Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hvordan bli kvitt fett rundt midjen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er ditt beste treningstips for å minske størrelsen på disse "love handles"? Vet kostholdet er det viktigste, men hva slags trening hjelper på dette?

Anonymkode: 81f12...f6b

AnonymBruker
Skrevet

Drikke mindre alkohol, spise mer proteiner, løfte vekter.

Anonymkode: 7ea20...d74

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Man kan ikke punktslanke bort fett. 

Anonymkode: 8c7b4...f13

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Det fins ingen spesifikt trening.   Å gå ned i fettprosent handler om å spise mindre enn du forbrenner. Trener du, kan du spiser mer.   Skaff deg en slankeapp som teller kalorier. Det er ganske digg å ha trent og kunne nyte en godbit etterpå med god samvittighet.

Fette rundt magen og lårene er det som forsvinner sist. 

Det som forbrenner mest fett er styrketrening av hele kroppen + masse gåturer i oppoverbakke.  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Fjellmann85 skrev (11 minutter siden):

Det fins ingen spesifikt trening.   Å gå ned i fettprosent handler om å spise mindre enn du forbrenner. Trener du, kan du spiser mer.   Skaff deg en slankeapp som teller kalorier. Det er ganske digg å ha trent og kunne nyte en godbit etterpå med god samvittighet.

Fette rundt magen og lårene er det som forsvinner sist. 

Det som forbrenner mest fett er styrketrening av hele kroppen + masse gåturer i oppoverbakke.  

De fleste har best nytte av å endre kosthold. Ikke spise mindre kalorier, men  at kaloriene kommer fra mer proteiner og fett, og ikke sukker og karbo. Kombinert med styrketrening som du skriver, så er det dynamitt! 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er ditt beste treningstips for å minske størrelsen på disse "love handles"? Vet kostholdet er det viktigste, men hva slags trening hjelper på dette?

Anonymkode: 81f12...f6b

Vekt og kondisjonstrening.

Forbrenning kommer ut som utpust, og enda mer når du er andpusten. Så jo mer du er i andpust stadiet jo mer fett som er lagret energi bruker du.

Noen øvelser og bevegelser er mer krevende enn andre, men du kan alltid bruke din andpust-het, puls og svette som indikator på når du er på rett spor. Dette kan multipliseres med tid, og det sier seg selv at er du til sammenlagt 20 minutter andpusten i løpet av en trening, så er det mer forbrent enn 2 minutter med andpust-het.

Så har vi muskler som er motoren som forbruker energien, og jo større muskler, jo mer forbrenner de. Løfte vekter og annet resistens trening bygger muskler, så om fettredusering er målet, så bidrar det å ha muskler som kan forbrenne mer.

AnonymBruker
Skrevet

Kalori underskudd kombinert med trening. Når det er sagt har jeg litt fett det sjøl som jeg ikke helt får vekk. Har bikket 40😅

Anonymkode: 5662d...633

AnonymBruker
Skrevet

Kaloriunderskudd. Det er den eneste måten å miste fett på, annet enn fettsuging. Du kan ikke selv bestemme hvor kroppen tar fett fra i et kaloriunderskudd. 

Anonymkode: c86b5...dda

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fettsuging.

Anonymkode: f43b7...13f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kaloriunderskudd. Det er den eneste måten å miste fett på, annet enn fettsuging. Du kan ikke selv bestemme hvor kroppen tar fett fra i et kaloriunderskudd. 

Da kommer det rett tilbake igjen! For meg fungerte kaloririk kost, med mest kalorier fra proteiner og fett, kombinert med mye styrketrening. Vekta gikk sakte ned, men fettet ble til muskler 💪

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Da kommer det rett tilbake igjen! For meg fungerte kaloririk kost, med mest kalorier fra proteiner og fett, kombinert med mye styrketrening. Vekta gikk sakte ned, men fettet ble til muskler 💪

For det første. Fett kan ALDRI bli til muskler. Fett kan forbrennes og muskler kan bygges, men det ene blir ikke til den andre. Og den eneste måten å miste fettmasse på er å ligge i kaloriunderskudd. Kaloriunderskudd betyr ikke sulting. Å prioritere proteiner i kosten er lurt. Det gir mye metthet for lite kalorier. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.4.2025 den 13.29):

Fettsuging.

Anonymkode: f43b7...13f

Ja, vet du hva, dette altså! Du kan ikke punktslanke. Jeg har gitt meg selv frem til oktober med å bli fornøyd med magen, hvis all mage, kjerne trening jeg har gjort frem til da ikke har gitt resultater så tar jeg fettsuging. Jeg er fornøyd med vekten, men etter to graviditeter legger ALT seg på magen. 

Anonymkode: e0082...9d3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.4.2025 den 13.42):

For det første. Fett kan ALDRI bli til muskler. Fett kan forbrennes og muskler kan bygges, men det ene blir ikke til den andre. Og den eneste måten å miste fettmasse på er å ligge i kaloriunderskudd. Kaloriunderskudd betyr ikke sulting. Å prioritere proteiner i kosten er lurt. Det gir mye metthet for lite kalorier. 

Men du må bygge muskler for å miste fett, hvis ikke kommer det rett tilbake igjen, og slanker du deg ved kaloriunderskudd uten å trene, så er det musklene som mister masse hver gang. Men du legger bare på deg fett. Du blir tynnfeit. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men du må bygge muskler for å miste fett, hvis ikke kommer det rett tilbake igjen, og slanker du deg ved kaloriunderskudd uten å trene, så er det musklene som mister masse hver gang. Men du legger bare på deg fett. Du blir tynnfeit. 

Tja, det avhenger av hvor mye muskler og fett du har fra før av. Det går fint an å miste fett og samtidig bygge muskler, menndet er da essensielt å trene godt nok, spise nok protein, og at protein spises i riktig tidsvindu etter trening (innen 45 min etter trening for kvinner, og inntil 2 timer etter trening for menn).

Annonse
AnonymBruker
Skrevet
katties skrev (2 minutter siden):

Tja, det avhenger av hvor mye muskler og fett du har fra før av. Det går fint an å miste fett og samtidig bygge muskler, menndet er da essensielt å trene godt nok, spise nok protein, og at protein spises i riktig tidsvindu etter trening (innen 45 min etter trening for kvinner, og inntil 2 timer etter trening for menn).

Det er det jeg også mener, men kanskje ikke det kom fram. Å slanke seg uten å trene, bare kutte kalorier, det ender ikke bra. Kan øke på med kalorier, men passe på at det kommer fra proteiner og fett hovedsakelig, trene styrke. Da ramlet fettet av for meg, og musklene økte. Vekten ble den samme i grunn, men kroppsfasongen endret seg drastisk, energinivå økte og mestringsfølelse.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.5.2025 den 17.30):

Ja, vet du hva, dette altså! Du kan ikke punktslanke. Jeg har gitt meg selv frem til oktober med å bli fornøyd med magen, hvis all mage, kjerne trening jeg har gjort frem til da ikke har gitt resultater så tar jeg fettsuging. Jeg er fornøyd med vekten, men etter to graviditeter legger ALT seg på magen. 

Kutte ned på mat som har mye oksalat, det hjalp meg...mistet mange kg rundt magen.

Anonymkode: 7b79e...cb7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Kutte ned på mat som har mye oksalat, det hjalp meg...mistet mange kg rundt magen.

Anonymkode: 7b79e...cb7

Hmmm… det har jeg aldri hørt om, men når jeg ser på listen her ser det ikke ut til at jeg spiser så mye av det…

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...