AnonymBruker Skrevet 9. mai #1 Del Skrevet 9. mai Hei. Jeg bor en liten halvtime fra Drammen, og ønsker å flytte nærmere byen i løpet av 1 års tid. Bodde tidligere lenge i Lier, kun 10 minutter fra Drammen med bil. Jeg er ikke oppvokst her og syns det kan være vanskelig å helt vite hvor det er fint og ikke minst trygt å bo som singel dame i 30 årene. Ønsker ikke å bo i retning Gulskogen, Mjøndalen, eller Krokstadelva (feil retning 😅). Har lest at Åssiden kan være bra, men at visse områder ikke er bra. Hvor er det i så fall? Er det visse gater man bør unngå? Hva med Øren? Bragernes er stort sett for dyrt. Ellers er leilighetene i noen bakgater jeg kan syns virker litt skumle. Brakerøya er jeg usikker på om er så koselig eller trygt? Strømsø, Fjell, Austad, Galterud er uaktuelle. På Åskollen kan man en sjelden gang finne betalbare leiligheter. Rundtom og Tangen vil jeg tro at man bør unngå? Hva med det lille området som kalles Danvik rett bak Drammensbadet? Konnerud er jeg positiv innstilt til, men køa opp og ned er kanskje et ankepunkt. Hva tenker dere? Viktigste for meg er å ikke bo i et «belastet» området. Jeg er vandt til å ha forskjellige kulturer rundt meg, men typ Fjell og slikt virker for litt for skumle for min del. Jeg ønsker å kunne gå ut på gata på kvelden og føle meg trygg, og unngå å se politibiler hele tiden. Anonymkode: ebf1d...02e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 9. mai #2 Del Skrevet 9. mai Danvik og Nybyen(området på begge sider av Konnenrudgaten der det er flatt) er Drammens indrefileter. Brakerøya står overfor en oppblomstring når det nye sykehuset åpner. Der kommer leiligheter til å stige i pris. Du vil jo hverken ha reisevei eller bo i byen høres det ut til.. De eneste områdene jeg ville vært skeptisk til i Drammen er Strømsø nede ved motorveibrua, der er det mye trafikk og mye ulikt. Jeg har dog aldri opplevd at det er skummelt eller utrygt å ferdes i byen og tror du har lest for mye avisoverskrifter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CM7891 Skrevet 9. mai #3 Del Skrevet 9. mai (endret) fru Alving skrev (9 minutter siden): Danvik og Nybyen(området på begge sider av Konnenrudgaten der det er flatt) er Drammens indrefileter. Brakerøya står overfor en oppblomstring når det nye sykehuset åpner. Der kommer leiligheter til å stige i pris. Du vil jo hverken ha reisevei eller bo i byen høres det ut til.. De eneste områdene jeg ville vært skeptisk til i Drammen er Strømsø nede ved motorveibrua, der er det mye trafikk og mye ulikt. Jeg har dog aldri opplevd at det er skummelt eller utrygt å ferdes i byen og tror du har lest for mye avisoverskrifter. Jeg er ikke redd for litt reisevei. Derfor er Åskollen og Lier (Utsikten, Tranby) aktuelt. Jeg har bil. For meg er avstanden viktigst. Holmestrand er for langt unna byen for min del, det er nærmere 40 km. Det er ikke bare å ta seg en svipptur. Folk som bor i Drammen har ikke ønsket å bli kjent med pga avstand (slik er det dessverre). Å kjøre 15 km til byen er null problem. Endret 9. mai av CM7891 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 9. mai #4 Del Skrevet 9. mai CM7891 skrev (37 minutter siden): Jeg er ikke redd for litt reisevei. Derfor er Åskollen og Lier (Utsikten, Tranby) aktuelt. Jeg har bil. For meg er avstanden viktigst. Holmestrand er for langt unna byen for min del, det er nærmere 40 km. Det er ikke bare å ta seg en svipptur. Folk som bor i Drammen har ikke ønsket å bli kjent med pga avstand (slik er det dessverre). Å kjøre 15 km til byen er null problem. Da ville jeg vel kanskje bosatt meg i Lier da har du både Drammen og Asker/Oslo innen rekkevidde. Det høres ikke ut som om du ønsker å bo i sentrum. Skoger er og en mulighet og Konnerud, der har du mye familier og lite storbyproblematikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #5 Del Skrevet 9. mai Lier og Konnerud er fint! Anonymkode: 373e1...d40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #6 Del Skrevet 9. mai Konnerud ❤️ Anonymkode: 19858...2a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #7 Del Skrevet 9. mai Svaret på spørsmålet til TS er: Over alt. Det finnes ingen områder i Drammensområdet som er utrygge for en kvinne. Punktum. Anonymkode: 0fd3d...0db 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #8 Del Skrevet 9. mai Fjell Anonymkode: 4652d...061 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Himmelen_91 Skrevet 9. mai #9 Del Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Fjell Anonymkode: 4652d...061 Haha er du morsom? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 9. mai #10 Del Skrevet 9. mai konnrud har du marka rett ut, og trafikken er ikke så ille, kvarter fra topp til bunn ift 8 min uten kø på det værste..Men kanskje vanskelig å finne noe rimelig alene.. ellers mange finne blokker på åssiden med rimlige priser, og mange hyggelige områder der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #11 Del Skrevet 9. mai Himmelen_91 skrev (9 minutter siden): Haha er du morsom? Har du noen gang vært på Fjell? Jeg tok en gang ei venninne dit, for å vise henne den «ghettoen» i Drammen. Alt vi så var nordmenn med barnevogner. Tipper det er temmelig trygt, asså. Anonymkode: 0fd3d...0db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #12 Del Skrevet 9. mai Som oppvokst i Drammen er det vel egentlig bare et sted som jeg tenker på som utrygt. Det er området rundt Strømsø torg og Tollbugata/Tordenskioldsgate. Bodde der i min ungdom, og det var ikke alltid like hyggelig å gå hjem på kvelden. Har nok ikke endret seg til det bedre etter hva jeg leser om i avisene... Utover det, trenger man kun å være normalt fornuftig når man går alene. Hvor man bosetter seg, har litt med økonomi/interesser/livssituasjon å gjøre: Konnerud er nær naturen og et flott sted dersom man liker ski og aktivitet. Tenker det er mest for barnefamilier som liker å bo tett på andre familier i relativt like hus. Det er sitt eget lille samfunn i Drammen. Ikke så sentralt, men bussene går ofte. Området rundt Danvik er sentralt, men dyrt. Greit å bo som voksen, men ville ikke bodd der med barn. Da bør man i hvert fall ha råd til en enebolig litt høyere opp. Brakerøya er jo et spennende område nå som det nye sykehuset snart står klart. Per nå er det ikke kjent for å være et sted å bosette seg etter min mening, med mye sliten bebyggelse. Nå oppleves området som grått og trafikkert. Området endret seg da motorveibrua kom, men det kan jo endre seg på nytt? Bragernes og Øren er i utgangspunktet dyrere steder å bosette seg siden det er ganske sentralt. Dyrt oppover i Bragernesåsen, og ikke et sted for én person å bo siden det stort sett er store eneboliger. Man kan likevel finne leiligheter for leie og slikt i disse områdene. Attraktive områder. Åssiden er en god miks av eneboliger og leiligheter, og om man bor på flaten er det god tilgang på butikker. Gode bussforbindelser og greie priser på steder å bo. Noe dyrere og mindre sentralt oppover i åsen mot Aronsløkka, men der har man mer nærhet til skogen. Drammen er som de fleste mellomstore byer, bydelene har sitt særpreg og sine fordeler og ulemper. Anonymkode: b4cd9...aa6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #13 Del Skrevet 9. mai Jeg har kjennskap til både Konnerud og Åssiden. Begge steder synes jeg det er trygt å bo som singel dame. Bor du på Åssiden så er det en fordel å bo ikke så langt fra Betzy Kjelsbergsvei pga hyppig buss. Er det samme fra Konnerudsenteret og mot byen. Ellers er det buss hvert 20 min. på hverdager. Her har jeg gått sene kvelder/netter og aldri følt meg utrygg. Er ikke noe mer kø fra Konnerud enn fra Åssiden (muligens mer) inn mot sentrum. På Konnerud er det nok roligere enn på Åssiden. Marka er lett tilgjengelig fra Konnerud. På Åssiden må du mer opp i høyden. Åssiden er solsiden så Konnerud får mer snø. Anonymkode: 1f83e...b3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #14 Del Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har kjennskap til både Konnerud og Åssiden. Begge steder synes jeg det er trygt å bo som singel dame. Bor du på Åssiden så er det en fordel å bo ikke så langt fra Betzy Kjelsbergsvei pga hyppig buss. Er det samme fra Konnerudsenteret og mot byen. Ellers er det buss hvert 20 min. på hverdager. Her har jeg gått sene kvelder/netter og aldri følt meg utrygg. Er ikke noe mer kø fra Konnerud enn fra Åssiden (muligens mer) inn mot sentrum. På Konnerud er det nok roligere enn på Åssiden. Marka er lett tilgjengelig fra Konnerud. På Åssiden må du mer opp i høyden. Åssiden er solsiden så Konnerud får mer snø. Anonymkode: 1f83e...b3f Korrigerer. Mindre kø fra Konnerud enn fra Åssiden. Der må du ut i Rosenkrantsgata som også har trafikk fra Mjøndalen og Hokksund mm. Anonymkode: 1f83e...b3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #15 Del Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har du noen gang vært på Fjell? Jeg tok en gang ei venninne dit, for å vise henne den «ghettoen» i Drammen. Alt vi så var nordmenn med barnevogner. Tipper det er temmelig trygt, asså. Anonymkode: 0fd3d...0db Jeg har vært på Fjell, i motsetning til deg kanskje, for det jeg så i løpet av en halv time, var stikk motsatt av det du påstår! Men dere kjørte kanskje bare fort gjennom tidlig på morgenen? Anonymkode: 61ace...8cf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #16 Del Skrevet 9. mai Jeg bor på Konnerud, og trives veldig godt. Og jeg er tilflytter. Bussen går ofte og raskt til sentrum. Anonymkode: 206c8...182 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #17 Del Skrevet 9. mai Jeg er fra og bor i området TS søker seg mot og jeg må dessverre si meg enig i at området rundt Strømsø Torg og opp mot Fjell og omegn (Busslinje 3 fra Strømsø og opp mer presist) ikke er steder jeg ville følt meg komfortabel med å bo. De var på god vei i å gjøre en positiv endring i området der for ca 20 år siden men særlig de siste 5 årene har det blitt veldig mye uro i områdene igjen. Jeg håper at det går an å korrigere i positiv retning som sist men jeg er ærlig talt litt usikker på hvordan de skal få det til. Jeg vil faktisk anbefale deg å kjøre en tur i området på ettermiddag/kveld og da helst nå på vår og sommerstid for å få et inntrykk av området og gjøre deg opp din egen mening. Brakerøya som flere nevner er i ferd med å bli et veldig spennende område og der har jeg aldri følt meg bekymret eller utrygg. Det samme med Åssiden og da særskilt området nede på flata (Tenk fra Fylkeshuset/Hamborgstrøm og opp mot Åssiden VGS, Øren ligger innunder dette området). Gode bussforbindelser er det også samt at du slipper utfordringene med bakkene på vinterstid når biler og busser står og spinner/kjører ut/kræsjer og alt bare køer på seg. Konnerud er fint men veldig familieorientert og lite "byfølelse". Minuset her kan også være veien opp/ned som har tendenser til å køe seg samt bli litt utfordrende på vinterstid når du møter på det samme som bakkene på Åssiden (Tro meg, det er mange som aldri burde kjørt på vinterstid). Åskollen/Knive og områdene rundt er ganske plain og familieorientert men kan ha litt utfordringer med lukt fra Lindum hvis vinden står på feil. Tangen er et område jeg trives i personlig og Rundtom opp mot St.Hansberget er ikke så ille men sistnevnte blir litt for mye opp i bakkene for meg som foretrekker flatmark. Lier er greit nok men kan oppleves som litt isolert hvis du trives i mer levende bymiljøer. Utsikten som du nevner er relativt ny og jeg hører en del kurant om området men det kan muligens oppleves som relativt "voksent" der oppe. Tranby er kurant men ville vært litt obs på leiligheter som ligger i umiddelbar nærhet til sykehjemmet/butikken ved skolen der. Ville tenkt litt på hva du ønsker å ha som hovedpunkter i bostedet du velger deg. Har du ønsker om å etablere deg med famile og barn så er nok Konnerud og delvis Lier eller kanskje Åskollen/St.Hansberget fint men ønsker du å kunne få litt mer snusen på byliv og aktiviteter som ikke innebærer ut i skog og mark så ville jeg nok vurdert et annet alternativ enn de. Anonymkode: daa1a...ad6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fru Alving Skrevet 10. mai #18 Del Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er fra og bor i området TS søker seg mot og jeg må dessverre si meg enig i at området rundt Strømsø Torg og opp mot Fjell og omegn (Busslinje 3 fra Strømsø og opp mer presist) ikke er steder jeg ville følt meg komfortabel med å bo. De var på god vei i å gjøre en positiv endring i området der for ca 20 år siden men særlig de siste 5 årene har det blitt veldig mye uro i områdene igjen. Jeg håper at det går an å korrigere i positiv retning som sist men jeg er ærlig talt litt usikker på hvordan de skal få det til. Jeg vil faktisk anbefale deg å kjøre en tur i området på ettermiddag/kveld og da helst nå på vår og sommerstid for å få et inntrykk av området og gjøre deg opp din egen mening. Brakerøya som flere nevner er i ferd med å bli et veldig spennende område og der har jeg aldri følt meg bekymret eller utrygg. Det samme med Åssiden og da særskilt området nede på flata (Tenk fra Fylkeshuset/Hamborgstrøm og opp mot Åssiden VGS, Øren ligger innunder dette området). Gode bussforbindelser er det også samt at du slipper utfordringene med bakkene på vinterstid når biler og busser står og spinner/kjører ut/kræsjer og alt bare køer på seg. Konnerud er fint men veldig familieorientert og lite "byfølelse". Minuset her kan også være veien opp/ned som har tendenser til å køe seg samt bli litt utfordrende på vinterstid når du møter på det samme som bakkene på Åssiden (Tro meg, det er mange som aldri burde kjørt på vinterstid). Åskollen/Knive og områdene rundt er ganske plain og familieorientert men kan ha litt utfordringer med lukt fra Lindum hvis vinden står på feil. Tangen er et område jeg trives i personlig og Rundtom opp mot St.Hansberget er ikke så ille men sistnevnte blir litt for mye opp i bakkene for meg som foretrekker flatmark. Lier er greit nok men kan oppleves som litt isolert hvis du trives i mer levende bymiljøer. Utsikten som du nevner er relativt ny og jeg hører en del kurant om området men det kan muligens oppleves som relativt "voksent" der oppe. Tranby er kurant men ville vært litt obs på leiligheter som ligger i umiddelbar nærhet til sykehjemmet/butikken ved skolen der. Ville tenkt litt på hva du ønsker å ha som hovedpunkter i bostedet du velger deg. Har du ønsker om å etablere deg med famile og barn så er nok Konnerud og delvis Lier eller kanskje Åskollen/St.Hansberget fint men ønsker du å kunne få litt mer snusen på byliv og aktiviteter som ikke innebærer ut i skog og mark så ville jeg nok vurdert et annet alternativ enn de. Anonymkode: daa1a...ad6 Kjenner flere som bor på Fjell som opplever det som fullstendig trygt og det inkluderer single kvinner. Det er noen uheldige episoder med ungdommer som samles og gjør ugang og det er jo det vi leser om i media. Og naturlig nok samles de jo gjerne i sentrum. Det er klart at det er ikke bra, men jeg har da aldri følt meg utrygg i Drammen sentrum.. Jeg har vært på flere foredrag med politiet rettet mot foreldre og de sier at grunnen til at det skjer mye mer i områder som sentrum, stasjonen, Gulskogen er fordi det er områder med mye mennesker, ungdom samles og det er butikker og serveringssteder. TS vil gjerne til Drammen men helst ikke områder som er "skumle". Vel da sier jeg at enten må du betale for å bo et dyrt sted, der vil du finne andre med penger. Et eksempel er jo leilighetene på Grønland/Union, der er det fint, og mange eldre bemidlede som bor. Du har butikker og treningssenter rett ved og elvepromenaden. Kjøper du en eldre leilighet i Drammen sentrum sier det seg selv at du bor i områder hvor du møter på mange forskjellige mennesker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #19 Del Skrevet 10. mai Jeg er også tilflytter, samme alder, singel, og har bosatt meg på Lierstranda. Og synes har det som plommen i egget her. Er landlig og rolig, likevel ser jeg Drammen og det tar 10 min med buss og komme meg til sentrum. Har aldri merket noe støy eller det "typisk skumle" her i området. Enda er også prisklassen her ovelevelig. Tror det er billigere enn mer sentrale steder i Drammen. Samtidig som Drammen kommer nærmere med nye sykehuset, helsepark og langtids satsingen med å bygge opp Fjordbyen. Anonymkode: 8f4dc...88e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai #20 Del Skrevet 10. mai Jeg er tilflytter, bor på Åssiden, og jeg har ikke hørt om at det er farlig å gå rundt her på kveldene, så veldig interessert i hva du har hørt og av hvem... Jeg har rangla rundt kl 3-4-5 på natta her grise full etter byen og kommet meg trygt og fint hjem uten at noen har verken kikket, kontaktet eller nærmest seg. Hilsen enslig kvinne i 30 årene Anonymkode: 846af...167 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå