Maia70 Skrevet 15. mai #21 Skrevet 15. mai yamask skrev (10 timer siden): Å måtte forholde seg til lover og regler laget av et demokratisk valgt styre er noe annet enn å bo i et diktatur. Ingen av oss har valgt hvem som sitter i Brüssel. 2 1
Maia70 Skrevet 15. mai #22 Skrevet 15. mai Tutte skrev (11 timer siden): Nå er det snart valg, og folk må stemme partier som er tydelig nei til EU. Det gjelder Høyre og Erna, og også Arbeiderpartiet som driver med snikinnføring. De er samme parti, det heter EU-partiet.
Snok1 Skrevet 15. mai #23 Skrevet 15. mai Isambard skrev (40 minutter siden): Jeg foretrekker at du sier rett ut hva du mener, for her er du uklar. Snok1 skrev (2 timer siden): Nå får det supperådet snart gi seg. Så vidt jeg vet er det veldig få ulykker som kommer av feil på bilen. De pengene er mye bedre anvendt på noe annet, men det er vel "gratis" å dytte utgifter på folk flest. Du beskylder EU for å være et supperåd, for så å selv komme med svært omtrentlige opplysninger som skal tjene som et argument. 1
yamask Skrevet 15. mai #24 Skrevet 15. mai Maia70 skrev (30 minutter siden): Ingen av oss har valgt hvem som sitter i Brüssel. Nei, vi har jo valgt å stå utenfor, og har derfor ikke stemmerett.
PITTY Skrevet 15. mai #25 Skrevet 15. mai Trafikksikkerhet, derfor utvidede EU kontroller på person/varebiler? I beste fall har de ikke peiling. Dresskledde idioter som røyker sigar og spytter ut nye lover for å bevise EUs eksistensielle behov. Og nullvisjon er også kreativt. Hva med vogntog på 50+tonn som får herje rundt av underbetalte teenagers på akkordlønn? Oppmuntrer til grisekjøring. Aldersgrense tung motorsykkel: 24 år. Vogntog: under 21 år hvis du har tatt et kurs. Skikkelig seriøst.. Få avviklet dette demenshjemmet EU. 2 2
Maia70 Skrevet 15. mai #26 Skrevet 15. mai yamask skrev (40 minutter siden): Nei, vi har jo valgt å stå utenfor, og har derfor ikke stemmerett. Vi er jo ikke utenfor, selv om vi liksom skal være utenfor. Dette er lureri, det har ingenting med demokrati å gjøre. 3
Maia70 Skrevet 15. mai #27 Skrevet 15. mai PITTY skrev (28 minutter siden): Trafikksikkerhet, derfor utvidede EU kontroller på person/varebiler? I beste fall har de ikke peiling. Dresskledde idioter som røyker sigar og spytter ut nye lover for å bevise EUs eksistensielle behov. Og nullvisjon er også kreativt. Hva med vogntog på 50+tonn som får herje rundt av underbetalte teenagers på akkordlønn? Oppmuntrer til grisekjøring. Aldersgrense tung motorsykkel: 24 år. Vogntog: under 21 år hvis du har tatt et kurs. Skikkelig seriøst.. Få avviklet dette demenshjemmet EU. De vet nok veldig godt hva de gjør. 2
Example Skrevet 16. mai #28 Skrevet 16. mai Det er nettopp sånne ting EU burde gi seg med for å unngå for mye folkelig motstand. En type unødvendig overregulering som skaper enormt mye frustrasjon og kostnader for folk flest, uten at det løser så mye. 7
kat-e Skrevet 16. mai Forfatter #29 Skrevet 16. mai Man skal heller ikke utelukke at det ligger økonomiske motiver bak, etter det jeg leser sliter tysk bil industri, om 10 år gamle dieselbiler må skrotes, så kjøper kanskje den uheldige en nyere tysk diesel bil. Det kan umulig være bedre for miljøet. 3
Isambard Skrevet 16. mai #30 Skrevet 16. mai (endret) Example skrev (1 time siden): Det er nettopp sånne ting EU burde gi seg med for å unngå for mye folkelig motstand. En type unødvendig overregulering som skaper enormt mye frustrasjon og kostnader for folk flest, uten at det løser så mye. Det lever sitt eget liv. Innen et av områdene jeg jobber så var det en standard på én bok da jeg startet. Ca 2cm tykk. Det var for alle praktiske formål nok. Nå er det bokstavelig talt en hel hylle med standarder for samme sak. Resultatet er at ingen følger standarden og at kontrollmyndighetene ikke klarer å sjekke det. Det er for omfattende og for mye svada. Det lages omfattende EU-standarder for apparater der finnes en håndfull av i verden. Hva skal en sånn organisasjon gjøre når mange mennesker har som jobb å bedre for eksempel trafikksikkerheten? Det eneste den kan gjøre er å lage flere reguleringer. År etter år. Tusenvis av mennesker som skal ha noe å fylle dagen med for å rettferdiggjøre egen eksistens. Endret 16. mai av Isambard 5
NatNat Skrevet 16. mai #31 Skrevet 16. mai Oversettelse fra en del av en fransk artikkel : Foreløpig er ingenting bestemt ennå. Kommisjonens forslag må fortsatt forelegges Europaparlamentet og de enkelte medlemslandene for godkjenning. kilde : https://www.laprovence.com/article/societe/27560003216268/un-controle-technique-tous-les-ans-lunion-europeenne-veut-durcir-les-regles-pour-les-vieilles-voitures Som forventet, de fleste i EU er imot. 1
Example Skrevet 16. mai #32 Skrevet 16. mai Isambard skrev (9 timer siden): Det lever sitt eget liv. Innen et av områdene jeg jobber så var det en standard på én bok da jeg startet. Ca 2cm tykk. Det var for alle praktiske formål nok. Nå er det bokstavelig talt en hel hylle med standarder for samme sak. Resultatet er at ingen følger standarden og at kontrollmyndighetene ikke klarer å sjekke det. Det er for omfattende og for mye svada. Det lages omfattende EU-standarder for apparater der finnes en håndfull av i verden. Hva skal en sånn organisasjon gjøre når mange mennesker har som jobb å bedre for eksempel trafikksikkerheten? Det eneste den kan gjøre er å lage flere reguleringer. År etter år. Tusenvis av mennesker som skal ha noe å fylle dagen med for å rettferdiggjøre egen eksistens. Det er jo litt av problemet med EU, som gjør at entusiasmen rundt også de store fordelene med EU blir laber. Én ting er krav som man møter innen jobb i visse sektorer. En annen ting er noe som dette, son vil skape store bølger med misnøye nettopp hos den delen av befolkningen som i utgangspunktet er skeptiske. Personlig synes jeg også dette vil vært utrolig frustrerende å måtte ha EU-kontroll hvert år. Det er alltid et stress og et pes de gangene bilen skal det, men det er også deilig å vite at det er to år til neste gang. Samtidig ser jeg fordelene ved systemet slik det er nå ved at bilene på norske veier blir kontrollert jevnlig. Jeg spør meg da spørsmålet, er det et problem de ønsker å løse her? Er dårlig teknisk stand på biler en kilde til mange ulykker når vi har kontroll annenhvert år? Hvor mange liv er dette tenkt å redde? Jeg stiller meg også spørsmålet i hvilken grad det å bytte ut biler oftere er mer miljøvennlig enn å holde liv i brukbare biler litt lenger. 6 1
Betasuppe Skrevet 26. mai #33 Skrevet 26. mai Kanskje det er for å stimulere til nykjøp i en fallende bilindustri, å plage folk med gamle biler
slarvearve Skrevet 26. mai #35 Skrevet 26. mai (endret) Nok et eksempel på utnyttelse av manges trygghetshysteri. Her har bil-lobbyen klart å presse EU. Det skal bare litt skremming til før folk kaster lommeboka overbord bare for å kunne føle litt ekstra innbilt trygghet. Det rasjonelle er å veie risikoer opp mot hverandre så risiko for å belaste folks lommebok unødig og enda mer enn de kan bære bør også vektlegges. Endret 26. mai av slarvearve 1
Ingebjørg Skrevet 26. mai #36 Skrevet 26. mai Oslo er jo full av gamle øst-Europeiske biler for tiden, som omtrent ikke henger sammen. Så EU bør heller sørge for at kontrollene idag faktisk gjennomføres med en viss standard. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå