AnonymBruker Skrevet 2. mai #1 Skrevet 2. mai Jeg starter på scratch med 35 kilo overvekt, og trenger litt drahjelp. Har 0 peiling på utstyr! Gode sko er selvfølgelig et must. Og så vil jeg gjerne ha en klokke, men ikke sånn stor, svart, klumpete en. Finnes det en god sportsklokke som er litt nett og pen? (Hadde ikke skadet med litt bling heller, men jeg skal ikke gå helt bananas ) Hører gjerne hvilke(n) app som er best også. Jeg hadde for mange år siden en som het Endomondo men så ble det MapMyRun, MapMyWalk etc og jeg skjønner ikke forskjellen. Vil ha en som viser hvor jeg har gått så jeg kan lagre løyper. Takknemlig for tips 🙏🏼 Anonymkode: 178e3...d82
AnonymBruker Skrevet 2. mai #2 Skrevet 2. mai Det finnes absolutt treningsklokker som er litt penere. Du sier ikke noe om budsjettet, men jeg synes f.eks. Garmin Venu 3S er ganske pen, og den finnes i flere utgaver (og flere priser). Men selvsagt, jo høyere budsjett jo bedre utvalg får du, og det er flere tilbydere enn Garmin. Garmin-appen har støtte for å lage løyper, ellers er det veldig mange som bruker Strava i tillegg. De snakker godt sammen. Ellers er jeg relativt fersk i gamet selv, så det er sikkert mange her som kan gi bedre råd enn meg. Anonymkode: 58712...887 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #3 Skrevet 3. mai Du trenger ikke mange apper i tillegg om du velger en aktivitetsklokke av de kjente merkene. De har sine egne apper Jeg bruker Garmin, og deres app. Jeg har koblet den opp mot Strava, men det er ikke nødvendig. Det du kan ha er mapmyfitness eller lifesum om du ønsker å tracke det du spiser Anonymkode: 94e79...19f 1
Taluno Skrevet 3. mai #4 Skrevet 3. mai Jeg er veldig fornøyd med Fitbit luxe Spesielt fornøyd med at den har 5-7 dagers batteritid, og tåler vann. Den er liten og nett, så ikke ubehagelig sove med, og ser pen ut selv til kjoler! Jeg bruker Strava for å logge turer, både til løping, sykling, padling og gåturer. 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai #5 Skrevet 3. mai Jeg syns whitings har fine klokker, de er litt mer feminine og ikke så teknisk utseende. Det er ikke mange funksjoner på skjermen da, bruker appen mest. Anonymkode: 3e56e...02f 1
NoaideBiehtar Skrevet 3. mai #6 Skrevet 3. mai Garmin Lily 2 synes jeg er fin. Problemet med klokkene er jo at de er store og klumpete. Det er ikke Lily, men det går på bekostning av funksjonene.
AnonymBruker Skrevet 4. mai #7 Skrevet 4. mai Taluno skrev (14 timer siden): Jeg er veldig fornøyd med Fitbit luxe Spesielt fornøyd med at den har 5-7 dagers batteritid, og tåler vann. Den er liten og nett, så ikke ubehagelig sove med, og ser pen ut selv til kjoler! Jeg bruker Strava for å logge turer, både til løping, sykling, padling og gåturer. Fitbit Luxe har ikke innebygget GPS, noe som er en ulempe siden TS vil lage løyper. Alternativet er å koble den mot GPS'en på telefonen. Min erfaring med dette er dessverre ikke så god. Jeg brukte en Charge 4 sammen med GPSen på telefonen et par år, og nøyaktigheten var elendig. (Klokka hadde innebygget GPS, men denne funket ikke på egen hånd.) Det er sikkert forskjell på GPS fra telefon til telefon, men for meg ble det en helt annen verden når jeg byttet ut Fitbiten med en Garmin. Det er også verdt å ta med seg at nøyaktigheten på GPS'en på telefonen min plutselig bedret seg mange hakk idet jeg kasserte Fitbiten. Det kan selvsagt være helt tilfeldig, men jeg tenker mitt. Jeg hadde altså en annen Fitbit enn Taluno, men vi snakker omtrentlig samme størrelse og prisklasse, så mye er antakelig likt. Men prisen er jo veldig behagelig. (Finnes det treningsklokker som ikke tåler vann?) Anonymkode: 58712...887 1
Taluno Skrevet 4. mai #8 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Fitbit Luxe har ikke innebygget GPS, noe som er en ulempe siden TS vil lage løyper. Alternativet er å koble den mot GPS'en på telefonen. Min erfaring med dette er dessverre ikke så god. Jeg brukte en Charge 4 sammen med GPSen på telefonen et par år, og nøyaktigheten var elendig. (Klokka hadde innebygget GPS, men denne funket ikke på egen hånd.) Det er sikkert forskjell på GPS fra telefon til telefon, men for meg ble det en helt annen verden når jeg byttet ut Fitbiten med en Garmin. Det er også verdt å ta med seg at nøyaktigheten på GPS'en på telefonen min plutselig bedret seg mange hakk idet jeg kasserte Fitbiten. Det kan selvsagt være helt tilfeldig, men jeg tenker mitt. Jeg hadde altså en annen Fitbit enn Taluno, men vi snakker omtrentlig samme størrelse og prisklasse, så mye er antakelig likt. Men prisen er jo veldig behagelig. (Finnes det treningsklokker som ikke tåler vann?) Anonymkode: 58712...887 Jeg har aldri hatt noe problem med å bruke gps på telefonen. Er kun noen få steder når jeg løper langt inni skogen langt fra stier at den blir unøyaktig. Men da er jeg utenfor mobildekning også. For min del ofrer jeg gjerne innebygget gps, for å heller få en liten og nett klokke. Jeg synes f.eks Garmin venu s3 er alt for stor, jeg klarer ikke sove med så store klokker på håndleddet. Og så synes jeg prislapp på over 6000,- for en klokke til nybegynner er ekstremt. 🙈 Jeg synes det er bedre med noe i en lavere prisklasse, inntil man kjenner hva man egentlig har behov for av funksjoner. Det er svært sjeldent en nybegynner har behov for så mye funksjoner som klokker til over 6000,- har. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #9 Skrevet 4. mai Jeg har en Garmin vivoactive 5 som jeg syns er ganske fin. Så bruker jeg appen Strava i tillegg. Anonymkode: 0a555...c92 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai #10 Skrevet 4. mai https://www.getinspired.no/tilbehor/klokker-og-tilbehor/pulsklokker/garmin-lily-2-classic-gm-02839-03?gad_source=1&gad_campaignid=17348063984&gbraid=0AAAAAD1Qv3j_fJVMowXKB3ILNBMPXyJmd&gclid=Cj0KCQjwoNzABhDbARIsALfY8VNiLEhjIsLDBQpdqjmb1I9_GD7jDPEqCmPiOFWhRuUHmDpYOCROygYaAjETEALw_wcB Anonymkode: 4be6a...857 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #11 Skrevet 4. mai Polar ignite 3, du får kart og lignende inne på polar flow appen, og kan også connecte til Strava. Liker polars app mye bedre enn garmins, har begge deler. Du kan kjøpe alskens bling reimer billig på temu. Jeg har sikkert 30 ulike reimer til mine to klokker. Anonymkode: 840bf...985 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #12 Skrevet 4. mai Taluno skrev (4 timer siden): Jeg har aldri hatt noe problem med å bruke gps på telefonen. Er kun noen få steder når jeg løper langt inni skogen langt fra stier at den blir unøyaktig. Men da er jeg utenfor mobildekning også. For min del ofrer jeg gjerne innebygget gps, for å heller få en liten og nett klokke. Jeg synes f.eks Garmin venu s3 er alt for stor, jeg klarer ikke sove med så store klokker på håndleddet. Og så synes jeg prislapp på over 6000,- for en klokke til nybegynner er ekstremt. 🙈 Jeg synes det er bedre med noe i en lavere prisklasse, inntil man kjenner hva man egentlig har behov for av funksjoner. Det er svært sjeldent en nybegynner har behov for så mye funksjoner som klokker til over 6000,- har. Jeg er enig i at prisen er temmelig stiv, men når TS ikke nevnte det tok jeg for gitt at prisen ikke var så viktig. Den jeg linket til har samme størrelse som min Forerunner 265S. Og det er noe med formen på urkassen som gjør at den på en eller annen måte klarer å sitte bedre på håndleddet og kjennes mindre klumpete og i veien enn den mye mindre Charge 4. Men jeg skjønner hva du sier - størrelsen var hovedgrunnen til at jeg først valgte Charge 4, og jeg har aldri før hatt en så stor klokke som Garmin'en min. Jeg har alltid brukt små, klassiske "dameur", og syntes alt annet ble for stort. Anonymkode: 58712...887 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai #14 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Google Pixel watch 3 Anonymkode: 8d56c...d3b De har kjøpt opp Fitbit, så alle de funksjonene er nå i denne. Anonymkode: 8d56c...d3b
AnonymBruker Skrevet 4. mai #15 Skrevet 4. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): De har kjøpt opp Fitbit, så alle de funksjonene er nå i denne. Anonymkode: 8d56c...d3b https://pulssonen.no/google-pixel-watch-3-test/ Anonymkode: 8d56c...d3b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå