AnonymBruker Skrevet 19. mai #1 Skrevet 19. mai Vet de at de gjør det, eller er det bare en del av deres personlighet, slik at de gjør det ubevisst? Anonymkode: 6d3de...44a
AnonymBruker Skrevet 19. mai #2 Skrevet 19. mai Alle manipulerer vel i noen grad? Noen gjør det åpenlyst. Noen manipulerer for å oppnå «rimelige» mål (som at en kvinne vil være med på kino), andre for å oppnå urimelige (som at en partner skal forbli i et voldelig forhold). Anonymkode: 0091a...c55 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #3 Skrevet 19. mai Det kommer nok an på graden av manipulasjon og om personen gjør dette generelt mye for å få viljen sin. F.eks narsissister gjør jo dette hele tiden og driter selvsagt i hva det får andre til å føle. Anonymkode: ec3ac...3e4 3 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai #4 Skrevet 19. mai Som noen allerede har nevnt så manipulerer alle mennesker i en eller annen grad, det er uunngåelig. Men noen er flinkere på det enn andre, og bryr seg mindre om andres følelser enn andre. Det trenger ikke å være en bevisst handling eller ligge noe vondt bak, men når det er det vil du merke det ganske så raskt Anonymkode: d92ac...636 1
AnonymBruker Skrevet 19. mai #5 Skrevet 19. mai Har du et senario du tenker på? Anonymkode: c44b1...d9f
Pippi Lotta Skrevet 19. mai #6 Skrevet 19. mai Det varierer nok fra person til perspn og situasjon til situasjon. Jeg vet at jeg har manipulert i noen situasjoner, men det er jo fult mulig jeg har manipulert i andre situasjoner uten å merke det selv. Jeg synes det er vanskelig å vite om folk som manipulerer mye er bevist på det selv. På en måtte tror jeg det ofte skyldes at personen er så ustabil og uten sevinsikt at hen ikke forstår hvordan hen påvirker andre, men samtidig kan de være så kalkulerte at det nesten må være bevist... Så umulig å vite med sikerhet tror jeg.
AnonymBruker Skrevet 19. mai #7 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vet de at de gjør det, eller er det bare en del av deres personlighet, slik at de gjør det ubevisst? Anonymkode: 6d3de...44a Tenkt litt på dette selv, og jeg tror egentlig det skjer ubevisst hos flertallet, selvinnsikten er ofte totalt fraværende. Jeg er ganske sikker på eksen var sånn, tror ikke hun ville meg vondt, eller at hun gjorde det bevisst, tror ikke engang hun er i stand til å forstå i etterkant at hun var manipulerende og kontrollerende Anonymkode: 06e32...486 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai #8 Skrevet 19. mai Jeg vet om det og kan ikke la være å gjøre det. Anonymkode: 8765d...65e
AnonymBruker Skrevet 19. mai #9 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Har du et senario du tenker på? Anonymkode: c44b1...d9f For eksempel om noen lover deg at de er trofaste. Så ser du at de chatter med andre jenter og de sier det var ingenting og påstår at du ødelegger stemningen. De er bare ute etter godene du gir og planlegger en date med den nye kjæresten? Anonymkode: 6d3de...44a
AnonymBruker Skrevet 19. mai #10 Skrevet 19. mai Noen vet det, andre ikke. Men betyr det noe da? All den tid de faktisk gjør det. Anonymkode: be07d...4d4
AnonymBruker Skrevet 19. mai #11 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): For eksempel om noen lover deg at de er trofaste. Så ser du at de chatter med andre jenter og de sier det var ingenting og påstår at du ødelegger stemningen. De er bare ute etter godene du gir og planlegger en date med den nye kjæresten? Anonymkode: 6d3de...44a De vet de er manipulative. Anonymkode: c44b1...d9f 2
AnonymBruker Skrevet 19. mai #12 Skrevet 19. mai Jeg tror faktisk ikke alle mennesker er manipulerende. Dette kan jeg lite om, men jeg leste at noen barn viste sånne trekk allerede fra barnsben av. Det var ikke målet å få viljen sin som var det viktigste, men kontrollen over andre, noe som skifter med en gang den de manipulerer ikke er til stede, da finner de noen nye. Under overflaten er de kjølige, og de snakker ned andre mennesker. Det vil si at de pleaser "oppover", der det lønner seg, smigret seg mot de som "betyr noe". Noen er faktisk stikk motsatt. En er sammen med, møter de en har god kjemi med, uavhengig om noen vil at en skal møte noen bare fordi det gagner en. Det der har jeg så mye imot. Kaste bort livet sitt på det der. Anonymkode: 87af7...9da
AnonymBruker Skrevet 19. mai #13 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg vet om det og kan ikke la være å gjøre det. Anonymkode: 8765d...65e Du vet det går an å jobbe med seg selv så en ikke skader andre? Anonymkode: 06e32...486
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå