AnonymBruker Skrevet 9. mai #1 Del Skrevet 9. mai Som tittelen sier. Vi skulle gjøre en tjeneste for datteren til et vennepar, så ba ikke om depositum. Alt har fungert greit, men nå har hun flyttet og leiligheten er ikke ordentlig vasket. Ville vanligvis trukket fra depositum, men det kan vi jo ikke nå, og hun er ikke interessert i å vaske. Er det noe vi kan gjøre her? Anonymkode: a0526...22f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #2 Del Skrevet 9. mai Snakk med fordrende hennes og fortell hvor dårlig datteren oppfører seg. Kanskje de dekker vasken… Anonymkode: 1c303...abd 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stabbursmusa Skrevet 9. mai #3 Del Skrevet 9. mai Send regning for kostnaden ved utvask til henne. Informer henne gjerne først om at det kommer til å skje, og gi henne da valget at hun kan komme og vaske ut selv. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #4 Del Skrevet 9. mai Du kan ringe henne og be henne komme tilbake for å vaske nøyere. Sier hun nei, har du ikke så mye du skulle sagt. Du kan selvsagt kontakte venneparet ditt, men det blir selvsagt pinlig for alle parter. Anonymkode: d94f7...615 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #5 Del Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Som tittelen sier. Vi skulle gjøre en tjeneste for datteren til et vennepar, så ba ikke om depositum. Alt har fungert greit, men nå har hun flyttet og leiligheten er ikke ordentlig vasket. Ville vanligvis trukket fra depositum, men det kan vi jo ikke nå, og hun er ikke interessert i å vaske. Er det noe vi kan gjøre her? Anonymkode: a0526...22f Nei. Men du kan si til foreldrene at de må vaske etter datteren Anonymkode: 3da26...893 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 9. mai #6 Del Skrevet 9. mai Snakke med foreldrene hennes siden dere kjenner de, og det var en tjenestene å la ho leie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stabbursmusa Skrevet 9. mai #7 Del Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snakk med fordrende hennes og fortell hvor dårlig datteren oppfører seg. Kanskje de dekker vasken… Anonymkode: 1c303...abd Hvorfor skal foreldrene måtte informeres? Regner med hun er voksen, TS? 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #8 Del Skrevet 9. mai Er det foreldrene som tok kontakt og ba om denne tjenesten? Anonymkode: 251d7...176 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #9 Del Skrevet 9. mai Gjort er gjort,suck it up! Anonymkode: 886b9...cb0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #10 Del Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du kan ringe henne og be henne komme tilbake for å vaske nøyere. Sier hun nei, har du ikke så mye du skulle sagt. Du kan selvsagt kontakte venneparet ditt, men det blir selvsagt pinlig for alle parter. Anonymkode: d94f7...615 Det er ikke pinlig for andre enn datteren. TS har vært veldig grei her. Jeg hadde også tatt kontakt med foreldrene og spurt om de vet nårtid datteren har tenkt seg å foreta utvasken. Anonymkode: 4461b...ed4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #11 Del Skrevet 9. mai Ville først gitt henne en heads up om at hun kan komme og vaske, eller ta regningen for innleid nedvask. Om hun ikke er interessert i å komme tilbake å vaske ville jeg tatt en telefon til foreldrene bare for å informere. ‘Har gitt henne muligheten nå, og ville bare gi dere beskjed så det ikke skjer noen misforståelser her’. Fordi: når den regninga kommer skal du ikke se bort i fra at hun forteller en annen historie til sine foreldre og da blir det i alle fall kleint. De har jo på sitt vis gått god for henne så du ikke krevde depositum som du vanligvis ville gjort. Anonymkode: 900a5...511 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #12 Del Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ville først gitt henne en heads up om at hun kan komme og vaske, eller ta regningen for innleid nedvask. Om hun ikke er interessert i å komme tilbake å vaske ville jeg tatt en telefon til foreldrene bare for å informere. ‘Har gitt henne muligheten nå, og ville bare gi dere beskjed så det ikke skjer noen misforståelser her’. Fordi: når den regninga kommer skal du ikke se bort i fra at hun forteller en annen historie til sine foreldre og da blir det i alle fall kleint. De har jo på sitt vis gått god for henne så du ikke krevde depositum som du vanligvis ville gjort. Anonymkode: 900a5...511 Godt poeng her. Dokumenter med bilder Anonymkode: 4461b...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai #13 Del Skrevet 9. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Som tittelen sier. Vi skulle gjøre en tjeneste for datteren til et vennepar, så ba ikke om depositum. Alt har fungert greit, men nå har hun flyttet og leiligheten er ikke ordentlig vasket. Ville vanligvis trukket fra depositum, men det kan vi jo ikke nå, og hun er ikke interessert i å vaske. Er det noe vi kan gjøre her? Anonymkode: a0526...22f Kreve at hun betaler for utvask. Gjør hun ikke det, så kan dere gå til Forliksrådet og fremme kravet der. Ellers blir vel dette å skrive på erfaringslista? Anonymkode: 04f1c...b06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:01 #14 Del Skrevet lørdag kl 07:01 Dette skjedde hos mine foreldre og. De ringte til foreldrene til leieboer og fortalte at det ikke var vasket, da ble det ordnet på et blunk. Foreldrene var virkelig flau og oppgitt over eget barn, tør ikke tenke på hvordan stemningen mellom de var akkurat da Anonymkode: f7fe5...7bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:09 #15 Del Skrevet lørdag kl 07:09 Har dere gitt henne beskjed da? At dere ikke er fornøyd med utvasken? Anonymkode: 8fa7c...65f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:10 #16 Del Skrevet lørdag kl 07:10 Hvis dette er en vennetjeneste mellom deg og foreldrene hennes ringer du selvfølgelig til foreldrene. Du har gått med på å ta en stor risiko ved å ikke ta depositum, og da får de ta ansvar. Gjør de ikke det ville jeg faktisk vurdert hele vennskapet på nytt. Og iaf aldri noensinne sagt ja til å hjelpe dem igjen. Og så må du ikke finne på å leie ut uten depositum! Anonymkode: ea870...717 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:11 #17 Del Skrevet lørdag kl 07:11 Leietaker skal alltid få beskjed om det er noe utleier er misfornøyd med. Leietaker skal få mulighet til å rette opp selv, før det trekkes av foreksempel, depositum. Anonymkode: 8fa7c...65f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 07:25 #18 Del Skrevet lørdag kl 07:25 Men dere har fått tilbake nøkler og tilgang til leiligheten, og påpekte ikke manglende utvask da? Det vanlige er jo å ha en felles gjennomgang i forbindelse med nøkkeloverlevering, og det er da man tar opp sånne ting. Anonymkode: 8c137...3af 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:49 #19 Del Skrevet lørdag kl 08:49 Ergerlig ja. Men jeg hadde bare vasket ut selv og tatt det som lærdom. Så fremst ingenting er ødelagt, så ville jeg ikke risikert vennskapet med å lage en stor sak ut i fra manglende vasking. Ville nevnt det for foreldrene, at det ble litt etterslep med jobb etter utleie, fordi vaskingen ikke var optimal. Er de redelige så tilbyr de seg å ta vaskingen for å gjøre opp for datteren, eller betale for vasken. Anonymkode: b5128...093 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:59 #20 Del Skrevet lørdag kl 08:59 Synes det er litt patetisk om man skal være så konfliktsky at man bare lar det gå. Ville ringt eller sendt SMS til datteren (og husket at jeg var den voksne, så forholdt meg rolig og saklig) og forklart at det ikke er vasket godt nok ut, og spurt om hun har tenkt å gjøre mer selv eller leie ikk et firma. Synes det er fair å gi henne en sjanse til å rette opp selv. Skjer ikke det, ville jeg derimot tatt en prat med foreldrene og forklart at jeg forventet at de tok regningen for utvask. Og hadde jeg vært foreldrene hennes, hadde jeg tatt det som en selvfølge. Anonymkode: 12c83...9c2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå