Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Står i sola og prøver meg på "spot repair" av lakken. Hver gang jeg prøver å bruke klarlakk, løser denne opp den egentlige lakken... Feilen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt rett lakk på lakkspesialisten, klarlakk på Biltema. Klarlakken løser opp den egentlige lakken til den grad at den forsvinner. Blir veldig stygt. Hva gjør jeg feil?

Anonymkode: d9ef7...e42

Skrevet

Høres ut som om klarlakkert ikke er kompatibel med den andre lakken.

Jeg ville kjøpt klarlakk samme sted som den andre lakken.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det aller første du må sjekker er at klarlakken fra Biltema er kompatibel med lakken fra Lakkspesialisten, altså at du ikke blander syntetisk basert lakk, akryl basert lakk eller 2 komponent lakk.

Lakken må også tørke helt før du legger på klarlakk.

Anonymkode: 27914...573

• Liker 2
Skrevet (endret)

Viktig at lakken er helt tørr. Selv om lakken føles tørr ut er den ikke herdet. Lakkere, vente og deretter klarlakk. 

Endret av TBL12
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Du må kjøpe klarlakk der du kjøpte billakk er ikke sikkert lakken på biltema er kompatibel med klarlakk disse leveres som regel 2 komponent 1 Lakk deretter 2 Klarlakk disse passer sammen 

Superduo-768x768.jpg

Endret av Maskinfører
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for gode svar. Jeg får sjekke boksene. Lakkspesialisten er vilt dyr, de har seksdoble priser av Biltema for det meste. Derfor jeg handla to steder...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Takk for gode svar. Jeg får sjekke boksene. Lakkspesialisten er vilt dyr, de har seksdoble priser av Biltema for det meste. Derfor jeg handla to steder...

Ja du får gjøre det mulig de har lakken din på Biltema også hva er Lakkoden og åssen bil har du ? 

AnonymBruker
Skrevet
Maskinfører skrev (1 time siden):

Ja du får gjøre det mulig de har lakken din på Biltema også hva er Lakkoden og åssen bil har du ? 

Svart Hyundai Elantra, litt spesiell versjon. Fargen heter "Black Ebony", mener jeg. Får sangen i hodet hver gang jeg ser på etiketten. Er ikke hjemme nå, men jeg skal se hva som står på disse boksene. :)

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Men står du i sola og gjør det? Jeg har fått beskjed fra fagfolk om å påføre klarlakk og la den tørke i skygge/garasje 

Anonymkode: 43d13...aea

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men står du i sola og gjør det? Jeg har fått beskjed fra fagfolk om å påføre klarlakk og la den tørke i skygge/garasje 

Anonymkode: 43d13...aea

Tenkte jeg kunne gjøre det på morgenen før jeg ble hentet på noen byaktiviteter. Traff en bekjent som hjalp meg med lakkspesialisten, han sier de bruker "Deltron"-lakk. Om den er annerledes enn Biltema sin visste han ikke heller.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Svart Hyundai Elantra, litt spesiell versjon. Fargen heter "Black Ebony", mener jeg. Får sangen i hodet hver gang jeg ser på etiketten. Er ikke hjemme nå, men jeg skal se hva som står på disse boksene. :)

Du må ha disse https://www.biltema.no/finn-utbedringslakk/  denne https://www.biltema.no/bilpleie/bilmaling-og-lakk/primere/rustbeskyttende-primer-400-ml-2000046958 og denne https://www.biltema.no/bilpleie/bilmaling-og-lakk/utbedringslakk/klarlakk-til-biltema-utbedringslakk-400-ml-2000046935 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Wow, takk! Kanskje jeg bør begynne forfra. Pussa litt på rusten, men med småflekkene ble det egentlig verre og så mye større å pusse. Så da kladda jeg bare lakken rett på noen steder... :S

Nå er jeg hjemme og hverken på den lille penselbeholderen med originallakken eller Biltema sin klarlakk sprayboks står det noe jeg forstår om kompatibilitet. Ugh.

AnonymBruker
Skrevet

Oi, forresten, det er tre ganger "ebony black" for Hyundai her:

IMG_20250510_193557.thumb.jpg.a269e76ddf140d639e7215d968a87af8.jpg

Kan jeg være så frekk og spørre hvordan jeg finner den rette?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Skal stå på ett skilt i motorrommet 😀

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Lakk kode til Hyundai

Lakk koden til Hyundai finner du på chassisplate i døråpningen eller på torpedoveggen i motorrommet. Under ser du en illustrasjon av hvordan lakk koden til Hyundai ser ut.

Om du ikke finner lakk koden, ta kontakt med delelageret hos din nærmeste bilforhandler. Fordi de har oversikt over alle lakk kodene til Hyundai på registreringsnr og chassisnr.

Hyundai-768x361.webp

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er gull verdt @Maskinfører! Tusen takk!

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er gull verdt @Maskinfører! Tusen takk!

Tusen takk bare koselig 😀

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...