Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Holder på med en islender og står fast på ermet. Får ikke mønsteret til å stemme mens jeg øker maskeantallet. Har dere noen tips?

Anonymkode: e4710...c34

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.5.2025 den 21.51):

Holder på med en islender og står fast på ermet. Får ikke mønsteret til å stemme mens jeg øker maskeantallet. Har dere noen tips?

Du må passe på at midt på armen, så skal det stemme med merket for midt på ermet i mønsteret. 
Jeg pleier å øke ut mer på første pinne etter vrangborden, for å slippe å øke så mye oppover armene. 

Når du begynner på mønsteret, så må du tilpasse og strikke mønsteret inn etter hvert som du får flere masker og armen blir videre. Du må vurdere og se underveis hva som blir finest. 
Jeg pleier og å strikke begge armene samtidig. Først en arm frem til første økning. Så neste arm like langt, øke og strikke videre på den ene og så på den andre. Da får du armene mest mulig like. Men strikker du feil så må du gjerne rekke opp to istedenfor en arm  :( 

Anonymkode: fc023...015

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du må passe på at midt på armen, så skal det stemme med merket for midt på ermet i mønsteret. 
Jeg pleier å øke ut mer på første pinne etter vrangborden, for å slippe å øke så mye oppover armene. 

Når du begynner på mønsteret, så må du tilpasse og strikke mønsteret inn etter hvert som du får flere masker og armen blir videre. Du må vurdere og se underveis hva som blir finest. 
Jeg pleier og å strikke begge armene samtidig. Først en arm frem til første økning. Så neste arm like langt, øke og strikke videre på den ene og så på den andre. Da får du armene mest mulig like. Men strikker du feil så må du gjerne rekke opp to istedenfor en arm  :( 

Har du noen tips til å følge mønsteret? Her er midtmasken litt uti rapporten (maske 6), og jeg skjønner ikke helt om jeg skal strikke maske 1-5 eller ikke?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.5.2025 den 23.59):

Har du noen tips til å følge mønsteret? Her er midtmasken litt uti rapporten (maske 6), og jeg skjønner ikke helt om jeg skal strikke maske 1-5 eller ikke?

Du må for hver pinne tenke, hvilken farge i mønsteret kommer til høyre for den masken som er første mønsterjakke du strikket forrige pinne. Og så forskyve mønsteret mot høyre for hver gang du øker. Noen ganger er det logisk, andre ganger må du strikke fire masker for å se, og rekke opp igjen de fire maskene fordi du så at det ikke ble ok.

Å øke under en arm gjør du best, etter mitt syn, ved å ta et kast om pinnen i den fargen du har på masken før og helst etter første maske på pinnen. På neste pinne, strikker du kastet vridd rett, som en vanlig maske i mønstret og prøver å passe den inn i mønsteret. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...