Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser i en annen tråd at mange mener det er helt uaktuelt å bruke akryl til Baby/barn.

Jeg har ganske mye akrylgarn i restekurven, og tenkte å strikke dukkeklær av dem å gi bort til småjenter i familien. Men når jeg ser slike reaksjoner blir jeg usikker. Vil foreldrene kanskje nekte barna å bruke disse dukkeklærne?

Anonymkode: 0c376...6b8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ser i en annen tråd at mange mener det er helt uaktuelt å bruke akryl til Baby/barn.

Jeg har ganske mye akrylgarn i restekurven, og tenkte å strikke dukkeklær av dem å gi bort til småjenter i familien. Men når jeg ser slike reaksjoner blir jeg usikker. Vil foreldrene kanskje nekte barna å bruke disse dukkeklærne?

Dukkeklær er noe heeeeeeeeelt annet. 

Anonymkode: 2b86c...b21

AnonymBruker
Skrevet

Du skjønner vel at det er forskjell på hva en baby skal ha på seg og en dukke.

Anonymkode: 75f2a...e99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor skulle de nekte det?

Anonymkode: f8db1...7a8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skulle de nekte det?

Fordi folk her er livredde for om et barn skulle komme borti noe annet enn ull, bomull og bambus.😅 Jeg er ikke TS btw.

Anonymkode: 312de...33f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fordi folk her er livredde for om et barn skulle komme borti noe annet enn ull, bomull og bambus.😅 Jeg er ikke TS btw.

Anonymkode: 312de...33f

Hahaha ja folk har blitt hysteriske som noen skrev i den andre tråden😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du skjønner vel at det er forskjell på hva en baby skal ha på seg og en dukke.

Anonymkode: 75f2a...e99

Men barnet kommer jo i nærkontakt med dukkeklærne også. Noen sover med dukka, koser den, puster inn de farlige gassene fra akryl...

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men barnet kommer jo i nærkontakt med dukkeklærne også. Noen sover med dukka, koser den, puster inn de farlige gassene fra akryl...

TS

Det er ingen farlige gasser eller annet farlig med akrylgarn. Og er man allergisk mot ull feks er akryl et veldig bra alternativ 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hysteriet på dette forumet tar visst ingen ende. 
Jeg tror faktisk ikke noe kjøper akrylgarn til å strikke babytøy av, slik er det med den saken. 
De fleste som har strikket i akryl eller plastikk garn vet at dette verken er godt å strikke med eller behagelig i bruk. Men selvfølgelig, noen røyker jo og selv om de vet at det er både helseskadelig og kostbart. 

Hvis ikke garnet kan brukes til dukketøy, hva skal det da brukes til? Å fylle opp søppelbergene med? 
Akrylgarn selges i en butikk i Norge det jeg har sett, nemlig Rusta. 

Anonymkode: b3017...c8e

Skrevet

Dukkeklær (og kosedyr) er som regel laget av syntetiske materialer (polyester, akryl osv.). Strikk i vei! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Grønt blad skrev (På 17.5.2025 den 21.05):

Dukkeklær (og kosedyr) er som regel laget av syntetiske materialer (polyester, akryl osv.). Strikk i vei! 

Ja, vet det. Men mange er jo så "hysteriske" når det kommer til plastmateriale....

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...