Kvantesprang --> Skrevet 28. september Forfatter #41 Skrevet 28. september Takk dere 😊 I går var det så flott ute. 15+ og strålende sol fra blå himmel. Vi er jo på hytten i helgen, så klart det ble tur! Jeg er altså så glad! Turen gikk til en støl...og går man tur til støler så er det opp, opp, opp. Ikke den lengste turen, 1,5km hver vei, men det gikk jo OPP omtrent alle de km 😅 Fikk med meg en venninne også, og jeg klarte å prate hele veien. Pusten veldig fin! Det som førte til pauser for min del var vondt i musklene rundt ene ankelen, men det er jo sånt jeg merker innimellom ved hard trening. Det gir seg alltid etterhvert. Jeg følte på pur lykke innvendig! På toppen delte jeg deilig, forfriskende sider (cider?) med min venninne - ingen Kvikk lunsj på denne damen 😅. Som jeg har sagt: vekten reduseres sakte, men endringene i kroppen føles så mye mer enn de 8 kiloene. Gleder meg til fortsettelsen!
Amatariel Skrevet 29. september #42 Skrevet 29. september Den turgleden din er så motiverende altså! Må prøve å suge til meg så mye jeg kan slik at den smitter over Jeg liker jo egentlig å være på tur, spesielt i god luft og fint vær. Men tiltaket med å komme seg ut er så -enormt- stort. Tror det har mest med at jeg 1) må ha med familien, og har så-som-så turinteresserte barn (minste kan ikke gå overalt enda heller) eller 2) dersom jeg skal gå uten familien blir det alene da jeg ikke har venner nært geografisk, og det syns jeg er kjedelig. Tommel opp for vekten nedover da! 👍 satser på det blir et nytt tall veldig snart nå! Syns i alle fall du er veeldig flink med både trimmen og kostholdet. Tenk at du droppet kake i konfirmasjon da! Dét hadde jeg ikke klart, men er jo verdt det. Jeg var nemlig i bursdag i går og overspiste nettopp kake, og gjett om jeg var kvalm i dag 🤢 så nei, ikke verdt det. Må ha føltes veldig bra med den melonen 1
Kvantesprang --> Skrevet 1. oktober Forfatter #43 Skrevet 1. oktober Takk for hyggelig hilsen, Amatariel 😊❤️ Når jeg går alene, altså som hovedregel, hører jeg enten på en god podcast, en god spilleliste, eller prater med noen på airpodsa. En god time for meg selv, der jeg gjerne også som nevnt kan prate med noen jeg ikke har pratet med på en stund. Eller min mor da, som alltid setter pris på litt babling 😅 Jeg har jo mulighet til å stikke av på kveldstid, så her kan vi jo alle ha forskjellige liv. Synes du har vært flink med trening, jeg! Både skritt og på treningstimer, du har jo holdt det gående så lenge. Perioder med mindre aktivitet vil jo skje, stå på 🤩👊👏 Nå kom jeg hjem fra gruppetrening isted....SÅ høyt oppe etter en time + med gøye folk og høy aktivitet. Kroppen føltes så bra! Dette til tross for at jeg har en lang vei å gå. Mandag tok jeg en god kveldstur med mange motbakker, og hadde da en god venninne på øret. Beklaget litt pust og pes innimellom, men klarte likevel å høre hva hun sa - det hadde jeg slitt med før i mellom øresus og hjertebank 😅 Håper denne gode stimen fortsetter altså...det føles enda bedre enn hva de forsvunnede kiloene skulle tilsi...jeg føler meg minst en halv person lettere 😂 Sikkert selvbedrag, men whatever floats my boat! 🙃
Kvantesprang --> Skrevet 3. oktober Forfatter #44 Skrevet 3. oktober (endret) Fredag og veiedag 😊 Det var et flott resultat etter en fornuftig uke! ⭐️ Denne uke: - 0,5 kilo Totalt: - 8,8 kilo Gjenstår: 41,2 kilo Nok en godtefri helg står for døren. Dette går veldig bra! (*endret: ukentlig nedgang var 0,5 kilo så jeg da jeg sjekket kalender-notes i etterkant 🙃) Endret 10. oktober av Kvantesprang -->
Kvantesprang --> Skrevet 5. oktober Forfatter #46 Skrevet 5. oktober Den 6. uken/helgen i full godtestopp er snart over, og jeg kjenner at dette har blitt "naturlig" og litt mer integrert i både tanker og adferd. Hver gang jeg tidligere hadde forsynet meg av slikt, innser jeg hvor mye jeg egentlig spiste av slikt "ekstra" tidligere. Godtestoppen har derfor vært veldig viktig for innsikt. Likevel, vekten flyr ikke ned gitt at jeg har så mange kilo å ta av. Det går som nevnt i et tempo jeg klarer å leve med, hvor jeg ikke føler jeg forsaker så alt for mye. Ikke mye sultfølelse heller. Men vesentlige endringer er det jo, for man kan tenke seg hvor mange kalorier jeg åt for å opprettholde en overvekt på 50 kilo vs nå som det går sakte nedover. Jeg er veldig fornøyd 😊
Kvantesprang --> Skrevet 10. oktober Forfatter #47 Skrevet 10. oktober En uke med tilnærmet stillstand, eller faktisk 100 gram opp 😅 Tror faktisk det skyldes litt saltholdig og sen middag torsdag kveld...jeg hadde det i tankene, men lot det stå til. Livsstilsendringen min tåler også slike uker. Er så utrolig stolt som er på 7. helgen uten noe godteri, kaker, boller, chips e.l. Ikke at dette blir normalen, nei gjett om jeg skal kose meg i helger! Det jeg håper er å ha lært måtehold, og at jeg klarer å motstå fristelser! Dét er en ny følelse 😁👊️ Denne uke: + 0,1 kilo Totalt: - 8,7 kilo Gjenstår: 41,3 kilo
Kvantesprang --> Skrevet 14. oktober Forfatter #48 Skrevet 14. oktober Jeg følte meg så hul i morges (🙃), så tok en liten sjekk av vekt... Det tallet jeg så i morges, har jeg ikke sett siden november 2021! 🥳🍾 Gjett om jeg bladde opp i notatene mine, og ganske så riktig: et nytt tall 👍
Ms. Steele Skrevet 14. oktober #49 Skrevet 14. oktober Så utrolig gøy med et nytt tall Gratulerer med fantastisk innsats!
Amatariel Skrevet 15. oktober #50 Skrevet 15. oktober Kvantesprang --> skrev (15 timer siden): Jeg følte meg så hul i morges (🙃), så tok en liten sjekk av vekt... Det tallet jeg så i morges, har jeg ikke sett siden november 2021! 🥳🍾 Gjett om jeg bladde opp i notatene mine, og ganske så riktig: et nytt tall 👍 Det er en fantastisk følelse!!
Kvantesprang --> Skrevet 17. oktober Forfatter #51 Skrevet 17. oktober Jippi, nå er jeg god altså 😊🙏 Nå så jeg altså det "nye" tallet, og ikke bare det...det passerte jo nesten dette tallet med nesten et kilo ned denne uken ⭐️ Veiedag torsdag denne uken pga jobbreise. Jeg er så standhaftig med godtestopp-avtalen! Bodde på Bristol i Oslo, og den frokosten altså....det bugnet av godsaker, og ikke minst på møtene disse to dagene. Hvetebakst, brownie, kaker, u name it! Men jeg har ikke rørt så mye som en smule! Koste meg med god middag og to glass vin. En veldig god uke på trening også. Tirsdagen dro jeg sånn til på trening at jeg var kjempe støl onsdagen da det var tid for ny gruppetrening. Gikk tur også, og mye gange disse to siste dagene. Veldig fornøyd med innsatsen om dagen. Denne uke: - 0,9 kilo Totalt: - 9,6 kilo Gjenstår: 40,4 kilo
Spoonful Skrevet 18. oktober #52 Skrevet 18. oktober Gratulerer med ikke bare nytt tall på vekta, men også for straks 10kg ned! Kjempeinnsats så langt! Blir imponert over godtestoppen, kjenner jeg hadde trengt litt av den disiplinen selv 😅 1
Amatariel Skrevet 20. oktober #53 Skrevet 20. oktober Grattis med flott nedgang! og ikke minst wow for selvdisiplinen din på hotell! Det er noe jeg mangler selv (men heldigvis ikke så ofte jeg befinner meg i situasjonen 🙃). Men jeg vet hvordan det føles å klare å stå i mot. At man fint kan være fornøyd med det man har! (mat + vin), og at man bare føler seg såå mye bedre etterpå. Både fysisk og psykisk.
Kvantesprang --> Skrevet 22. oktober Forfatter #55 Skrevet 22. oktober Denne uken har jeg vært mer sulten, kjenner jeg! Skulle nesten trodd dette gikk i syklus, men så sulten som denne uken har jeg ikke merket før nå. Håper på stillstand, men forståelig om det er litt opp også. Neste helg er den helgen jeg drar bort for gruppetrenings-opplegget. I går og i dag var det full spurt på meg, og DET kjenner jeg at jeg er for tung til 😅 Men jeg spurter altså, og det hadde jeg ikke klart for et år tilbake 👊😊 Jeg kjenner null stress for at dette har tatt tid, og bare VET at dette går veien. Det er utrolig deilig å kjenne på 👍
Kvantesprang --> Skrevet 22. oktober Forfatter #56 Skrevet 22. oktober ...ja, og vet dere hva? Denne uken hadde jeg legetime, og det første han sa var "Du må jo ha tatt av, det ser jeg godt i ansiktet og armer og alt" 😅🥳 På jobben satt jeg med en herlig kollega som plutselig utbrøt "herlighet, du har tatt av! Ansiktet og halsen ser liksom ikke så stappet ut nå. Jeg ser det SÅ godt på deg!" 😂 Hun er verdens skjønneste, rett-fram, og at hun ser det - ja, da er det på ekte! Dette er bare begynnelsen. Veldig kjekt å høre slikt, selv om det fremdeles er en lang vei å gå.
Amatariel Skrevet 23. oktober #57 Skrevet 23. oktober Kvantesprang --> skrev (9 timer siden): På jobben satt jeg med en herlig kollega som plutselig utbrøt "herlighet, du har tatt av! Ansiktet og halsen ser liksom ikke så stappet ut nå. Jeg ser det SÅ godt på deg!" 😂 Hun er verdens skjønneste, rett-fram, og at hun ser det - ja, da er det på ekte! Ja det er nettopp det! At slike kommentarer gjør at det føles på ekte. For det er ikke å stikke under en stol at mye av denne prosessen føles surrealistisk, og det er ikke uvanlig at vi som er hovedpersonen i den ikke nødvendigvis ser alt selv. Men når andre faktisk SER det så blir det mer ekte Mulig du har skrevet om det gruppetrenings-opplegget før, men jeg husker ikke? Hva er det for noe? 1
Kvantesprang --> Skrevet 24. oktober Forfatter #58 Skrevet 24. oktober Gruppetreningen er trening på flat mark med intervall-preg der man veksler mellom mer eksplosiv og hurtig trening som løp og spurt, og roligere bevegelser som jogge og gange - sammen med en herlig gjeng (sist var vi 12 stk.). Gøy OG bra for oss! ⭐️ Denne uken ble det 300 gram opp, som forventet etter noe mer matinntak. Jeg må fortsette det gode, gamle fokuset framover så det ikke sklir ut. Selv om jeg har tid og fokuserer langsiktig, vil jeg jo ha en sakte, jevn nedgang. Hvis jeg ikke går nedover med denne høye vekten jeg har, gjør jeg noe veldig feil 😄 Denne uke: + 0,3 kilo Totalt: - 9,3 kilo Gjenstår: 40,7 kilo
Kvantesprang --> Skrevet 28. oktober Forfatter #59 Skrevet 28. oktober .....jeg så et nytt tall igjen i morges, og nærmer meg derfor et før-pandemien-i-2020-tall på vekten! 🤩 Håper det holder til fredag, det fortjener jeg så fornuftig jeg er om dagen 😅 Krysser fingrene for 10-kilos merket denne uken 👊
Amatariel Skrevet 29. oktober #60 Skrevet 29. oktober Oo før-pandemien-vekt! Det er et viktig skille Utrolig deilig følelse å se "nye" tall 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå