AnonymBruker Skrevet 6. juni #1 Skrevet 6. juni Hei. Jeg er en mann i 30-årene som har blitt utrent etter jeg fikk barn hverdagens kjas og mas og jeg har latt det at ut for lenge. Vil nå gjøre noe med det. Var relativt godt trent før, og trente da hovedsakelig "tradisjonell styrketrening" med frivekter, stenger osv + litt løping. Det vanlige når man tenker styrketrening. Men nå som jeg skal begynne på nytt så har jeg blitt litt fasinert av tanken på kettlebell-trening. Så lurer på om jeg skal begynne med det. Jeg liker selve det å trene styrke, men må innrømme at hovedmotivasjonen er å få en funksjonell kropp som man ser trener styrke. Altså ikke noe crazy men litt muskelmasse. Og når jeg søker rundt på nett så virker det som konsensus er at du må trene "trasjonell styrketrening" for bygge muskler. Så spørsmålet mitt er: kan jeg oppnå en muskuløs kropp ved trening med kettlebell eller burde jeg forholde meg til styrketrening? Anonymkode: 14fe0...4f7
Lizard Skrevet 6. juni #2 Skrevet 6. juni Trening med Kettlebell er jo også styrketrening, jeg forstår ikke helt spørsmålet ditt? 2
Leifr Skrevet 6. juni #3 Skrevet 6. juni Kettlebells kan da vitterlig brukes som verktøy for styrketrening og muskelbygging. De har sine fordeler og ulemper, som alle andre verktøy. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #4 Skrevet 6. juni Mulig jeg var litt uklar. Hvis man ser på forskning rundt hvordan oppnå muskulær hypertrophy så er den veldig rettet mot "tradisjonell styrketrening" med fokus på konsentrisk bevegelse med 6-12 repetisjoner og en hviletid på 60-90 sekunder. Hvis man trener programmer med kettlebell så fraviker man disse prinsippene med mer dynamiske bevegelser og mer blanding av kardiovaskulær trening sammen med styrketreningen. Jeg har ikke funnet noen forskning eller særlig pålitelige resultater rundt trening med kettlebells. Derfor hadde det værtnyttig å høre fra noen som har gjort det i praksis å kan si at ja jeg la på meg muskelmasse, eller nei du får ikke de samme resultatene med kettlebells så hold deg til "tradisjonell styrketrening" Anonymkode: 14fe0...4f7
AnonymBruker Skrevet 6. juni #5 Skrevet 6. juni Min kompis er naturlig sterk og ser trent ut uansett, men å få to barn samtidig som kronisk sykdom inntraff ødela mye. Han begynte med treningen igjen for å motarbeide sykdommen litt, men det ble fort for stor belastning med tradisjonell trening. Han fikk hjelp av fysioterapeut og kiropraktor til å sette opp program. Løper to dager i uken, 3 om han får tid, og trener styrke 3 dager. Trener da øvelser med kroppsvekt, noe strikk (mykere bevegelser), kettlebell og noen manualer i ulik størrelse. Han er midt i alderen der folk forfaller, mens han er både sunn, veltrent og mer smertefri nå Trenger absolutt ikke være en vektstang involvert. Anonymkode: f45f5...c7f 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni #6 Skrevet 6. juni Tips: du får bedre svar her inne hvis du jobber med å formulere deg litt mer kortfattet og konsist. Spørsmålet ditt forsvinner litt inn i alt "fyllet". Kettlebelltrening kan absolutt gi deg den fysikken du ønsker, det avhenger bare av hvordan du trener. De jeg kjenner som har aller best fysikk, trener en kombinasjon av kettlebell, "flow " og calisthenics. Det blir definitivt den flotteste og mest funksjonelle fysikken, synes jeg. Atletiske, sterke, definerte, men ikke bulky. Anonymkode: 32a65...4cd
AnonymBruker Skrevet 6. juni #7 Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tips: du får bedre svar her inne hvis du jobber med å formulere deg litt mer kortfattet og konsist. Spørsmålet ditt forsvinner litt inn i alt "fyllet". Kettlebelltrening kan absolutt gi deg den fysikken du ønsker, det avhenger bare av hvordan du trener. De jeg kjenner som har aller best fysikk, trener en kombinasjon av kettlebell, "flow " og calisthenics. Det blir definitivt den flotteste og mest funksjonelle fysikken, synes jeg. Atletiske, sterke, definerte, men ikke bulky. Anonymkode: 32a65...4cd Takk for godt svar Anonymkode: 14fe0...4f7
AnonymBruker Skrevet 7. juni #8 Skrevet 7. juni Jeg kjenner ingen som kun trener kettlebells, men de aller fleste bruker mye kettlebells i treningen. Mange øvelser er også like med kettlebells og manualer. Du vil nok ikke finne noe forskning på det, nettopp fordi de fleste som trener trener variert. Men det er absolutt mulig å trene seg opp til en funksjonell kropp, og få god muskelmasse uten å bruke treningsapparater eller stang på senter. Anonymkode: 7f359...780 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå