AnonymBruker Skrevet 17. mai #1 Skrevet 17. mai Ser i en annen tråd at mange mener det er helt uaktuelt å bruke akryl til Baby/barn. Jeg har ganske mye akrylgarn i restekurven, og tenkte å strikke dukkeklær av dem å gi bort til småjenter i familien. Men når jeg ser slike reaksjoner blir jeg usikker. Vil foreldrene kanskje nekte barna å bruke disse dukkeklærne? Anonymkode: 0c376...6b8
AnonymBruker Skrevet 17. mai #2 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ser i en annen tråd at mange mener det er helt uaktuelt å bruke akryl til Baby/barn. Jeg har ganske mye akrylgarn i restekurven, og tenkte å strikke dukkeklær av dem å gi bort til småjenter i familien. Men når jeg ser slike reaksjoner blir jeg usikker. Vil foreldrene kanskje nekte barna å bruke disse dukkeklærne? Anonymkode: 0c376...6b8 Dukkeklær er noe heeeeeeeeelt annet. Anonymkode: 2b86c...b21
AnonymBruker Skrevet 17. mai #3 Skrevet 17. mai Du skjønner vel at det er forskjell på hva en baby skal ha på seg og en dukke. Anonymkode: 75f2a...e99 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai #4 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ser i en annen tråd at mange mener det er helt uaktuelt å bruke akryl til Baby/barn. Jeg har ganske mye akrylgarn i restekurven, og tenkte å strikke dukkeklær av dem å gi bort til småjenter i familien. Men når jeg ser slike reaksjoner blir jeg usikker. Vil foreldrene kanskje nekte barna å bruke disse dukkeklærne? Anonymkode: 0c376...6b8 Hvorfor skulle de nekte det? Anonymkode: f8db1...7a8
AnonymBruker Skrevet 17. mai #5 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skulle de nekte det? Anonymkode: f8db1...7a8 Fordi folk her er livredde for om et barn skulle komme borti noe annet enn ull, bomull og bambus.😅 Jeg er ikke TS btw. Anonymkode: 312de...33f 2
AnonymBruker Skrevet 17. mai #6 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Fordi folk her er livredde for om et barn skulle komme borti noe annet enn ull, bomull og bambus.😅 Jeg er ikke TS btw. Anonymkode: 312de...33f Hahaha ja folk har blitt hysteriske som noen skrev i den andre tråden😅 Anonymkode: f8db1...7a8 1
AnonymBruker Skrevet 17. mai #7 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du skjønner vel at det er forskjell på hva en baby skal ha på seg og en dukke. Anonymkode: 75f2a...e99 Men barnet kommer jo i nærkontakt med dukkeklærne også. Noen sover med dukka, koser den, puster inn de farlige gassene fra akryl... TS Anonymkode: 0c376...6b8
AnonymBruker Skrevet 17. mai #8 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men barnet kommer jo i nærkontakt med dukkeklærne også. Noen sover med dukka, koser den, puster inn de farlige gassene fra akryl... TS Anonymkode: 0c376...6b8 Det er ingen farlige gasser eller annet farlig med akrylgarn. Og er man allergisk mot ull feks er akryl et veldig bra alternativ Anonymkode: f8db1...7a8
AnonymBruker Skrevet 17. mai #9 Skrevet 17. mai AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ser i en annen tråd at mange mener det er helt uaktuelt å bruke akryl til Baby/barn. Jeg har ganske mye akrylgarn i restekurven, og tenkte å strikke dukkeklær av dem å gi bort til småjenter i familien. Men når jeg ser slike reaksjoner blir jeg usikker. Vil foreldrene kanskje nekte barna å bruke disse dukkeklærne? Anonymkode: 0c376...6b8 Hysteriet på dette forumet tar visst ingen ende. Jeg tror faktisk ikke noe kjøper akrylgarn til å strikke babytøy av, slik er det med den saken. De fleste som har strikket i akryl eller plastikk garn vet at dette verken er godt å strikke med eller behagelig i bruk. Men selvfølgelig, noen røyker jo og selv om de vet at det er både helseskadelig og kostbart. Hvis ikke garnet kan brukes til dukketøy, hva skal det da brukes til? Å fylle opp søppelbergene med? Akrylgarn selges i en butikk i Norge det jeg har sett, nemlig Rusta. Anonymkode: b3017...c8e
Grønt blad Skrevet 17. mai #10 Skrevet 17. mai Dukkeklær (og kosedyr) er som regel laget av syntetiske materialer (polyester, akryl osv.). Strikk i vei! 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #11 Skrevet 24. mai Grønt blad skrev (På 17.5.2025 den 21.05): Dukkeklær (og kosedyr) er som regel laget av syntetiske materialer (polyester, akryl osv.). Strikk i vei! Ja, vet det. Men mange er jo så "hysteriske" når det kommer til plastmateriale.... TS Anonymkode: 0c376...6b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå