Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hva koster det å reparere skader på bunad?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke sikkert jeg har funnet riktig tråd, men prøver likevel.

Kjøpte nettopp en bunad hvor noe av tråden i broderingen har løsnet, samt ei revne ved stakken. Hva vil det koste å fikse slike skader?😊 

PS: er kjøpt brukt, skadene var ikke opplyst om i annonsen.

20250430_152122.jpg

Anonymkode: 7dd54...de2

AnonymBruker
Skrevet

20250430_152113.jpg

Skrevet

Dette her kan du reparere selv. Skaff deg svart tråd en liten nål. Sy bittesmå sting på baksiden  av den første riften.

Når det gjelder blomstene er den bittelitt verre, men ikke umulig. Der kan du få dyttet (med en nål) tråden på baksiden og sikre den med noen sting. Da vil det knapt nok synes om noen studerer det veldig nøye. Du kan senere få tak i lik tråd eller få ordnet det hos Husfliden.  Jeg ville nok ha reklamert på dette og tidligere eier burde ha oppgitt det fordi skal du få det fikset profesjonelt vil det koste en del mer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Sunshade83 skrev (5 minutter siden):

Dette her kan du reparere selv. Skaff deg svart tråd en liten nål. Sy bittesmå sting på baksiden  av den første riften.

Når det gjelder blomstene er den bittelitt verre, men ikke umulig. Der kan du få dyttet (med en nål) tråden på baksiden og sikre den med noen sting. Da vil det knapt nok synes om noen studerer det veldig nøye. Du kan senere få tak i lik tråd eller få ordnet det hos Husfliden.  Jeg ville nok ha reklamert på dette og tidligere eier burde ha oppgitt det fordi skal du få det fikset profesjonelt vil det koste en del mer.

Takk for svar 😊 

Kjøper mener hun ikke var klar over skadene selv..  fikk tilbud om 500 kroner avslag på prisen da. 

Må nok ta den til systue da jeg har 10 tommeltotter og er livredd for å ødelegge den 😅

Skrevet

Da får du ta de pengene og ta en titt innom dem. De aller fleste som ikke er syersker burde kunne utbedre dette relativt lett. De bruker vel ikke mer enn et par minutter på det tenker jeg :) 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...