AnonymBruker Skrevet 29. mai #1 Skrevet 29. mai Det er vanskelig med navn til datteren vår som kommer i september. Vi har ett navn begge liker. Dette er et av flere navn hans farmor bærer, så vi synes det er hyggelig å oppkalle etter henne. Det er også en tante i familien som har dette navnet, så er usikker på om familien vil synes det er rart? Det er en person vi ville invitert i navnefest og bryllup for eksempel, men som vi ellers møter 1-2 ganger i året. Hva tenker dere? Anonymkode: 60ea9...909
AnonymBruker Skrevet 29. mai #2 Skrevet 29. mai kjør på, navn er det ikke noen førsterett på bortsett fra når noen helt nær har fortalt at de tenker bruke det på sitt barn og man kupper navnet ut av det blå.. Anonymkode: 90768...3dd 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai #3 Skrevet 29. mai Hva er galt med det? Dere velger det navnet dere selv vil. Tror du ikke uansett de vil se på det som en ære? Anonymkode: bb5be...25c 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai #4 Skrevet 29. mai Jeg heter det samme som min fars kusine. Har aldri vært noe problem. Så det er bare å gå for det! Anonymkode: 527bb...7fb
AnonymBruker Skrevet 29. mai #5 Skrevet 29. mai Jeg kunne lett brukt navnet til en av mine tanter eller onkler på mine barn. Tror de bare hadde syntes det var stas! Anonymkode: 8f5bc...d35 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai #6 Skrevet 30. mai Vi har gitt et av barna våre samme navn som et av søskenbarna til mannen. Ingen som har reagert på det så vidt jeg vet. Anonymkode: 36b84...b44 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai #7 Skrevet 30. mai Jeg hadde tatt det som et kompliment hvis noen ville brukt navnet mitt på ungen sin. Anonymkode: e225f...749 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai #8 Skrevet 30. mai Velg det navnet dere tenker på. Anonymkode: 345fc...a76
AnonymBruker Skrevet 31. mai #9 Skrevet 31. mai Min sønn deler navn med sin fetter, sin far og bestefar. Oldefar og tippoldefar het det samme. Anonymkode: 5f0c6...8d6 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #10 Skrevet 31. mai Null problem. Vi har flere med samme navn i vår slekt, oppkalt etter samme personer. Anonymkode: e1308...355
AnonymBruker Skrevet 31. mai #11 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (På 29.5.2025 den 20.42): Det er vanskelig med navn til datteren vår som kommer i september. Vi har ett navn begge liker. Dette er et av flere navn hans farmor bærer, så vi synes det er hyggelig å oppkalle etter henne. Det er også en tante i familien som har dette navnet, så er usikker på om familien vil synes det er rart? Det er en person vi ville invitert i navnefest og bryllup for eksempel, men som vi ellers møter 1-2 ganger i året. Hva tenker dere? Anonymkode: 60ea9...909 Tenker det blir stas for farmor, liker dere navnet så velg det Anonymkode: 661de...4a8
Phoenix Heart Skrevet 31. mai #12 Skrevet 31. mai Ser ikke helt problemet, de aller fleste vil ikke syns oppkaling er rart.
AnonymBruker Skrevet 2. juni #13 Skrevet 2. juni Jeg heter det samme som min mors kusine, men er ikke oppkalt😊 Det har vært og er ikke noe problem. Anonymkode: fe886...ebe
AnonymBruker Skrevet 3. juni #14 Skrevet 3. juni Jeg heter det samme som søskenbarnet mitt, ingen av oss synes det er rart😊 Jeg kalte også bamsen min opp etter tante da jeg var rundt 2-3 år, så jeg har både «tante Kari» og «bamse Kari». Tanten min synes det var veldig søtt🤭 Anonymkode: d5549...aba
Snok1 Skrevet 3. juni #15 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 17.12): Min sønn deler navn med sin fetter, sin far og bestefar. Oldefar og tippoldefar het det samme. Anonymkode: 5f0c6...8d6 Det er lov å bruke LITT fantasi, da. Dersom alle heter Anders kunne dere for eksempel brukt Andreas?
AnonymBruker Skrevet 3. juni #16 Skrevet 3. juni Det vil nok gå fint 😊. Mange av Mormor sine barn, barnebarn og oldebarn er oppkalt etter henne, hun heter Anna, Det er helt syk mange Anna,Anne, Ane og Ann i familien 😊 . Anonymkode: f2a65...4bf
Melus Skrevet 3. juni #17 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg heter det samme som søskenbarnet mitt, ingen av oss synes det er rart😊 Jeg kalte også bamsen min opp etter tante da jeg var rundt 2-3 år, så jeg har både «tante Kari» og «bamse Kari». Tanten min synes det var veldig søtt🤭 Anonymkode: d5549...aba Søskenbarn med samme navn er merkelig.
AnonymBruker Skrevet 3. juni #18 Skrevet 3. juni Vi oppkalte barnet vårt etter min manns eks. Alt går an så lenge navnet er fint og begge er enige 😄 Anonymkode: 8e444...5f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå