Kvantesprang --> Skrevet 29. oktober Forfatter #61 Skrevet 29. oktober Veldig viktig skille! For min del skøyt vekten enda mer fart i årene fra pandemien, så jeg kommer til å juble høyt om vekten står seg til fredag 😅 Nå er det straks avgårde til ny intervalltrening! I går var det så kaldt i luften at lungene fikk litt sjokk altså 😆 Var derfor litt nedpå for min del, men for all del - det er likevel bevegelse så det monner 😊👍
Kvantesprang --> Skrevet 2. november Forfatter #62 Skrevet 2. november 🍾🍾 10-kilos merket oppnådd 🍾🍾 Dette var jammen gøy! Men like gøy var det å se at jeg ikke skal ned 40 kilo lenger, nå ser jeg 39,7 kilo som gjenstår 😊 Velger å ha fokuset på dét istedenfor nåværende vekt, for det viste seg å være litt demotiverende med så stor overvekt. Det fungerer greit på min motivasjon 😅 En særdeles aktiv treningshelg med flotte folk, bånn gass hele helgen både sosialt og mht aktivitet. Jeg kan bare tenke meg hvor mye tyngre det ville føltes med 10 kilo pluss. Det gir motivasjon til å fortsette å samle på delmål 👊💪 Denne uke: - 1,0 kilo Totalt: - 10,3 kilo Gjenstår: 39, 7 kilo
Amatariel Skrevet 4. november #63 Skrevet 4. november Kvantesprang --> skrev (På 2.11.2025 den 20.41): 🍾🍾 10-kilos merket oppnådd 🍾🍾 Hurra hurra!! Den første av flere 10-kilos merker! Utrolig bra jobba! 1
Kvantesprang --> Skrevet 7. november Forfatter #64 Skrevet 7. november Takk så mye 😊❤️ Jeg er som en dupp i vannkanten - opp og ned i mikoskopiske hundregrams-bølger...men denne uken var det opp igjen kiloet fra forrige uke. Virkelig gjenvinning her altså 😅 Det går aldeles fint! Jeg vet hvorfor: denne uken var jeg mer sulten - jeg får slike uker innimellom- og i går ble det en sen, saltholdig middag. Jeg tror dette kiloet forsvinner igjen kjapt når jeg går inn i en mer normal uke denne uken som kommer. Normal som i ingen middager ute, ingen jobbreiser eller noe. Det blir bra 😊 Denne uke: + 1,0 kilo Totalt: - 9,3 kilo Gjenstår: 40, 7 kilo
Amatariel Skrevet 10. november #65 Skrevet 10. november Viktigste er at man er reflektert og vet hvorfor det ble oppgang Det tåler man liksom mye bedre enn uker og oppgang der man føler man gjorde alt perfekt. Det er bare å fortsette som du gjør
Kvantesprang --> Skrevet 10. november Forfatter #66 Skrevet 10. november Siterer meg selv fra en annens dagbok nå: "Jeg har selv opplevd en litt underlig (og noe kjip) aha-opplevelse denne helgen og i dag...om hvor lite som skal til før fokuset glemmes, selv med fornuftige livsstilstiltak over laaaang tid. Trodde jeg nå hadde full kontroll, med en forrige uke der jeg tillot meg litt mer inntak under den tro at jeg kunne hente meg inn i helgen uten å merke noe ubehag igjen...så feil kunne jeg ta 😅 Så i dag er jeg altså så stappa og i ubehag, at jeg nesten gleder meg til å hoppe på hesten igjen i morgen. Notert til meg selv: det er for lett å falle tilbake i gamle unoter!" Helgen og i dag kort oppsummert: jeg må under ingen omstendigheter tro de gamle uvanene med for store porsjoner og for lange helger er gjemt bort for godt 😵💫 For å gjøre det klinkende klart: dette regnet jeg med å oppleve ila livsstilsendringen altså. Men at det skulle komme nå rett etter 10-uker i min egen erfaring med å leve i de-(over)fornuftige-selvkontrollerte-menneskers-livsmåte hadde jeg ikke trodd...det er liksom mageplask tilbake i mitt gamle jeg. Jeg er fullt klar over hvilke trekk (og uvaner) hos meg som gjør at jeg evner å øke med 40-50 kilos overvekt ila noen år, og må huske at fokusarbeidet ikke må slippes av syne - jeg må ikke tro at ting går naturlig og av seg selv 😅😬 Notert! Prosjekt finne en fin middelvei fortsetter, for det var tross alt aldri planen å kjøre en alt-eller-ingenting-kur på noen som helst måte. Litt kos i helgen er 💯 etter planen 😊
Minimeg1234 Skrevet 11. november #67 Skrevet 11. november Jeg heier på deg 🥰 også tar jeg dine ord til meg også, selvom du opprinnelig skrev noe av det til en annen 😊 1
Kvantesprang --> Skrevet 15. november Forfatter #68 Skrevet 15. november Denne uke: + 0,8 kilo Totalt: - 8,5 kilo Gjenstår: 41, 5 kilo Jeg gidder ikke skrive noe forklaring, for det sier seg selv at denne uken gikk til helvete. Lite trening, for mye mat, dårlig humør jo lenger ut i uken jeg kom, alt på én gang! Dette er d.r.i.t.t. Akkurat i dag er jeg surpomp og bitter for at jeg har latt meg selv bli SÅ stor at jeg har 40+ kilo å ta av. Sniker meg ut igjen, snakkes når jeg har dratt meg selv opp av sølepytten igjen. Det skal ikke ta så lang tid- jeg har allerede satt meg et flott mål til jul. ps: det hjalp fem hakk på motivasjon og humør at Amatariel meldte om et nytt titall på vekten denne uken. Den trengte jeg!
Kvantesprang --> Skrevet 16. november Forfatter #69 Skrevet 16. november DER dukket jeg hodet opp fra den mentale sølepytten igjen (håper jeg, at det varer 😅). Har gått en lang, god tur med skjønne tantebarn i dag. Fikk litt perspektiv, i tillegg til at jeg henger fysisk med på alt vi finner på langs veien (hoppe opp og ned trappene langs friidrettsbanen, spilte ball, bryte litt hehe - har en aktiv nevø -, gå i litt tempo osv.). Det er rett og slett som natt og dag i forhold til den fysiske formen i fjor høst. Enda bedre var at jeg hentet fram en turbukse som jeg kjøpte på mitt største. Over ett år siden jeg prøvde den sist...den var altså så romslig og stor blitt! Kunne dra den ned uten å åpne knappen en gang, og ikke noe ubehagelig på. Den fikk jeg lukket sist, men den strammet og så ikke noe bra ut på. I dag var det en helt annen historie 😊💪 Det er bare til å fortsette! Får hente fram selvdisiplinen jeg har lært at jeg har (Ref 10-ukers avhold på sukker, bakst, snacks osv.) i 6 av ukens 7 dager, i tillegg til å knipe igjen på porsjonsstørrelsene igjen. Fortsette aktiviteten også. Jeg tror dette er løsningen for meg, men jeg tror også det vil ta tid. Underveis vil jeg få noen gode oppdagelser som i dag - det gleder jeg meg til 💯
Amatariel Skrevet 17. november #70 Skrevet 17. november Kvantesprang --> skrev (På 15.11.2025 den 20.27): Jeg gidder ikke skrive noe forklaring, for det sier seg selv at denne uken gikk til helvete. Lite trening, for mye mat, dårlig humør jo lenger ut i uken jeg kom, alt på én gang! Selv om dette var negativt ladet for deg, så vil jeg likevel fremheve at du faktisk kom inn hit og skrev om det, og har en klar årsak til hvorfor uken ble som den ble. Bevissthet har jeg lært er utrolig viktig! Og viktigst av alt - raskt ute av det igjen. Kjempebra! 👏 Vi som har vært i gamet lenge vet jo nettopp det at noe annet alternativ ikke fører til noe godt. Takker ydmykt for skryt, og innrømmer at det er veldig fint at noen kan bli inspirert av mine museskritt. Jeg vil tro det er ganske vanlig å gi opp dersom man ikke får resultater raskt, så om jeg kan vise noen at det faktisk gir resultater av å ikke gi seg - selv om det fremstår som sakte - så er det virkelig noe jeg tar til meg med glede. 1
Kvantesprang --> Skrevet søndag kl. 13:16 Forfatter #71 Skrevet søndag kl. 13:16 (endret) Hele november var en "dårlig" måned sammenlignet med de foregående. Det er naturligvis dødskjipt! Samtidig er det en viktig påminnelse om hvor lett det er å falle tilbake til gamle uvaner. Det er akkurat som jeg kjenner kroppen skrike etter drittmat og snacks - som et "kjemisk skrik" 😵💫 Det er nok denne hormonelle ubalansen vi med fedme har, og som jeg har lest om hundrevis av ganger - og likevel tenkt at jeg sikkert ikke vil kjenne noe til det dersom jeg gjør små endringer i sakte tempo...🙄 Nettopp derfor burde jeg vurdere slankemedisin...den skal virke positivt på denne hormonubalansen og bøte litt på sultfølelsen som skapes av den ubalansen. Det er jo den samme jobben jeg måtte gjort, men jeg har forstått det slik at medisinen ville (dersom jeg fikk god virkning) bidratt til litt drahjelp, som nok i tillegg ville motivert meg stort til å fortsette! Nå skal jeg komme meg ut på tur og få ut litt frustrasjon i motbakkene. Jeg gir meg IKKE! Denne og forrige uke: -0,4 kilo Totalt: - 8,9 kilo Gjenstår: 41, 1kilo (Endret da jeg så jeg faktisk hadde gått ned 400gram....viktige detaljer - for motivasjonen hvertfall 🫠) Endret søndag kl. 13:32 av Kvantesprang -->
Amatariel Skrevet 19 timer siden #72 Skrevet 19 timer siden Det er nå det er aller viktigst å ikke gi seg - når man er i motbakke Midt i bakken er ingen god plass å stå. Veldig godt å høre at at du kom deg ut på tur, rister av deg den dårlige følelsen og da vil det føles mye bedre å komme seg til bakketoppen! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå