Nowayback Skrevet 14. juni #181 Skrevet 14. juni Tror ikke ekte kjærlighet fra kvinner finnes. Alt er basert på hva man kan tilby, og da tenker jeg ikke personlige egenskaper. Hvis jeg og en kjekk fyr forteller den samme vitsen vil damene le høyere når den kjekke mannen forteller. Pene mennesker ilegges positive egenskaper i større grad. Når de sier "han er så morsom" eller "han er så smart" så handler det alltid egentlig om at han er kjekk, har god utdanning, tjener bra. 2
AnonymBruker Skrevet 14. juni #182 Skrevet 14. juni Er ikke intressert i forhold. Føler meg sjelden alene. Er nok ikke mange damer som passer sammen med meg. Anonymkode: 97d9b...18c
Blue Balloon Skrevet 15. juni #183 Skrevet 15. juni Herregud, her er det mange negative mannfolk. Kan legge til at også en grunn til at jeg tidligere ikke alltid har orket å ta insj og flørte med damer, er fordi andre mannfolk prater om at kvinnfolk er vanskelige og kravstore. Dette er bare tull etter min mening, har slutta å høre på det. Kvinnfolk er jo og vanlige folk. De fleste passer man faktisk ikke sammen med, det er jo bare noen få man virkelig finner tonen med. Du blir jo ikke bestekompis med alle mannfolk heller, det er jo kun noen få du passer med der og. Jeg blir stadig overasket over hvor lett det går med damer, bare med å være et normalt oppegående menneske. Mann, 172 cm. 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #184 Skrevet 15. juni Takk for det @Blue Balloon Mann her også, og det er så frustrerende å se så mange tråder ende opp med militant kjønnskamp, eller bare drittslenging. Joda, noen kvinner kunne vært mindre antagonistiske, men det handler først og fremst om vår egen tenking og overtenking. Se litt mer innover, på godt og vondt, og skylde mindre på andre. Anonymkode: 0b0b0...c3a 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni #185 Skrevet 15. juni Har prøvd, flere ganger. Best å være singel, orker ikke mer avvisninger og bekreftelse på at jeg ikke er ønsket Anonymkode: 5cba4...77f 1 3
anne2032 Skrevet 15. juni #186 Skrevet 15. juni AnonymBruker skrev (På 5.6.2025 den 10.22): Et forhold uten sex er da ikke et forhold. Det er et vennskap. Anonymkode: 8fda3...c7d Det trenger ikke å stemme. Det fins mennesker som er A-seksuell. De er ikke interessert i sex men har behov for et intim nær forhold. De kan ha et likeverdig og bra forhold uten seks. Viktigst er å fine en som er kompatibel. Til det trengs det både selv innsikt og ærligheten. Ikke lett å oppnådd uten det nødvendig bevissthet. 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #187 Skrevet 16. juni AnonymBruker skrev (På 14.6.2025 den 23.41): Som kvinne syns jeg det er bra at menn ikke flørter eller er creepy. Minst mulig av det er bra! Anonymkode: 79a54...f8b Har skjønt det, ikke akkurat noe nytt. Anonymkode: f9437...5ca 1
AnonymBruker Skrevet 16. juni #188 Skrevet 16. juni Nowayback skrev (På 15.6.2025 den 1.05): Når de sier "han er så morsom" eller "han er så smart" så handler det alltid egentlig om at han er kjekk, har god utdanning, tjener bra. Jeg hadde i hvert fall ledd godt av dette. Hadde ikke akkurat blitt noen interesse ut av det, men hadde fått meg en god latter. Uansett utseende. Anonymkode: 98d16...5a8 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #189 Skrevet 25. juni mannor skrev (På 9.6.2025 den 23.16): Ikke verdt nedturen det mest sannsynlig blir 😕 Anonymkode: f9437...5ca
Baktusbror Skrevet 25. juni #190 Skrevet 25. juni Hvorfor skal jeg? Livet er jo så ekstremt mye mer behagelig uten kvinner involvert. Jeg kan med hånda på hjertet si at den eneste interessen/nytten jeg har av en kvinne er sex. Intet annet. 100% ærlig. 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #191 Skrevet 25. juni Er vel ikke nødvendigvis det at man ikke tør… kan fort være en gentleman som tenker det er kvinnens tur 😉 Som Irak sier over her så må man prøve for å finne ut av det. Dette går jo begge veier, så om både kvinner og menn skal sitte på rumpen og forvente at den andre skal ta initiativ - vel, da har man lite en skulle sagt om man ikke finner den man så gjerne skulle hatt. Vi har alle ansvar for våre egne liv. Dessverre betyr det for mange menn nettopp å la være å ta et slikt initiativ overfor kvinner - av den betydning at de har det bedre da enn når de gang på gang føler de feiler Anonymkode: 110fe...5f3
AnonymBruker Skrevet 25. juni #192 Skrevet 25. juni Baktusbror skrev (33 minutter siden): Hvorfor skal jeg? Livet er jo så ekstremt mye mer behagelig uten kvinner involvert. Jeg kan med hånda på hjertet si at den eneste interessen/nytten jeg har av en kvinne er sex. Intet annet. 100% ærlig. Jepp, i en ideell verden hadde en ny, ung kvinnelig sexpartner annenhver dag vært optimalt. Da snakker vi om dem opp til tidlig i 20-årene. Anonymkode: 89d69...984 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. juni #193 Skrevet 25. juni Selv om mange kvinner er både pene og hyggelige, blir det ofte veldig slitsomt å innlede og opprettholde en romantisk relasjon til dem. Vi som har litt relasjonserfaring, vet at det er rett og slett ikke er verdt prisen, og derfor unngår vi også å sette noe igang. Det er sikkert en del kvinner som har samme vurdering av menn, og som ikke ønsker å forplikte seg romantisk fordi de menneskelige og sosiale kostnadene blir for høye. Anonymkode: 5ad09...a11 1 1
-jk- Skrevet 25. juni #194 Skrevet 25. juni Blue Balloon skrev (På 15.6.2025 den 15.15): Herregud, her er det mange negative mannfolk. Kan legge til at også en grunn til at jeg tidligere ikke alltid har orket å ta insj og flørte med damer, er fordi andre mannfolk prater om at kvinnfolk er vanskelige og kravstore. Dette er bare tull etter min mening, har slutta å høre på det. Kvinnfolk er jo og vanlige folk. De fleste passer man faktisk ikke sammen med, det er jo bare noen få man virkelig finner tonen med. Du blir jo ikke bestekompis med alle mannfolk heller, det er jo kun noen få du passer med der og. Jeg blir stadig overasket over hvor lett det går med damer, bare med å være et normalt oppegående menneske. Mann, 172 cm. 100% enig, jeg har det akkurat likt. Prater lett med alle damer, men det er svært få som virkelig interesserer meg. Samme med menn, de fleste prater bare om sport/jakt/fiske/motor og det er ingenting jeg finner mindre interessant enn det. Har heldigvis en vennegjeng der ingen interesserer seg for slikt. 4
AnonymBruker Skrevet 25. juni #195 Skrevet 25. juni AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 21.24): Hvorfor er de fleste menn alltid så forsiktige når det gjelder å nærme seg damer? - Side 2 - Kjærlighet, relasjoner og dating - Diskusjon.no Dette innlegget er passende. Les hele diskusjonen. er MANGE som har opplevd at damer blir "fornærmet" av et kompliment. Og ennå flere som har vitnet slike hendelser. Vi gidder rett å slett ikke drama lenger. Anonymkode: 8cf04...47e Har lest den. Den flyter jo virkelig ikke over av eksemplene du nevner? Anonymkode: 66f1e...ea3
BobTheNoob Skrevet 26. juni #196 Skrevet 26. juni (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): De fleste vil for øvrig ha nytte og glede av relasjoner til andre mennesker uavhengig av kjønn. Og lirr overrasket over at du enten aldri har harr mor, søster, tanter, venninner, kvinnelige kolleger ELLER at du evt har hart sex med alle??? (Jeg unnlot å ta med den giftige innledningen din i sitatet) Det er ikke meg du svarer til, men jeg hiver meg på og kommenterer. Det finnes ulike kategorier /grunner til at menn ikke flørter. Farlig å skjære alle over én kam. Når enkelte sier at de ikke får noe ut av en relasjon med en kvinne, så handler det om en kjærestekontekst. Ikke at man ikke er glad i mora eller søstera si. Ikke at man ikke kan ha et godt forhold til kvinnelige kolleger eller venner. Dynamikken blir veldig anderledes i en kjæresterelasjon. Her mener jeg mange trår feil. Noen tror at kjæresten er en kompis, som man forholder seg til akkurat som andre venner. Dette mener jeg er feil, og det ender som et FF-forhold eller det dør på rot etter 3-6 mnd. Andre legger alt for mye følelser (og traumer) i det, bruker kjæresten som en utløpskanal, de skal ha kontroll osv. Slike forhold ender opp giftige. De kan ta slutt tidlig eller seint, eller vare livet ut fordi man ikke har ryggrad til å gå. Det finnes mange andre modeller på dårlige /usunne stereotyper; mannebabyer, prinsesser, kontrollfreaks, narcisister osv. En sunn dynamikk krever emosjonell investering, empati, åpenhet, ærlighet, lojalitet. Dette krever mot og modenhet. Tilbake får man en emosjonell trygghet, fellesskap gleder og ikke minst emosjonell støtte når man har utfordringer. Og la oss ikke glemme masse intimitet og sex. De fleste av oss ønsker oss det. Det er forskjell på kjæreste og venn. Mange ender i stedet å få seg nedtur på nedtur, vonde følelser og knekt selvtillit. Djevelen i dette er uløste traumer, giftig kultur hauset opp på internett og ren relasjonsmessig inkompetanse. Når investeringen går så dårlig så blir man utmattet. Som nevnt før, så tilhører jeg kategorien tilbaketrukket mann. Jeg er ute blant folk, kommer i prat med damer rett som det er, men lar der bli med det. For det første orker jeg ikke mer kaos inn i livet mitt. Ikke mer utidige krangler, sjalusi, mentale spill og all usikkerheten og stresser som følger med. For det andre er jeg fortsatt, på tredje måneden, hardkoblet til å tenke på min eks-kjæreste som min naturlige partner, men som jeg slo opp med av grunnen jeg nettopp nevnte over. Sannsynligvis er hun ute og dater, mens jeg "jobber med meg selv". Dvs prøver å nyte livet i så enkle former jeg kan. Med dette ønsker jeg å poengtere at selv om noen kanskje uttrykker det klønete eller klysete, kan det være dype årsaker til at menn holder seg unna flørting. Ikke nødvendigvis fordi de er tapere på datingfronten, eller "ikke liker kvinner", men fordi de er relasjonsskadd og trenger å holde seg for seg selv og holde kontakt med damer på et overfladisk nivå. Som sagt, det finnes mange kategorier av menn i denne diskusjonen. Mange nyanser. Endret 26. juni av BobTheNoob Korrektur 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. juni #197 Skrevet 26. juni AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jepp, i en ideell verden hadde en ny, ung kvinnelig sexpartner annenhver dag vært optimalt. Da snakker vi om dem opp til tidlig i 20-årene. Anonymkode: 89d69...984 Uff høres kjipt ut. Bedre med voksne kvinner Anonymkode: e548d...f93 1
ben47 Skrevet 26. juni #198 Skrevet 26. juni Likestillig siste 100 år er nok mye av forklaringen. Vi menn eier ikke lenger verden. Og vi eier hvertfall ikke kvinner. Og nå med alle kvinnelige pågående, selvsikre influensere osv. Man kan bli vettskremt og få innover-tiss av mindre..... 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni #199 Skrevet 26. juni Merkelig å komme inn i en tråd som dette for fortelle om hvor mye man misliker menn... Hvorfor så opptatt av menn og hva menn gjør om du hater dem liksom 🤔 Anonymkode: 5598f...cac 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni #200 Skrevet 27. juni Jeg flørter, men tar ikke noe initiativ utover det, fordi jeg ønsker være singel. Er også veldig hyggelig med damer som flørter, men hender en og annen gang jeg må avvise da de ønsker å ta relasjonen videre til f.eks. å date etc. Det er selvfølgelig aldri gøy eller hyggelig å avvise noen, men man kan være respektfull og hyggelig i måten man avviser på😊 Anonymkode: 98d16...5a8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå