør jeg noe. Prøver å være rolig og grei, selv om pmsen koker inni meg. Og om han ser at jeg koker,kan han ikke heller gi meg en klem(som jeg har sagt før), eller være snill med meg? ihvertfall ikke holde på sånn og forann barna med barna. 

Det blir ekstra vondt!

Om jeg snakker med barna og han samtidig så går han mot meg så det virker ikke. Han snur de mot meg . Det er kun når han er her og pmsen er her at det blir sånn. Har prøvd å dele følelsene mine rundt dette til han,men han validerer ikke følelsene mine eller annerkjenner de. Bare at jeg må skjerpe meg og smile og være glad hele tiden og tåle en spøk. Er jo ikke en spøk når det går på bekosting av meg og spesielt ikke i pms når jeg selv virkelig legger meg i selen så  det ikke skal gå ut over noen.. 

Det at ungene ikke er slik når far ikke er der, det viser at ungene trolig ikke tør annet enn å spille på lag med far når han er psykisk voldelig mot deg. For de ser jo hva som skjer hvis far ønsker å behandle andre...

Å snakke mer med denne mannen har ingen hensikt, for han er en voldelig mann, psykisk voldelig mann som er fullstendig klar over hva han driver med.

Du har et ansvar for å beskytte ikke bare deg selv, men også dine barn mot dette!

Hva tenker du å gjøre for å beskytte deg og dine barn fremover? 

Anonymkode: 2e134...e59

• Liker 4
  • Nyttig 3
Annonse
Skrevet

En trenger ikke ha ekstrem PMS for å be om ekstra tålmodighet fra de rundt, en kan be om det når det skulle være. Og uansett er dette ingen måte å behandle deg på, verken som kone, men heller ikke i en familie. Det kan hende de tror at dette er innafor, og godlynt erting, men for meg høres det jo mest ut som direkte mobbing! Og hva skal man med fiender om en mobbes av familien sin. 

Dette høres skikkelig, skikkelig vondt ut, og særlig ved PMS når en rett og slett har hormoner som gjør at en tolker ting mer negativt. Og med den bakgrunnen du beskriver, selvsagt er det ikke OK. Og kanskje det er pga den bakgrunnen du har at du i det lengste har tenkt at kanskje det bare er du som må ta deg sammen, for det er det IKKE! En fortjener å bli godt behandlet av de rundt seg. ❤️ 

Har du vurdert å forlate ham? Hva er det som gjør at du vil bli? 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Han er jo rett og slett en mobber. En drittsekk. Også kalt psykisk vold på fagspråket. 

Anonymkode: e6cc8...ba1

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags mann er dette da? En drittunge som du tar deg av? Han høres ut som noen man ikke egentlig vil bo med, men bare må holde ut? Om du ikke kan flytte eller få han med i terapi, vil jeg gjerne gi deg tips om denne metoden: 

Anonymkode: 38eb6...0b8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det blir ekstra vondt!

Du trenger faktisk ikke å være 'rolig og grei'. Du har all rett til å forsvare deg selv. Ungene har godt av å se at du setter grenser overfor denne dusten av en såkalt mann du har. Klikk gjerne på han. 

Typisk at mannen framstiller deg som problemet. Det bør si deg at han er en dårlig partner som ikke tar ansvar for egne handlinger. Og nei, det er ikke en spøk. Det er mobbing, gjentatte ganger gjør han dette fordi han vet at du reagerer på det. Han gjør det vilje fordi han liker å pine deg, han liker å se at du har det vondt. 

Han fortjener kun singellivet. Men han vil si 'skilsmissen kom fra intet'. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du trenger faktisk ikke å være 'rolig og grei'. Du har all rett til å forsvare deg selv. Ungene har godt av å se at du setter grenser overfor denne dusten av en såkalt mann du har. Klikk gjerne på han. 

Typisk at mannen framstiller deg som problemet. Det bør si deg at han er en dårlig partner som ikke tar ansvar for egne handlinger. Og nei, det er ikke en spøk. Det er mobbing, gjentatte ganger gjør han dette fordi han vet at du reagerer på det. Han gjør det vilje fordi han liker å pine deg, han liker å se at du har det vondt. 

Han fortjener kun singellivet. Men han vil si 'skilsmissen kom fra intet'. 

Jeg er ikke ts, men tipper at om man klikker på sånne personer så klarer de å snu det til at det er du som er gal.

Anonymkode: 38eb6...0b8

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...