AnonymBruker Skrevet 30. mai #1 Skrevet 30. mai Jeg er godt i gang med tysk på Duolingo, men når jeg skal snakke inn en setning så nekter den å godta min uttale av euro Jeg uttaler det ordrett med rulle-r men får bare feil uansett. Har prøvd å uttale det på norsk og engelsk men får bare beskjed om at det er feil. Er det en feil i appen? Får riktig på alt annet som jeg sier i appen, bare ikke ordet euro. Setningene er av typen "Vier kilo Tomaten kostet zehn euro" Anonymkode: 2810c...ab8
AnonymBruker Skrevet 31. mai #3 Skrevet 31. mai Det uttales mer som "åirå" på tysk. Tenk "eu" som i "heute" og "ro" som i "rot". Anonymkode: d671b...4f1 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #4 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det uttales mer som "åirå" på tysk. Tenk "eu" som i "heute" og "ro" som i "rot". Anonymkode: d671b...4f1 Altså "rot" som fargen rød på tysk. Anonymkode: d671b...4f1 1
Snok1 Skrevet 31. mai #5 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det uttales mer som "åirå" på tysk. Tenk "eu" som i "heute" og "ro" som i "rot". Anonymkode: d671b...4f1 Dette er korrekt.
AnonymBruker Skrevet 31. mai #7 Skrevet 31. mai Lytt til Duolingo, det uttales åiro Anonymkode: 62116...a2a
AnonymBruker Skrevet 31. mai #8 Skrevet 31. mai Stort sett så aksepterer duolingo det meste av det jeg sier, selv om jeg hører at uttalen ikke er god. Men så henger den seg opp i enkelte ord jeg faktisk uttaler riktig. Prøver et par-tre ganger før jeg blir irritert og gir opp og trykker bare på knappen for å gå videre, og da aksepterer den det. Duolingo er innimellom lunefull Anonymkode: 2ffc6...46d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå