Mhmjadda Skrevet 27. april #1 Skrevet 27. april Har akkurat begynt å jogge, langsomt og forsiktig, men har fått så vondt i storetærne på begge sider. Prøver å ha fokus på steglengde, ikke overstride, ikke bøye tærne for mye, men det gjør vondt! Veldig irriterende nå som jeg endelig har kommet i gang 😖 Noen som har tips eller gode øvelser?
AnonymBruker Skrevet 27. april #2 Skrevet 27. april Får ofte det samme, både ved løping (spesielt i nedoverbakke) og ved å gå tur. Tror jeg rett og slett sklir litt fram i skoen og at det er årsaken. Du kan jo prøve å legge noe mykt i tåa så du ikke sklir, alternativt ha litt mer støtte bak hælen eller bytte sko? Anonymkode: d223c...005
AnonymBruker Skrevet 27. april #3 Skrevet 27. april Mhmjadda skrev (1 time siden): Har akkurat begynt å jogge, langsomt og forsiktig, men har fått så vondt i storetærne på begge sider. Prøver å ha fokus på steglengde, ikke overstride, ikke bøye tærne for mye, men det gjør vondt! Veldig irriterende nå som jeg endelig har kommet i gang 😖 Noen som har tips eller gode øvelser? Problemer med ryggen? Press på nervene der kan gi utslag i stortærne Anonymkode: 2fc6c...d54
AnonymBruker Skrevet 27. april #4 Skrevet 27. april Hvis storetå er vedvarende hoven så kan det være urinsyregikt/podagra fremkalt av støt. Anonymkode: 31213...e6f
AnonymBruker Skrevet 27. april #5 Skrevet 27. april pass på å knyte skoa ordentlig og at du har riktig størrelse på skoen forst og fremst, så ville jeg sjekket om du har riktig sko rett og slett, for om du trenger eller ikke trenger pronasjonsstøtte osv. Anonymkode: c925b...20f 1
Mhmjadda Skrevet 27. april Forfatter #6 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Problemer med ryggen? Press på nervene der kan gi utslag i stortærne Anonymkode: 2fc6c...d54 Det er ikke den typen smerter, det er veldig lokalisert til leddene i storetærne. Tenk typisk metatarsalgi. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis storetå er vedvarende hoven så kan det være urinsyregikt/podagra fremkalt av støt. Anonymkode: 31213...e6f De er ikke hovne, og ikke røde. Ikke så vondt heller Og det pleier vel gjerne være kun på en side?
AnonymBruker Skrevet 27. april #7 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): pass på å knyte skoa ordentlig og at du har riktig størrelse på skoen forst og fremst, så ville jeg sjekket om du har riktig sko rett og slett, for om du trenger eller ikke trenger pronasjonsstøtte osv. Anonymkode: c925b...20f Tror jeg må ta meg en tur på feks Løplabbet og sett på nye sko. Vet jeg har tatt alt for lange steg foran meg frem til nå, så prøver å korte dem inn. Håper det hjelper også, eller at det rett og slett er midlertidig siden tærne nødvendigvis får litt mer belastning nå som jeg lander mer midt på/langt fremme på foten. Anonymkode: dfe2b...7f9
AnonymBruker Skrevet 27. april #8 Skrevet 27. april Kan det være tåneglene som tøyser det til når du løper? Hvis jeg ikke klipper de ofte nok så vil jeg endre steget -litt- når jeg løper for å ikke kjenne de mot skoveggen (om det gir mening). Når de er kortere trenger jeg ikke kompensere, og da får jeg ikke vondt. Jeg får vondt i leggene når tåneglene er for lange, men det kan sikkert manifestere seg i tær eller andre deler og. Anonymkode: 77922...465
AnonymBruker Skrevet 27. april #9 Skrevet 27. april Kanskje du bare har for små sko? Jeg må ha 1-1,5 nr større i løpesko sammenlignet med vanlige sko. Anonymkode: d4682...4bb
Harlekin Skrevet 28. april #10 Skrevet 28. april Bruk 1 størrelse større sko i løpesko enn vanlige sko. Ha kortklipte negler. Kan du være plattfot eller tverrplattfot? Jeg er tverrplattfot og får veldig vondt i tærne etter en stund med løping uten støtte, så jeg bruker spesialsåler og løpesko med null dropp og bred tåboks.
AnonymBruker Skrevet 30. april #11 Skrevet 30. april Jeg har ortopediske såler pga plantar fascitt og en fotbue som krangler litt allerede. Takk for alle tips! Skal klippe neglene litt kortere, selv om jeg har inntrykk av at problemet sitter i grunnleddet og ingenting framme på tåen. Har nettopp endret løpesteg, nettopp begynt å jogge mye mer enn før, i tillegg til at jeg sitter mye på huk med bøyde tær i hagen. Jeg får ta det litt roligere og heller gjøre fotøvelser i noen dager 😊 Anonymkode: dfe2b...7f9
AnonymBruker Skrevet 30. april #12 Skrevet 30. april Er det vondt i selve tåa eller rundt/på ene siden av tåneglen? Anonymkode: d91ef...92a
Mhmjadda Skrevet 30. april Forfatter #13 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det vondt i selve tåa eller rundt/på ene siden av tåneglen? Anonymkode: d91ef...92a Grunnleddet som dunker, men ikke hovent (så ikke urinsyregikt/podagra). Helt nederst der tåa møter foten. Ikke vondt oppe ved neglene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå