AnonymBruker Skrevet 27. april #1 Skrevet 27. april Har en Lukas i familien, ellers er det et av mine favoritter og hadde vel kanskje blitt brukt. Barnet får norsk mor og utenlandsk far, og får begge etternavnene våre uansett kjønn. Så vil gjerne ha et navn som fungerer både i Norge, men også kanskje i Kaukasus/Europa generelt. Har skrevet opp noen, men vet ikke helt hva jeg tenker om dem. Hva synes folk? Elijah/Elija/Elia - (kanskje favoritt akkurat nå) Jakob/Jacob Filip/Philip Arian Isak/Isac Alisia/Alizia/Alicia Amina Mina Nora/Noura Mariam (mulig det blir for utenlandsk) Elisa Anonymkode: 67ae9...bea
AnonymBruker Skrevet 27. april #2 Skrevet 27. april Liker best Elisa eller Elias (tror dessverre han må forklare seg ofte hvis han heter Elia/Elijah) Anonymkode: 05b0e...894 2
AnonymBruker Skrevet 27. april #3 Skrevet 27. april Jeg syntes philip og Mina var de fineste navnene på denne lista. De stod ikke på lista di men, jeg syntes også at Felix og Aria er veldig pene navn. Anonymkode: e8fd0...f1e 3
AnonymBruker Skrevet 27. april #4 Skrevet 27. april Likte alle disse navnene. Fine forslag. Dere finner nok noe her. Helt uten andres meninger. Er det ikke deres egne meninger som egentlig teller? Anonymkode: b13fd...775 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #5 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har en Lukas i familien, ellers er det et av mine favoritter og hadde vel kanskje blitt brukt. Barnet får norsk mor og utenlandsk far, og får begge etternavnene våre uansett kjønn. Så vil gjerne ha et navn som fungerer både i Norge, men også kanskje i Kaukasus/Europa generelt. Har skrevet opp noen, men vet ikke helt hva jeg tenker om dem. Hva synes folk? Elijah/Elija/Elia - (kanskje favoritt akkurat nå) - Syns Elijah er fint. Kjenner et par smågutter som heter det. Jakob/Jacob - en av mine favoritter Filip/Philip - kjedelig for oppbrukt Arian - ok Isak/Isac - helt greit, men ingen favoritt. Alisia/Alizia/Alicia - syns dette er pent. Amina - ok Mina - for oppbrukt Nora/Noura - Nora er klassisk og pent, men veldig oppbrukt, Det andre blir bare en belastning. Mariam (mulig det blir for utenlandsk) - vanlig bruk hos somaliske jenter. Jeg ville nok heller ha gått for Miriam. Elisa - kjedelig Anonymkode: 67ae9...bea Andre forslag Jente: Ranim - Utales Raniiim Raija Leila Dina gutt: Jeremias Kaleb Mikkel Sakkarias Simon Silas Anonymkode: e5f5b...b19 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #6 Skrevet 27. april Jente: Linea Gutt: Leander Anonymkode: 63748...a23
AnonymBruker Skrevet 27. april #7 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Liker best Elisa eller Elias (tror dessverre han må forklare seg ofte hvis han heter Elia/Elijah) Anonymkode: 05b0e...894 Ja er det jeg er litt usikker på om han kanskje må, om det blir gutt. Elias er det også i familien så blir ikke det, men veldig fint navn. ts Anonymkode: 67ae9...bea
GlitrendeSjokolade Skrevet 27. april #8 Skrevet 27. april Likte best navna Isak/Isac, Nora, og Mina. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #9 Skrevet 28. april Liker best Filip og Mina eller Elisa. Elia høres veldig profet-aktig ut, og han må nok dessuten bruke mye tid på å forklare at han ikke heter Elias. Arian gir nazi-vibber, rett og slett. Hva med Miriam? Anonymkode: a72e8...768 5
AnonymBruker Skrevet 28. april #11 Skrevet 28. april Om du synes Mariam er for utenlandsk, så mener jeg Amina er minst like utenlandsk. Vanlige somaliske navn. Elijia og Alicia er jo også veldig utenlandske navn. Arian, hvorfor droppe d-en? Anonymkode: ebb32...461 4 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #12 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Om du synes Mariam er for utenlandsk, så mener jeg Amina er minst like utenlandsk. Vanlige somaliske navn. Elijia og Alicia er jo også veldig utenlandske navn. Arian, hvorfor droppe d-en? Anonymkode: ebb32...461 Arian er da et eget navn 😅 det er som å si til de som heter Lea, «hvorfor droppe S-en» TS, om du syns Mariam er «for utenlandsk», så kanskje Miriam?😊 Anonymkode: 35960...d21 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #13 Skrevet 28. april Isak og Nora er de fineste på lista. Jeg ville lagt på d til Arian. Adrian er mye finere. Før jeg leste hva andre skrev, tenkte jeg på Maryam/Mariam, ser lignende har blitt skrevet flere ganger. Det er nydelig. To helnorske barn som heter det på skolen til barna, men har ikke inntrykk av at det er et vanlig navn generelt. Miriam er også flott. Mariann er ikke dårlig, det heller. Hva med Tobias? Anonymkode: 27d80...56c 2
AnonymBruker Skrevet 28. april #14 Skrevet 28. april Albert Artur Robert David Mikael Ruben Leo Alex/Alexander Daniel Abel Edgar Max Henry __________ Maria Eva Angelina Anna Mari Susanna Victoria Natalie Sofia Emily Sara Karine/Karina Lilly Monica Anonymkode: 0d6be...963
AnonymBruker Skrevet 28. april #15 Skrevet 28. april Mange fine navn, og kjekt med navn som funker begge steder! MEN! Velg navn som barnet ikke må stave eller gjenta hver gang det forteller navnet sitt. jeg kjenner en Elijah (uttales Elia), og hver gang han presenterer seg så sier han «Elijah. E L I J A H» som vane helt fra han var liten. Fikk så mange spørsmål hver gang at han gjør det automatisk nå. jeg gjør det samme med mitt etternavn. Utrolig mange morsomme stavemåter når jeg ikke staver det for dem😂 Anonymkode: 60ca7...460 3
AnonymBruker Skrevet 28. april #16 Skrevet 28. april Hvis ungen skal hete Nora og vokse opp i Norge, ikke kall henne Noura. Man blir ikke spesiell og unik av å ha en unormal staving på navnet sitt, det eneste man oppnår er at ungen må stave navnet og det blir feilstavet og/eller uttalt feil hele livet. Anonymkode: 7db7f...05f 7 2
AnonymBruker Skrevet 28. april #17 Skrevet 28. april Du er i feil tema, dette hører til under Språk og navn. Jeg er enig med mange over her. Med mindre du ønsker at barnet alltid må stave navnet sitt så er det lurt å unngå Elijah/Elija/Elia, Arian og Alisia/Alizia/Alicia, Mariam, Noura Der er også Jakob/Jacob, Philip/Filip, Isac/Isak vrient, men hvertfall litt enklere enn de andre. Liker Mina og Elisa godt, og vurderte de på eget barn. På guttenavn synes jeg internasjonale gode navn er Oscar/Oskar, William, Simon, Nicholas, Peter, Daniel Anonymkode: b70dc...aa5
AnonymBruker Skrevet 28. april #18 Skrevet 28. april Elia var fint! Min sønn heter Lukas Anonymkode: 5c7f2...3a9 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #19 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Om du synes Mariam er for utenlandsk, så mener jeg Amina er minst like utenlandsk. Vanlige somaliske navn. Elijia og Alicia er jo også veldig utenlandske navn. Arian, hvorfor droppe d-en? Anonymkode: ebb32...461 Fordi jeg har en Adrian i familien så er uaktuelt🤭Elijah er bibelsk (da jeg er veldig troende, samt at far er muslim/utenlandsk). Ja Alicia er jo også utenlandsk, litt usikker på opphav. Skal ikke være lett😅 Anonymkode: 67ae9...bea
AnonymBruker Skrevet 28. april #20 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du er i feil tema, dette hører til under Språk og navn. Jeg er enig med mange over her. Med mindre du ønsker at barnet alltid må stave navnet sitt så er det lurt å unngå Elijah/Elija/Elia, Arian og Alisia/Alizia/Alicia, Mariam, Noura Der er også Jakob/Jacob, Philip/Filip, Isac/Isak vrient, men hvertfall litt enklere enn de andre. Liker Mina og Elisa godt, og vurderte de på eget barn. På guttenavn synes jeg internasjonale gode navn er Oscar/Oskar, William, Simon, Nicholas, Peter, Daniel Anonymkode: b70dc...aa5 At det er slitsomt å stave gjør ikke så mye synes jeg. Jeg har også et navn som ofte må staves, da endingen på navnet har 3 forskjellige stavemåter😅🙈De fleste staver det feil, men det går helt fint. Tusentakk for masse gode tips! Skal ikke være lett å finne navn si🤔 - ts Anonymkode: 67ae9...bea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå