Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal holde babyshower for min bestevenninne og lurer på om dere har tips til hvordan man skal få hun ut av huset for at de andre kan pynte? Hun har vært mye sliten og ikke orket så mye, men vil at hun skal få pynte seg til dette og da må hun ha en grunn for at hun skal pynte seg for å gidde å gjøre det! Tips til ting å gjøre settes pris på!er anonym i tilfelle hun ser dette

Anonymkode: 6f5d6...4f8

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1842624-babyshower-for-bestevenninne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Stakkar, er du sikker på at hun er i form til det? Hva med å arrangere det hos f.eks. deg, og invitere henne bort på kaffe?

Anonymkode: 75a24...e34

Hun gjør aktiviteter også, er bare at hu er sliten akkurat nå og vil ta i betrakting at hu kanskje er sliten da også, så må ikke være store ting å gjøre. Jeg ønsker bare at hun skal bli vartet opp fordi hun fortjener det og dette er hennes første som hun gleder seg ekstremt mye til! Lurte bare på om noen hadde forslag til ting å gjøre som kanskje ikke er så krevende eller noe sånt hvis hun var litt sliten den dagen, så jeg evt har flere planer jeg kan ta i bruk hvis det er tilfelle :) dessverre er huset mitt under restaurering, og bor midlertidig i en liten leilighet i mellomtiden som jeg leier, så passer ikke helt hos meg.

Anonymkode: 6f5d6...4f8

Jeg må bare si at jeg ikke hadde likt at det ble arrangert hos meg! Da hadde jo jeg følt at jeg måtte ta på meg en vertinnerolle, og jeg hadde også mislikt at mange gikk rundt i huset mitt uten at jeg visste om det! 
Finnes det noen alternativer? Du kan jo høre med de andre gjestene? Er det et alternativ å ha det ute?

Anonymkode: b03f0...0bd

• Liker 4
  • Nyttig 2

Ville faktisk droppe å overraske. De fleste av oss liker å være forberedt, velge klær og sminke man ønsker, og glede seg. Jeg kjenner faktisk på et reellt ubehag om jeg plutselig er i en situasjon jeg ikke var forberedt på. 

Og jeg ville hatt det annet sted enn hos henne. I tillegg til å pynte, så vil man jo gjerne vaske huset, og rydde slik man vil ha det for besøk. Og å være vertskap (selv om du i teorien fikser mest) er slitsomt generelt. 

Anonymkode: 7dea9...e37

• Liker 2
  • Nyttig 4

Annonse

...men, hvis du gjerne vil overraske, og vet hun liker det. Arranger heller babyshower eller bursdag for noen andre, la henne tro hun er med på å overraske. Men når dere kommer frem, så er det for henne. 

• Nyttig 1

Be henne på grillmat hos deg. Eller en av de andre. Da kan dere overaske henne med babyshower der. Da får hun slippe å vaske etter dere også. Alier dere med faren, slik at han kan påvirke henne til å bli med, så når de to kommer, kan han dra. Da har hun iallefall fått pyntet seg litt, og forberdet seg litt.

Alternativt  så sier dere fra på forhånd, noen dager før. Siden hun sliter med energien, så kan hun forberde seg litg bedre. Har en kronisk sykdom selv, og for meg er ikke overraskelser slik det deste på formen. Uansett,  jeg syntes ikke dere skal ha dette hos henne. Da kommer hun til å måtte vaske hele huset etc. Det passer ikke hennes form nå, og som gravid, noe dere må ta hensyn til.  Iht rydding føt og etter

Anonymkode: 72e5d...3fe

• Liker 1

er det ingen her som har vært i en Babyshower før? det er ikke meningen at den gravide vet noe om det på forhånd, det skal jo være en overraskelse og det er ikke vanelig at det er hjemme hos den gravide

det er også lurt og ha noe mat servering og ikke ha det i 9mnd det er for nærme termin

Anonymkode: 321d4...583

• Liker 1
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

er det ingen her som har vært i en Babyshower før? det er ikke meningen at den gravide vet noe om det på forhånd, det skal jo være en overraskelse og det er ikke vanelig at det er hjemme hos den gravide

det er også lurt og ha noe mat servering og ikke ha det i 9mnd det er for nærme termin

Jo, mange. Det er ikke vanlig å gjøre det som overraskelse. Det er gjerne godt planlagt. Også da jeg hadde et arbeidsopphold i USA. Kanskje særlig der, da man var veldig opptatt av antrekk, og hva man hadde på seg på bildene. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ville faktisk droppe å overraske. De fleste av oss liker å være forberedt, velge klær og sminke man ønsker, og glede seg. Jeg kjenner faktisk på et reellt ubehag om jeg plutselig er i en situasjon jeg ikke var forberedt på. 

Og jeg ville hatt det annet sted enn hos henne. I tillegg til å pynte, så vil man jo gjerne vaske huset, og rydde slik man vil ha det for besøk. Og å være vertskap (selv om du i teorien fikser mest) er slitsomt generelt. 

Dette! Er hun sliten så gi henne en heads up. Og for all del arranger det en annen plass enn hjemme hos henne. Hun kommer til å slite seg ut på husvask om det skal være hjemme hos henne. Og kommer dere uanmeldt så blir det ikke noe bra opplevelse for henne.

Anonymkode: 3bb99...0ef

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Slo meg at du sikkert hovedsakelig har sett slik på TikTok og youtube.

Det er veldig amerikansk å være forberedt, men å leke overrasket. Bare se hvor pyntet og sminket de er.  ;)

Jo, mange. Det er ikke vanlig å gjøre det som overraskelse. Det er gjerne godt planlagt. Også da jeg hadde et arbeidsopphold i USA. Kanskje særligder, da man var veldig opptatt av antrekk, og hva man hadde på seg på bildene. 

det er jo bare og snakke med mannen\samboer og si at man skal gå ut og spise, det var det dem gjore når jeg var i babyshower

eneste problemet var at dem ikke hadde orndet noe mat og det er veldig dumt når man er forberett på og spise så det ble mange timer uten mat

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slo meg at du sikkert hovedsakelig har sett slik på TikTok og youtube.

Det er veldig amerikansk å være forberedt, men å leke overrasket. Bare se hvor pyntet og sminket de er.  ;)

haha nei ser ikke på noe sånt serlig ikke tiktok

Annonse

det er jo bare og snakke med mannen\samboer og si at man skal gå ut og spise, det var det dem gjore når jeg var i babyshower

eneste problemet var at dem ikke hadde orndet noe mat og det er veldig dumt når man er forberett på og spise så det ble mange timer uten mat

Så du har vært i en babyshower. Og det er fasiten? 

Jeg hadde droppet overraskelsesmomentet (hadde selv HATET å brått være i selskap uten noen form for forberedelse, og særlig nå som jeg gravid og sliten hele tiden). Jeg hadde også arrangert det et annet sted. Herregud så stressende for den gravide at hjemmet hennes brått blir pyntet uten at hun vet om det og at hun i tillegg får masse folk på døra. Kan dere ikke ha det hos deg eller noen andre hvis dere absolutt må ha babyshower?

Anonymkode: 31c31...faf

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har heldigvis bare vært i én, babyshower er noe av det dummeste jeg vet om, men i den jeg var i visste den gravide om det på forhånd 👍🏻 Det var hun som inviterte meg.

Anonymkode: 31c31...faf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...