Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en f3-vakt (vanlig torsdag i min turnus som ble til en betalt fridag) på Himmelspretten. Så, jeg jobbet ikke, selv om den var betalt. Men jeg jobbet fem av de andre dagene den uka. Vil den f3-dagen utløse overtid på den ene av de ekstra dagene, eller er det ikke sånn det fungerer?

Det er ikke så mye det økonomiske som interesserer meg, jeg får betalt for seks dager den uka, og er veldig fornøyd med det. Men jeg er nysgjerrig på hvordan f-vaktene fungerer.  

Anonymkode: a6dfa...789

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger chatgpt. Da slipper du å poste her hele tiden.

Anonymkode: 732c6...889

AnonymBruker
Skrevet

Turnus gjennomsnittberegnes så da har du færre timer en annen uke. 

Anonymkode: e6c83...003

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Turnus gjennomsnittberegnes så da har du færre timer en annen uke. 

Ah, poenget mitt ble borte fra HI. Jeg hadde kun tre vakter pluss denne på torsdag, og påtok meg to ekstra vakter den uka. I turnusen skulle jeg altså bare hatt fire vakter. Men som jeg skjønner deg så vil de to vaktene utløse overtid nettopp fordi det er gjennomsnittsberegning, ikke på grunn av den f3-vakta? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ah, poenget mitt ble borte fra HI. Jeg hadde kun tre vakter pluss denne på torsdag, og påtok meg to ekstra vakter den uka. I turnusen skulle jeg altså bare hatt fire vakter. Men som jeg skjønner deg så vil de to vaktene utløse overtid nettopp fordi det er gjennomsnittsberegning, ikke på grunn av den f3-vakta? 

Du jobber ikke 100%? Hvis du har redusert stilling må du vel overstige 35,5 timer den uka for å utløse overtid. F3 utgjør 7,5 timer så jeg vil anta at du kan plusse på de timene til vaktene dine, men her er jeg litt usikker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...