Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen forklare denne:

Sitat

Skålstørrelsen øker i tillegg med omkretsen. Det betyr at en 65B har større skål enn en 70B, men 65C vil være lik i skål som 70C.

Jeg har brukt 85d, men så har jeg gått litt ned i vekt.

Men opplever at 80d ikke passer i skål, skal jeg egentlig da bruke 80c ? 

Anonymkode: d01c6...850

AnonymBruker
Skrevet

Skålen i 85d er lik som 80e. Men du kan jo ha fått mindre pupper også? Anbefaler å bli målt i en butikk. Veldig mange bruker feil størrelse. 

Anonymkode: 5356f...aa7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skålen i 85d er lik som 80e. Men du kan jo ha fått mindre pupper også? Anbefaler å bli målt i en butikk. Veldig mange bruker feil størrelse. 

Anonymkode: 5356f...aa7

Nå målte jeg meg med målebånd slik jeg skal, og er enda mer forvirret, for målekalkulator hos Change viser 85 d, og hos Cubus viser 85 b. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

https://www.missmary.se/se/blog/size-chart

Finn frem målbåndet og mål etter lenken.

Anonymkode: 424e8...ff9

Jah.. den viste 90 a.

Er det rart en blir forvirret?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå målte jeg meg med målebånd slik jeg skal, og er enda mer forvirret, for målekalkulator hos Change viser 85 d, og hos Cubus viser 85 b. 

Det er forskjell på bhene hos Change og Cubus så det er ikke så rart.

Anonymkode: 30c84...c16

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Dvs. du har ikke samme bh-str. overalt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Dvs. du har ikke samme bh-str. overalt.

Det er jo ganske håpløst, for hvordan skal en vite bhstørrelsene hos de ulike butikkene da? kan jo ikke drive å bruke kalkulatorene hver gang en skal kjøpe en bh i en ny butikk?

Skrevet

Størrelse varierer fra merke til merke. Jeg anbefaler deg å gå til en skikkelig undertøybutikk framfor en av de vanlige kjedene 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må gå i en undertøysbutikk og få målt, og kjøp deg bh der. Der får du service og hjelp til alt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo ganske håpløst, for hvordan skal en vite bhstørrelsene hos de ulike butikkene da? kan jo ikke drive å bruke kalkulatorene hver gang en skal kjøpe en bh i en ny butikk?

Du kan prøve BH i butikken. Jeg var litt usikker og spurte, men det var helt greit. (KappAhl, men sikkert flere steder også)

Anonymkode: f792e...121

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Forøvrig er det sånn at tallet er omkretsen  rundt kroppen der bh'en skal sitte, mens bokstaven er selve cupen. A er for de minste puppene og så går det oppover.

Noen butikker/merker bruker XL, L, M osv. isteden. 

Anonymkode: f792e...121

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Sånn er det jo med alle klær, størrelsene varierer og man må prøve de på for å sjekke passform uansett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

jeg syns bh str har blitt mye feil merked i str i det siste

jeg bruker 100e og det passer på zizzi men på new yorker er det for lite og på auds er det for stort 🤦‍♀️

Anonymkode: 2162b...c89

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2025 den 12.55):

Kan noen forklare denne:

Jeg har brukt 85d, men så har jeg gått litt ned i vekt.

Men opplever at 80d ikke passer i skål, skal jeg egentlig da bruke 80c ? 

Sitatet er jo feil.
nei 80 e er søsterstørrelsen ( lik cup ) som 85 d. 

synes du 80 d var for stor i cupen ? I så fall har du vel gått ned 2 cupstørrelser.  

Anonymkode: a9e59...23b

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2025 den 13.09):

Change har egne størrelser. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2025 den 13.15):

Generelt skal du se på eur str. change har sitt eget system , men eur størrelser på Cubus, undertøysbutikker , miss Mary osv  skal være like og går på centimeter mål.  Du kan jo gjerne prøve BH-en på da, heller og stå med kalkulator. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

jeg syns bh str har blitt mye feil merked i str i det siste

jeg bruker 100e og det passer på zizzi men på new yorker er det for lite og på auds er det for stort 🤦‍♀️

Har zizzi og new yorker eget merke? Auds er vel en undertøysbutikk med mange ulike merker? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har zizzi og new yorker eget merke? Auds er vel en undertøysbutikk med mange ulike merker? 

jeg vet ikke om dem har eget merke, jeg har ikke prøvd så mye på new yourker siden dem har veldig lite utvlg i 100e str men har heller ikke funnet noe som passer der

auds har jeg bare vært en gang og prøvd bh og merket med en gang at jeg måtte ned noen str men jeg syns det er dyrt der og veldig kjerring bh i stroe str 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.6.2025 den 13.09):

Min erfaring er at Change vil ha deg betydelig opp i cup-størrelse.

Anonymkode: 3e4f1...9d2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...