Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å gå ned 5 kilo. Og jeg gjør en super innsats i 3 uker. Så kommer uken med mens, og jeg sprekker totalt. Jeg blir desperat, robber absolutt alt jeg var av mat, snop, fett, sukker. Jeg har null kontroll. Jeg spiser alt jeg ikke en gang liker. Men akuratt den uken er det som om kroppen bare MÅ ha! 

En hel uke med mange 1000 kalorier hver eneste dag. Sikkert opp mot 4-6k. Jeg klarer ikke måle det, da det er totalt ukontrollerte inntak. 

Så bruker jeg tre uker på å gå ned igjen til hvor jeg var mnd før. Disse tre ukene synes jeg er enkle. Har faste måltider nøye målt opp med god balanse mellom alt jeg trenger med et kaloriunderskudd på 300-500 kalorier. 

Jeg blir gal! Jeg er som en annen person uken med mens. Andre som har hatt det slik, men som har funnet gode strategier på å overkomme denne uutholdelige og ukontrollerbare ulvehungeren? 

Jeg trenger tips og råd! 

Anonymkode: 759a3...56e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg går ut i hagen og luker i bedene når dette melder seg, langt vekk fra mat og kjøkken. Plutselig har jeg luka meg gjennom et par timer, og selv om sulten ikke forsvant, så var det i allefall 2 timer jeg ikke støvsuga i meg halve rema 1000. 

Anonymkode: 895d1...2da

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ha søtsaker i skapet. Eller potetgull. Kun kjøp inn små porsjoner til lørdag. Rydd kjøkkenet for fristelser. Ta deg mange gulerøtter.

Gå deg en tur når hungeren starter. Eller luk hagen slik som AB over her skriver

Anonymkode: fdb9b...42f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som de andre sier; distraher deg bort fra tankene, det er vanskeligere om du sitter i sofaen og ser på tv. Gå ut hver gang det melder (superbonus, aldri så galt at det ikke er godt for noe) seg og ikke ha usunne greier i skap/kjøleskap. Kutt opp frukt/grønt og spis det om du ikke klarer å styre deg. DU kan i alle fall styre hva du konsumerer.

Anonymkode: 59980...06d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kromtabletter var eneste som reddet meg fra den kroniske hungeren på fett, snop, snacks og annen drittmat uken med mensen. Det er helt grusomt slitsomt og så ufattelig vanskelig å kontrollere. Får følelsen av å se meg selv «utenfra» uten evne til å stoppe meg selv så skjønner frustrasjonen din ekstremt godt. 

Anonymkode: 474e0...39f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt lik. Blir helt desperat og uten kontroll. Blir i tillegg helt giddasløs og gidder ikke ut og gå eller stikke på trening. Er bare sur, sint og gror fast i sofaen. Vært sånn i alle år. Hater det. Det ødelegger så mye.

Anonymkode: 10972...8db

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det også sånn, men det er ca 2 dager som er verst. Da lar jeg meg selv spise mer av vanlig mat, pluss at jeg kjøper en pose smågodt som da skal vare så lenge den varer. Mitt fokus er liksom opp på hesten igjen. Og det betyr IKKE å vente helt til all «hormonsult» er over. Hos meg er det også slik at uken etter mensen er appetitten lavere, dette utnytter jeg til å spise svært lite den uka. Jeg har alltid vært slank da, men jeg må holde på sånn her for å holde meg slank.

Anonymkode: 46d72...dff

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir også veldig sulten under mens. Sånn generelt unngår jeg å ha usunt i skuffer og skap. Tillater meg å spise mer disse dagene, men det skal være mat. Fokus på proteiner og fett for metthetsfølelse, det reduserer behovet noe. Unngår også å spise for lite uka før, har en følelse av at det forverrer problemet. Uka etter mens er jeg typisk mindre sulten, og tåler fint å spise mindre, og tenker at det å følge disse svingningene er en måte å spille på lag med kroppen.

Anonymkode: 01947...1e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...