Gå til innhold

12 åring som låser rommet på natta

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datteren min på 12 år har blitt veldig glad i å låse rommet sitt. Først og fremst for å holde lillebror unna rommet sitt, men også for andre ting (antar jeg) 

Nå skulle jeg legge meg, og jeg tar alltid en tur innom rommet til barna for å sjekke om vinduet er åpent f.eks. 

Og igjen, så er rommet hennes låst. Denne praten har vi hatt to ganger de siste 3-4 ukene. Rommet skal ikke være låst på natta. Har forklart henne hvorfor dette. Er viktig. Dette er tredje gang. Er jeg helt grusom om jeg gjemmer nøklene nå? 

Anonymkode: 232f9...14d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars 💞 Gi nå barna et privatliv! Si at de må i det minste ta ut nøkkelen så man kan låse seg inn om det er nødvendig. 

• Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er passe konsekvens. Behold nøklene i 14 dager, så får hun ny sjanse. Bryter hun regel igjen, blir nøkkel lagt bort for 3 mnd.  Hun må da få vite om at dette vil skje. 

Anonymkode: ec841...2e2

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter83 skrev (Akkurat nå):

Stakkars 💞 Gi nå barna et privatliv! Si at de må i det minste ta ut nøkkelen så man kan låse seg inn om det er nødvendig. 

Ja, denne beskjeden er blitt gitt nå fire ganger. Stakkars? Hun har massevis med privatliv. Enten er hun ute med venner, eller så er hun på rommet sitt. Jeg banker alltid på døra og venter på svar.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor låser hun? Bor du sammen med en kjæreste? Pappaen? Banker du før du går inn? 

Her får ingen lov å låse om natten pga brann, men alle vet at ingen går inn på andres rom, og man banker før man går inne. 

Anonymkode: 9fab8...637

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøkkelen har stått i døra alle gangene. Så jeg må lirke meg inn med en annen nøkkel. Jeg har forklart at det handler om brann. Da kan vi ikke stå å lirke opp en dør.

Jeg og pappaen bor sammen. Hun låser om lillebror blir for intens. Men han er i seng lenge før henne. Antar hun onanerer, og vil låse døra. Jeg vet ikke.

TS

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde tatt nøkkelen noen dager, for å gi et tydelig signal. Det er ikke greit å låse døra med tanke på brannsikkerhet. Den eldste guttungen hørte ikke, så der tok vi døra i to dager. Etter det var problemet løst.

De får lov å låse døra når de er ute av huset- jeg har uansett en ekstranøkkel om jeg skulle trenge

Vi banker alltid på før vi går inn. Søsken skal respektere hverandre å gjøre det samme.

Jeg går aldri igjennom sakene deres, rydder, gjør noe som helst på rommet deres uten avtale. 

Anonymkode: cfda9...0c4

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter83 skrev (11 minutter siden):

Stakkars? Dette handler selvfølgelig om brannsikkerhet

Anonymkode: d5c12...464

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Datteren min på 12 år har blitt veldig glad i å låse rommet sitt. Først og fremst for å holde lillebror unna rommet sitt, men også for andre ting (antar jeg) 

Nå skulle jeg legge meg, og jeg tar alltid en tur innom rommet til barna for å sjekke om vinduet er åpent f.eks. 

Og igjen, så er rommet hennes låst. Denne praten har vi hatt to ganger de siste 3-4 ukene. Rommet skal ikke være låst på natta. Har forklart henne hvorfor dette. Er viktig. Dette er tredje gang. Er jeg helt grusom om jeg gjemmer nøklene nå? 

Du er ikke bare grusom, du gjør noe uakseptabelt. 
Barnet er tydeligvis redd for mer enn bare en lillebror på rommet. 
La henne låse døra på natta når hun trenger det for å være trygg. 
Hvorfor skal hun ikke få låse? Hva gjør hun dersom du beslaglegger nøkkelen? Blokkerer døra med møbler? 
Trenger du å vite om vinduet er åpent eller lukket, så får du gå ut og sjekke. 
Her er noe som ikke stemmer i dette hjemmet når en jente på 12 år må låse døra om natta for å kunne sove. 

Anonymkode: e0b31...f42

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må du sjekke om vinduet er åpent? Du virker overbeskyttende. La henne være i fred, så kanskje hun ikke trenger å låse. 

Anonymkode: 3a12d...923

• Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fighter83 skrev (15 minutter siden):

Vet du hvor lett man slår seg igjennom en vanlig innendørs dør? Brenner det så er det å ødelegge ei dør en bagatell i den store sammenhengen. 
Ts får heller skaffe seg ei slegge eller i øks, enn å beslaglegge nøkkelen. Forresten så har brannvesenet utstyr når de kommer.

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom lillebror går inn og plager datteren tidlig om morgenen, så kan jo dere ha en avtale om at dere foreldrene låser når dere er oppe om morgenen og skal være hjemme? Tydelig at det er et behov for privatliv her, og det trenger overhodet ikke å bety noe seksuelt.

Anonymkode: d3ea4...fae

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nøkkelen har stått i døra alle gangene. Så jeg må lirke meg inn med en annen nøkkel. Jeg har forklart at det handler om brann. Da kan vi ikke stå å lirke opp en dør.

Jeg og pappaen bor sammen. Hun låser om lillebror blir for intens. Men han er i seng lenge før henne. Antar hun onanerer, og vil låse døra. Jeg vet ikke.

TS

Du kan faktisk ikke lirke opp en dør med en annen nøkkel. Det er teknisk umulig. 
Det du faktisk kan gjøre er å file et spor i nøkkelen ende som står mot deg når hun har låst, slik at du kan åpne med et skrujern. Men hun vil da være smartere enn deg og finne en løsning som gjør at dette ikke fungerer. 

Har faren forgrepet seg på henne, er det der det trykker? 

Enda en trolle tråd i kveld?Den andre forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du er ikke bare grusom, du gjør noe uakseptabelt. 
Barnet er tydeligvis redd for mer enn bare en lillebror på rommet. 
La henne låse døra på natta når hun trenger det for å være trygg. 
Hvorfor skal hun ikke få låse? Hva gjør hun dersom du beslaglegger nøkkelen? Blokkerer døra med møbler? 
Trenger du å vite om vinduet er åpent eller lukket, så får du gå ut og sjekke. 
Her er noe som ikke stemmer i dette hjemmet når en jente på 12 år må låse døra om natta for å kunne sove. 

Nå får du gi deg. Datteren min er en trygg jente i et trygt hjem med to foreldre som aldri har hevet stemmen engang. Hun er ikke redd. 

Jeg er redd for brann.

• Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun trenger, og har rett på privatliv. Lag i det minste en avtale om at jo, hun får låse døren, men nøkkelen skal ut av låsen slik at du kan låse deg inn ved behov før du konfiskerer nøkkelen hennes. Vanskelig balanse dette, mellom hennes rett til privatliv, og sikkerhet/ dine grunner til å ha tilgang. Har du og datteren din satt dere ned og snakket rolig sammen om dette? Ville begynt der. Lykke til ❤️

• Liker 11
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du kan faktisk ikke lirke opp en dør med en annen nøkkel. Det er teknisk umulig. 
Det du faktisk kan gjøre er å file et spor i nøkkelen ende som står mot deg når hun har låst, slik at du kan åpne med et skrujern. Men hun vil da være smartere enn deg og finne en løsning som gjør at dette ikke fungerer. 

Tror ikke det jeg leser. 

KG er et sykt sted.

Selvfølgelig kan jeg lirke opp en dør (inne i huset, ikke ytterdør) med en annen helt lik nøkkel fra huset. Tok nøkkelen fra baderomsdøra og lirket ut den som sto i nøkkelhullet på rommet hennes. 

Hun hadde ikke sovnet enda, og jeg forklarte henne igjen at jeg er redd brann. Derfor kan vi ikke låse dørene på natta. 

Logget av jeg. Orker ikke diskutere dette med fremmede mennesker som stiller spørsmålstegn ved misbruk av mannen min og at hun er redd i hjemmet.

Takk for meg. 

• Liker 14
  • Hjerte 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei, det er faktisk fullt mulig! Hvis man har en dørvrider som man har på vanlige moderne innerdører, så skal det bare en lik nøkkel til fra andre siden for å dytte ut nøkkelen som står i og låse opp fra utsiden. Har gjort det samme da mannen lå bevisstløs på gulvet bak en låst baderomsdør. 

• Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vet du hvor lett man slår seg igjennom en vanlig innendørs dør? Brenner det så er det å ødelegge ei dør en bagatell i den store sammenhengen. 
Ts får heller skaffe seg ei slegge eller i øks, enn å beslaglegge nøkkelen. Forresten så har brannvesenet utstyr når de kommer.

…Forresten så har brannvesenet utstyr når de kommer… og skal hente ut den røykforgiftede døde personen, eller forkullede.. 🤷‍♀️

Anonymkode: 892d4...a37

• Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror ikke det jeg leser. 

KG er et sykt sted.

Selvfølgelig kan jeg lirke opp en dør (inne i huset, ikke ytterdør) med en annen helt lik nøkkel fra huset. Tok nøkkelen fra baderomsdøra og lirket ut den som sto i nøkkelhullet på rommet hennes. 

Hun hadde ikke sovnet enda, og jeg forklarte henne igjen at jeg er redd brann. Derfor kan vi ikke låse dørene på natta. 

Logget av jeg. Orker ikke diskutere dette med fremmede mennesker som stiller spørsmålstegn ved misbruk av mannen min og at hun er redd i hjemmet.

Takk for meg. 

Hvorfor måtte du lirke deg inn om hun fortsatt va våken ? Framstår litt som folk brasere inn på rommet henner ofte.

Anonymkode: 2298f...eb3

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Joa. Fult mulig å lirke opp. Min søster dusjet i evigheter så jeg måtte lirke opp døra for å komme meg inn. Du klarer fint å dytte ut nøkkelen sånn at den detter ned. Så setter du inn en ny en. Lett som bare det. 

Anonymkode: 0cecc...e09

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...