Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hva tenker dere om disse navnene? Forslag til andre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en Lukas i familien, ellers er det et av mine favoritter og hadde vel kanskje blitt brukt. Barnet får norsk mor og utenlandsk far, og får begge etternavnene våre uansett kjønn. Så vil gjerne ha et navn som fungerer både i Norge, men også kanskje i Kaukasus/Europa generelt.

Har skrevet opp noen, men vet ikke helt hva jeg tenker om dem. Hva synes folk?

Elijah/Elija/Elia - (kanskje favoritt akkurat nå)

Jakob/Jacob

Filip/Philip

Arian

Isak/Isac

Alisia/Alizia/Alicia

Amina

Mina

Nora/Noura

Mariam (mulig det blir for utenlandsk)

Elisa

Anonymkode: 67ae9...bea

AnonymBruker
Skrevet

Liker best Elisa eller Elias (tror dessverre han må forklare seg ofte hvis han heter Elia/Elijah)

Anonymkode: 05b0e...894

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes philip og Mina var de fineste navnene på denne lista. 

De stod ikke på lista di men, jeg syntes også at Felix og Aria er veldig pene navn.

Anonymkode: e8fd0...f1e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Likte alle disse navnene. Fine forslag. Dere finner nok noe her. Helt uten andres meninger. Er det ikke deres egne meninger som egentlig teller? 

Anonymkode: b13fd...775

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har en Lukas i familien, ellers er det et av mine favoritter og hadde vel kanskje blitt brukt. Barnet får norsk mor og utenlandsk far, og får begge etternavnene våre uansett kjønn. Så vil gjerne ha et navn som fungerer både i Norge, men også kanskje i Kaukasus/Europa generelt.

Har skrevet opp noen, men vet ikke helt hva jeg tenker om dem. Hva synes folk?

Elijah/Elija/Elia - (kanskje favoritt akkurat nå) - Syns Elijah er fint. Kjenner et par smågutter som heter det. 

Jakob/Jacob - en av mine favoritter

Filip/Philip - kjedelig for oppbrukt

Arian - ok

Isak/Isac - helt greit, men ingen favoritt. 

Alisia/Alizia/Alicia - syns dette er pent. 

Amina - ok

Mina - for oppbrukt

Nora/Noura - Nora er klassisk og pent, men veldig oppbrukt, Det andre blir bare en belastning. 

Mariam (mulig det blir for utenlandsk) - vanlig bruk hos somaliske jenter. Jeg ville nok heller ha gått for Miriam. 

Elisa - kjedelig

Andre forslag

Jente: 

Ranim - Utales Raniiim 

Raija

Leila

Dina

gutt: 

Jeremias

Kaleb

Mikkel

Sakkarias 

Simon

Silas

Anonymkode: e5f5b...b19

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jente: Linea Gutt: Leander 

Anonymkode: 63748...a23

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Liker best Elisa eller Elias (tror dessverre han må forklare seg ofte hvis han heter Elia/Elijah)

Anonymkode: 05b0e...894

Ja er det jeg er litt usikker på om han kanskje må, om det blir gutt. Elias er det også i familien så blir ikke det, men veldig fint navn.

ts

Skrevet

Likte best navna Isak/Isac, Nora, og Mina.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker best Filip og Mina eller Elisa.

Elia høres veldig profet-aktig ut, og han må nok dessuten bruke mye tid på å forklare at han ikke heter Elias. 

Arian gir nazi-vibber, rett og slett.

Hva med Miriam?

Anonymkode: a72e8...768

• Liker 5
Skrevet

Maria

Oscar

Emilia

AnonymBruker
Skrevet

Om du synes Mariam er for utenlandsk, så mener jeg Amina er minst like utenlandsk. Vanlige somaliske navn.

Elijia og Alicia er jo også veldig utenlandske navn. 

Arian, hvorfor droppe d-en? 

Anonymkode: ebb32...461

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Om du synes Mariam er for utenlandsk, så mener jeg Amina er minst like utenlandsk. Vanlige somaliske navn.

Arian er da et eget navn 😅 det er som å si til de som heter Lea, «hvorfor droppe S-en»

TS, om du syns Mariam er «for utenlandsk», så kanskje Miriam?😊

Anonymkode: 35960...d21

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Isak og Nora er de fineste på lista. Jeg ville lagt på d til Arian. Adrian er mye finere.

Før jeg leste hva andre skrev, tenkte jeg på Maryam/Mariam, ser lignende har blitt skrevet flere ganger. Det er nydelig. To helnorske barn som heter det på skolen til barna, men har ikke inntrykk av at det er et vanlig navn generelt. Miriam er også flott. Mariann er ikke dårlig, det heller. 

Hva med Tobias?

Anonymkode: 27d80...56c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Albert

Artur

Robert

David

Mikael

Ruben

Leo

Alex/Alexander

Daniel

Abel

Edgar

Max 

Henry

Maria

Eva

Angelina

Anna

Mari

Susanna

Victoria

Natalie

Sofia

Emily

Sara

Karine/Karina

Lilly

Monica

Anonymkode: 0d6be...963

AnonymBruker
Skrevet

Mange fine navn, og kjekt med navn som funker begge steder! MEN! Velg navn som barnet ikke må stave eller gjenta hver gang det forteller navnet sitt. 
jeg kjenner en Elijah (uttales Elia), og hver gang han presenterer seg så sier han «Elijah. E L I J A H» som vane helt fra han var liten. Fikk så mange spørsmål hver gang at han gjør det automatisk nå. 
jeg gjør det samme med mitt etternavn. Utrolig mange morsomme stavemåter når jeg ikke staver det for dem😂 

Anonymkode: 60ca7...460

• Liker 3
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis ungen skal hete Nora og vokse opp i Norge, ikke kall henne Noura. Man blir ikke spesiell og unik av å ha en unormal staving på navnet sitt, det eneste man oppnår er at ungen må stave navnet og det blir feilstavet og/eller uttalt feil hele livet. 

Anonymkode: 7db7f...05f

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er i feil tema, dette hører til under Språk og navn.

Jeg er enig med mange over her.  Med mindre du ønsker at barnet alltid må stave navnet sitt så er det lurt å unngå 

Elijah/Elija/Elia, Arian

og

Alisia/Alizia/Alicia, Mariam, Noura

Der er også Jakob/Jacob, Philip/Filip, Isac/Isak vrient, men hvertfall litt enklere enn de andre. 

Liker Mina og Elisa godt, og vurderte de på eget barn. 

På guttenavn synes jeg internasjonale gode navn er Oscar/Oskar, William, Simon, Nicholas, Peter, Daniel

Anonymkode: b70dc...aa5

AnonymBruker
Skrevet

Elia var fint! Min sønn heter Lukas 

Anonymkode: 5c7f2...3a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Fordi jeg har en Adrian i familien så er uaktuelt🤭Elijah er bibelsk (da jeg er veldig troende, samt at far er muslim/utenlandsk). Ja Alicia er jo også utenlandsk, litt usikker på opphav.

Skal ikke være lett😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du er i feil tema, dette hører til under Språk og navn.

Jeg er enig med mange over her.  Med mindre du ønsker at barnet alltid må stave navnet sitt så er det lurt å unngå 

Elijah/Elija/Elia, Arian

og

Alisia/Alizia/Alicia, Mariam, Noura

Der er også Jakob/Jacob, Philip/Filip, Isac/Isak vrient, men hvertfall litt enklere enn de andre. 

Liker Mina og Elisa godt, og vurderte de på eget barn. 

På guttenavn synes jeg internasjonale gode navn er Oscar/Oskar, William, Simon, Nicholas, Peter, Daniel

Anonymkode: b70dc...aa5

At det er slitsomt å stave gjør ikke så mye synes jeg. Jeg har også et navn som ofte må staves, da endingen på navnet har 3 forskjellige stavemåter😅🙈De fleste staver det feil, men det går helt fint.

Tusentakk for masse gode tips! Skal ikke være lett å finne navn si🤔

- ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...