AnonymBruker Skrevet 18. mai #141 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (På 13.5.2025 den 20.59): Er nå gresset grønnere på den andre siden? Hun høres jo ut som hel ved. Hva hvis du slår opp, og om 5 år har du fremdeles ikke funnet "den rette"? Anonymkode: 9caa7...511 Da kan sikkert TS lære seg å trives alene. Det er bedre å være alene og gi det god tid, enn å forplikte seg til noe som på sing vil skape en masse utfordringer. Jeg vet ikke hva som blir best for deg/dere her TS. Et annet viktig moment her, er om du har delt denne tvilen med henne og hvordan hun ser på dette. Ønsker deg masse lykke til hva enn du velger. Anonymkode: 41cd3...bed 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #142 Skrevet 18. mai Hva synes du selv?Er det liv laga? Anonymkode: 1be91...745
remix2020 Skrevet 18. mai #143 Skrevet 18. mai Takkforhjelpen! skrev (22 minutter siden): Kjære alle sammen. I morgen skal jeg ta en beslutning på om jeg skal gjøre det slutt med kjæresten min eller om vi skal gifte oss om 1-2 måneder. Jeg har allerede publisert en tråd her inne, og lurer på om det er noen reflekterte kvinner/menn her inne som kan komme med noen råd/tanker i følgende tråd: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840793-forvirret-og-sliten-i-forholdet-%E2%80%93-usikker-p%C3%A5-fremtiden-religion-barn/ «Kalde føtter» er jo ganske vanlig, men du virker å være veldig usikker. I mine øyne, som en mann som både har hatt kristne og ikke-kristne kjærester, trenger du å stille deg selv spørsmålet: Elsker jeg dette mennesket så høyt at jeg kan leve med at våre fremtidige barn får en kristen oppdragelse? Dersom svaret er Ja❤️, så burde du gifte deg Dersom svaret er Tja eller nei, gjør du begge en tjeneste ved å avslutte forholdet.
AnonymBruker Skrevet 18. mai #144 Skrevet 18. mai Hvis du etter bare to år sammen har hatt behov for å snakke med prest, human etisk forbund, fastlege, parterapeut og nå flere tråder på kvinneguiden så høres det altfor problematisk ut til at å gifte seg er en god ide. Anonymkode: 20019...fcf 15 7
AnonymBruker Skrevet 18. mai #145 Skrevet 18. mai Du er ekstremt egoistisk dersom du gifter deg med henne, etter å ha lest alt du skriver i den andre tråden. Hun fortjener bedre enn dette. Anonymkode: 8fd92...ef4 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. mai #146 Skrevet 18. mai Jeg har lært det at om man er usikker på om man skal gjøre det, så betyr det at man ikke skal gjøre det. Slik tenker jeg i alle tilfeller som gjelder meg selv. Anonymkode: 4d818...b3c 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #147 Skrevet 18. mai Takkforhjelpen! skrev (41 minutter siden): Beklager, men er desperat! Nå har du laget minst 2 tråder om å se på gammel tråd. Skjerpings! Anonymkode: b658c...746 7 3
Fru Uperfekt Skrevet 18. mai #148 Skrevet 18. mai Takkforhjelpen! skrev (44 minutter siden): Kjære alle sammen. I morgen skal jeg ta en beslutning på om jeg skal gjøre det slutt med kjæresten min eller om vi skal gifte oss om 1-2 måneder. Jeg har allerede publisert en tråd her inne, og lurer på om det er noen reflekterte kvinner/menn her inne som kan komme med noen råd/tanker i følgende tråd: https://forum.kvinneguiden.no/topic/1840793-forvirret-og-sliten-i-forholdet-%E2%80%93-usikker-p%C3%A5-fremtiden-religion-barn/ Er du i tvil ikke gift deg, del 2 vet bare du
AnonymBruker Skrevet 18. mai #149 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Er du i tvil så IKKE GJØR DET. Anonymkode: b6861...f40 Dette! Om man er så usikker på å gifte seg så bør du ikke gjennomføre. Leste ikke hele den gamle tråden, men det høres mest ut som du er redd for å være alene, og vil heller gå mot all sunn fornuft og gifte deg med noen du ikke passer sammen med. Anonymkode: 72faa...efd 9 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #150 Skrevet 18. mai Du, nå må du nesten slutte å spamme om dette her. Du har en tråd med syv sider med råd og tanker, og nå har du minst to ekstratråder hvor du ber om enda mer svar i hovedtråden. Hvis du ikke har fått svar som hjelper deg så langt, så vil du ikke få det av noen ekstra svar heller. Det finnes ikke et magisk svar som løser problemet for deg, du må ta valget selv. Anonymkode: f9c50...d9c 4 1
Macro Skrevet 18. mai #151 Skrevet 18. mai Er jo fult mulig å skille seg om det ikke svarer til forventningene. At hun gifter seg for livet er hennes problem.
AlternativX Skrevet 18. mai #152 Skrevet 18. mai Ikke kjent med de forrige trådene dine, men ser du har fått 135 svar der. Hvorfor vil du ha enda flere? Er du så usikker at du må lage gjentatte tråder om temaet, så tenker jeg at man IKKE skal gifte seg. Hadde aldri villet giftet meg med noen som er så i tvil som du. Huff. 5 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #153 Skrevet 18. mai Hadde ALDRI giftet meg dersom det sto mellom å gjøre det slutt eller å gifte meg. Dilemmaet hadde vært noe helt annet om du ba om hjelp til å velge om dere skulle fortsette livet med hverandre som gift eller ugift. Det er ikke sånn at alt plurselig blir enkelt og greit så lenge du bestemmer deg. Er man gift så må man faktisk bestemme seg for å leve sammen med en partner hver dag resten av livet. En beslutning en dag gjør ikke sånn at du aldri må ta denne beslutningen igjen. Ikke gift deg. Anonymkode: 00fa9...ffa 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #154 Skrevet 18. mai Leste ikke mer enn hi i den andre tråden, men hvorfor i all verden fridde du 😅 Anonymkode: 5eb2d...8bd
Bålkaffe Skrevet 18. mai #155 Skrevet 18. mai Takkforhjelpen! skrev (På 13.5.2025 den 17.48): Takk for svar. Før flere rekker å svare, så må jeg legge til følgende: Hun har lovet meg å aldri forlate meg, uansett hva. Om følelsene hennes for meg forsvinner om 5, 10 eller 15 år, så vil hun aldri forlate meg. Hun ser på ekteskapet som hellig. Det er en ekstremt stor trygghet for meg, og det er kanskje ikke så lett å finne kvinner med slike holdninger? Jeg reagerte ganske heftig på denne her, for det du sier i HI er at du ikke vet om du er klar for barn og noen gang kommer til å bli det, og med dette her i tillegg, så sier du egentlig at du kan komme til å fange henne i et barnløst ekteskap. Er du klar for den typen ekteskap, TS? Er du klar for å være sammen med en kvinne resten av livet som avskyr deg for at du ikke gir henne den ene tingen hun desperat vil ha? 2
AnonymBruker Skrevet 18. mai #156 Skrevet 18. mai Jeg hadde aldri giftet meg med deg. Hvis dette er en ekte problemstilling- virker som bullshit for meg. Makan til lange tullete lister…. Typisk trolle innlegg. Anonymkode: 3bac7...44e 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #157 Skrevet 18. mai Avslutt for dere begge sin skyld. Vær så snill. Anonymkode: 3ac5b...22f 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #158 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har lært det at om man er usikker på om man skal gjøre det, så betyr det at man ikke skal gjøre det. Slik tenker jeg i alle tilfeller som gjelder meg selv. Anonymkode: 4d818...b3c Sånn kan ikke jeg tenke, for da hadde jeg aldri fått gjort noe som helst. Vanskelig den der, for ekteskap med barn kan ikke bare annuleres. Jeg er nødt til å bruke tankene og ikke følelsene når jeg skal ta valg, for følelsene mine er grunnleggende ubesluttsomme. Anonymkode: 5cb9d...b46
AnonymBruker Skrevet 18. mai #159 Skrevet 18. mai Ikke gjør det. Om hun ikke kan gi deg mer tid heller, så er det ikke bra fra hennes side. Hun virker desperat som vil gifte seg med deg på tross av din usikkerhet. Jeg ville aldri giftet meg med deg, om jeg var henne. Gå inn i et ekteskap med en mann som tviler på forholdet. Det er jo galskap. Om hun ikke gir deg mere tid, så hadde jeg gått. Spørsmålet er om du noensinne blir sikker Anonymkode: d0180...e4b 2
Sivensvans Skrevet 18. mai #160 Skrevet 18. mai Du skal selvsagt ikke gifte deg når du er i tvil. Når du er i tvil betyr det at du i det minste trenger mer tid. At hun er bra på alle mulige måter, at dere kompromisser om det meste (selv religionsspørsmålet) - men, at hun med giftemål er "nå eller aldri", høres veldig rart ut. Gjør at jeg også lurer på om dette er ekte eller ei. Uansett fiktivt eller ikke - hadde noen sagt til meg at "nå må du gifte deg med meg, ellers er det slutt", så hadde jeg gladelig tatt min (fiktive) hatt og gått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå