AnonymBruker Skrevet 27. april #41 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Gi deg. Vektnedgang er enkel matte i de aller fleste tilfeller; forbrenn mer enn du inntar. Jeg gikk ned 10 kg på sjokolade og usunn mat. Dårlig matlyst. Du kan spise is og gå ned i vekt. Men du må være i UNDERSKUDD. Er ikke rart trådstarter sliter når folk slenger ut uriktige påstander. Anonymkode: 7128e...6df Påstanden er riktig for mange av oss, særlig når man kommer litt opp i årene. Kaloriene jeg putter i munnen må brukes på å bli mett. Så is gjør at jeg går opp i vekt, da det må komme på toppen for å føle meg passe mett den dagen. Anonymkode: f398c...6c8
mommyaka Skrevet 27. april #42 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Var lørdag så jeg tenkte at 2 kuler is ikke var så ille. Men skjønner no at jeg må holde meg unna sånne ting Anonymkode: 930e4...45e Nei du trenger ikke det. Så lenge du holder de innom.dine daglige kaloriinntaket kan du spise is og godteri. Men det er calories inn og ut
AnonymBruker Skrevet 27. april #43 Skrevet 27. april Du har ikke veid maten? Det vil si at du ikke har peiling på hva du egentlig har spist. Vekt fra en dag til en annen er uansett uinteressant. Det er trenden over tid som viser om du er i underskudd eller ikke. Som kvinne i 50-årene bør du absolutt trene tung styrke! Anonymkode: 21d6c...17b 1
Kålrota Skrevet 27. april #44 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Gi deg. Vektnedgang er enkel matte i de aller fleste tilfeller; forbrenn mer enn du inntar. Jeg gikk ned 10 kg på sjokolade og usunn mat. Dårlig matlyst. Du kan spise is og gå ned i vekt. Men du må være i UNDERSKUDD. Er ikke rart trådstarter sliter når folk slenger ut uriktige påstander. Anonymkode: 7128e...6df Jeg skrev det med underskudd også, poenget er jo at man blir mett av mindre mengder med riktig sammensatt mat.
AnonymBruker Skrevet 27. april #45 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kanskje jeg må veie maten da? F eks spaghetti og middager? Anonymkode: 930e4...45e Ja hvis du vil ha nøyaktig utregning så må du veie alt du spiser. Anonymkode: 19370...153 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #46 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg prøver å gå ned i vekt, men sliter. Har prøvd å spise lite og prøvd å spise litt mer. F eks i går morges veide jeg 92 kilo. Dette spise jeg: frokost 2 knekkebrød med kokt skinke. Middag pasta med kjøttsaus. Gikk en times tur etter middag. Så spiste jeg jordbær med sukkerfri vaniljesaus og 2 kuler vaniljeis. Og til kveldsmat 3 knekkebrød med go og mager salami. Drakk også vann, zero saft og en boks cola zero. I dag er vekten 93.5 kilo Må legge til at jeg er 50 år og da er det kanskje vanskeligere å gå ned. Anonymkode: 930e4...45e Sjekk stoffskitet ditt det hindrer ofte vektnedgang Anonymkode: f1d9b...235 1
smilo Skrevet 27. april #47 Skrevet 27. april Uansett hva du spiste i går så er ikke dette fett som du må slanke vekk i dag. I morgen kan de ekstra 1,5 kg være borte igjen etter en skikkelig tur på do. 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #48 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Var lørdag så jeg tenkte at 2 kuler is ikke var så ille. Men skjønner no at jeg må holde meg unna sånne ting Anonymkode: 930e4...45e Det er ikke noe krise spise is på en lørdag, eller en mandag, eller en onsdag. Men hvis du skal ned i vekt, så kan du ikke spise tre måntider, pluss to runder dessert. Da må du justere måltidene i forhold til desserten, så du ikke spiser kalorioverskudd. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kanskje jeg må veie maten da? F eks spaghetti og middager? Anonymkode: 930e4...45e Hvordan vet du at vaniljeisen var 80g? Når du legger inn 280g pasta med kjøttsaus, hvor mye var pasta? Hadde det vært en porsjon med Fjordland pasta i kjøttsaus, så hadde det vært 440kcal.. Anonymkode: 8d939...c4c 2
sminkebord Skrevet 27. april #49 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (8 timer siden): Kanskje jeg må veie maten da? F eks spaghetti og middager? Anonymkode: 930e4...45e Anbefaler deg å veie alt. Når jeg spiser spaghetti og kjøttsaus er jeg nesten oppe i 700 kalorier for en stor porsjon. Er lurt å veie isen også, da lifesum sine «standard» porsjoner ofte er uriktige(iallfall etter det jeg ser på som standard😅). 2
Et menneske Skrevet 28. april #50 Skrevet 28. april Vektnedgang er ikke sprint, men en maraton. Vei deg gjerne 1 gang i uken, f.eks. hver søndag morgen. Skriv ned tallene, så vil du se nedgangen. Det er mange som gir opp etter 2-3 uker, da har de ikke sett nedgangen enda… 3 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #51 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det er en myte at det er vanskeligere for eldre å gå ned i vekt enn for yngre, bare så det er sagt. Man blir roligere med alderen, er vel der største problemet ligger. Anonymkode: 26879...fb7 Nei, det er ikke en myte at det er vanskeligere å holde vekten når man blir eldre, særlig for kvinner etter overgangsalderen. Det handler mye om kroppens behov for å samle fett/fettfordeling, osv. Og det med bevegelse betyr lite og ingenting sammenlignet med hvor mye kostholdet betyr. Men kan øke forbrenningen noe med en del styrketrening og bevegelse generelt, men kostholdet betyr med enn 95 prosent når det kommer til vekt og vektnedgang. Anonymkode: 47f2a...0f4 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #52 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (21 timer siden): Var lørdag så jeg tenkte at 2 kuler is ikke var så ille. Men skjønner no at jeg må holde meg unna sånne ting Anonymkode: 930e4...45e Kaloriene er de samme uavhengig av hvilken ukedag det er. Vektnedgang handler ikke om hva som er "ille" eller ikke, men at det er nødvendig å kutte ned på, eller kanskje kutte ut, slikt som snop, snacks, kjeks, kaker, is og liknende som er kaloririkt og inneholder mye sukker. Anonymkode: 7416c...495
AnonymBruker Skrevet 28. april #53 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Nei, det er ikke en myte at det er vanskeligere å holde vekten når man blir eldre, særlig for kvinner etter overgangsalderen. Det handler mye om kroppens behov for å samle fett/fettfordeling, osv. Og det med bevegelse betyr lite og ingenting sammenlignet med hvor mye kostholdet betyr. Men kan øke forbrenningen noe med en del styrketrening og bevegelse generelt, men kostholdet betyr med enn 95 prosent når det kommer til vekt og vektnedgang. Anonymkode: 47f2a...0f4 Dette er nok veldig individuelt. Selv har jeg gått ned nærmere 30 kg siden september. Er 55 år. Synes ikke det har vært vanskelig etter at jeg knakk koden med å unngå ultraprosessert mat og begynte å spise meg mett på ren mat som kjøtt, fisk og grønnsaker. Da jeg var rundt 40 var det kjempevanskelig å gå ned. Prøvde da å sulte meg ned på et karbohydratrikt kosthold. Det gikk ikke. Så jeg tror hva man spiser har mye å si ift hvor vanskelig det evt er, og at det betyr mer enn alder. Kanskje tåler man dårligere et karbohydratrikt kosthold etter overgangsalderen. Tror at overgangsalder kan gi et par-tre kilo ekstra for mange, men ikke betydelig overvekt. Det skyldes noe annet. Som regel feil mat. Anonymkode: 2ba67...acd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå