Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hjelp har aldri ladet el-bil før

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i all hast måtte låne en helelektrisk bil av typen Toyota bZ4X. Han jeg har fått låne av har ikke ladet den opp (det ble en nødsituasjon) og jeg må lade. 

jeg har ikke ladekort.. kan jeg bruke vanlig blankkort? Og hvordan gjøres dette? Her må jeg ha det med teskje… uffa meg.. 

Anonymkode: 19de6...c9d

AnonymBruker
Skrevet

Det står på de ulike automatene hva du trenger. Vanlig bankkort går fint, men man må irriterende ofte laste ned en app.

Anonymkode: 70d44...e29

Skrevet

Kjør til en offentlig hurtiglader, og følg instruksjonene som står der. Ulike merker har ulike apper, men de fleste kan også betale via sms ☺️

Skrevet

Det står ofte godt forklart på maskinen

Fra Google AI "Ja, det er mulig å lade bilen med bankkort på de fleste ladestasjoner i Norge. Mange ladeselskap tilbyr direkte betaling med bankkort ved å tæppe kortet på en terminal på ladestasjonen, eller via en QR-kode i en app"

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har i all hast måtte låne en helelektrisk bil av typen Toyota bZ4X. Han jeg har fått låne av har ikke ladet den opp (det ble en nødsituasjon) og jeg må lade. 

jeg har ikke ladekort.. kan jeg bruke vanlig blankkort? Og hvordan gjøres dette? Her må jeg ha det med teskje… uffa meg.. 

Anonymkode: 19de6...c9d

Kjør inn på en ladestasjon, der dus er at det er andre biler som lader, og spør om hjelp. 
Alle med elbiler er flinke til å hjelpe hverandre. Hvordan du gjør det står og forklart på ladepunktet. 

Anonymkode: 66129...139

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Beste tipset er å skaffe appen Elton og legge inn betalingskort her. Fungerer med det aller meste av ladestasjoner og har også kart som viser deg hvor de er og ikke minst pris. (Prisforskjell per kWh kan fort variere 2-4 kroner mellom forskjellige aktører, spesielt på hurtiglading)

Anonymkode: 7e989...d60

AnonymBruker
Skrevet

Glemte å ta med at Elton lar deg betale med Vipps også.

Anonymkode: 7e989...d60

AnonymBruker
Skrevet

Spørr noen som lader. Jeg gjorde det og fikk god hjelp 

Anonymkode: b6dd6...3e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...