Gå til innhold

Greit om skoler flagger en mnd for å promotere maskulinitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Bålkaffe skrev (15 timer siden):

Og hvem har gjort denne undertrykkingen?

Dette er den klassiske oppfølgingen når en henviser til faktisk historiske hendelser.
Dette var systematisk undertrykking av samfunnet, ikke et kjønn. Det var like forventet av kvinner at du som mann skulle forsvare/dø for landet. 

Det er for eksempel flere kvinnelige statsoverhoder som historisk sett har startet kriger, relativt til antallet som har hatt den makten. Dette er ikke fordi kvinner er mer voldelige en menn, men fordi dem som sitter på toppen av en sosial-struktur ikke er representative for deres kjønn.  Det ligger også den grove feilen til mye feministisk-tankegods, det bruker en ekstremt liten andel menn som forklaringsmodell for hele kjønnet.  

Det er like korrekt som å si at en hvithai er representativt for fisk. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.4.2025 den 7.37):

Med tanke på at det er dette vi gjør for Pride så burde det være innenfor. 
Men med tanke på at Pride måned er et helt latterlig initiativ så vil også manne måned være like dumt. 
NEI til pride måned og nei til alle andre måneder. 
En enkelt dag hadde vært helt ok, men det har rett og slett gått for langt!! 

Anonymkode: 1416f...9bc

Gått for langt ja! I stocholm pride når jeg var der i fjor gikk dem med svære dildoer strap on og bdsm og menn med string langt oppi ræva  forann barna! Hva faen?!

Anonymkode: 78623...508

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La oss ha en måned for ymykhet og  positivitet og fred ! Pride feiringa blir for vulgært og arrogant ser det gang på gang.

Anonymkode: 78623...508

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.4.2025 den 17.09):

Vi skal ikke flagge i en måned for barn i Afrika og utviklingshemmete fordi det løser ingen utfordringer, men vi skal flagge for Pride fordi det løser utfordringer. Er det argumentet ditt?

Anonymkode: 645e4...99b

Jeg tror ikke det er et argument, mer et poeng. Det bør være en bevist tanke bak det vi flager for. Om ingen tror det vil hjelpe sultne barn i Afrika at vi flager for de, så ser jeg ikke noe poeng i å flage for de. Handicapede menesker pleier ikke å flages for, men de har sin egen merkedag for bevistgjøring og jeg er ikke negativ til at den blir markert i støre grad. Ikke fordi man må flage for alt i helle verden om man flager for en ting, men fordi jeg tror det kan være bra å øke fokus på handicapede menesker utfordringer i vårt sammfun. Jeg prøvde altså ikke si at vi skal flage eller ikke flage, men at vi bør tenke gjenom hvorfor vi falger. Er det sånn at ingen tror flaging vil føre til noe posetivt, så er det litte vits i å flage.... 

Skrevet
Gregarious skrev (2 timer siden):

Dette er den klassiske oppfølgingen når en henviser til faktisk historiske hendelser.
Dette var systematisk undertrykking av samfunnet, ikke et kjønn. Det var like forventet av kvinner at du som mann skulle forsvare/dø for landet. 

Det er for eksempel flere kvinnelige statsoverhoder som historisk sett har startet kriger, relativt til antallet som har hatt den makten. Dette er ikke fordi kvinner er mer voldelige en menn, men fordi dem som sitter på toppen av en sosial-struktur ikke er representative for deres kjønn.  Det ligger også den grove feilen til mye feministisk-tankegods, det bruker en ekstremt liten andel menn som forklaringsmodell for hele kjønnet.  

Det er like korrekt som å si at en hvithai er representativt for fisk. 

SElvsagt er det en klassisk oppfølger, for det er det som er sannheten.

Det er hovedsaklig menn som har undertrykket både menn og kvinner opp gjennom historien. At det har forekommet outliers av kvinnelige statsoverhoder som har gjort det også, omskriver ikke hvem som hovedsaklig har stått for undertrykkingen.

En systematisk undertrykkelse av samfunnet, hovedsaklig utført av menn.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.4.2025 den 7.30):

Hvis Norske skoler flagget 1 mnd for å promotere hvor stolte vi er over Norske menn, ville det være ok? Eller er det utenfor det vi tenker på som deres oppgave, eller ekskluderende?

Har du opplevd at noen er blitt slått ned fordi de er så maskuline, eller nektet arbeid av samme grunn? Hvis ikke, hvorfor er det da viktig å kjempe for? Da kan vi like gjerne flagge en måned for kneippbrød. 

Anonymkode: de1f0...fd1

• Liker 1
Skrevet (endret)
Bålkaffe skrev (53 minutter siden):

SElvsagt er det en klassisk oppfølger, for det er det som er sannheten.

Det er hovedsaklig menn som har undertrykket både menn og kvinner opp gjennom historien. At det har forekommet outliers av kvinnelige statsoverhoder som har gjort det også, omskriver ikke hvem som hovedsaklig har stått for undertrykkingen.

En systematisk undertrykkelse av samfunnet, hovedsaklig utført av menn.

Så påstanden var at menn aldri har blitt undertrykket i historien, dette blir så tilbakevist.
Så forsvarers påstanden med at det er menn som har undertrykket.
Ser du hvor absurd dette er?

Så om du deler kjønn med din undertrykker så er du da ikke undertrykket?
Da var det altså bare menn så ble undertrykket av eksempelvis Dronning Victoria?

Eller var kommentaren din bare en måte å flytte målpostene på for å unngå å innrømme noe?

Endret av Gregarious
  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har du opplevd at noen er blitt slått ned fordi de er så maskuline,

Anonymkode: de1f0...fd1

Lang flere menn blir utsatt for blind vold pga kjønnet sitt enn kvinner ja.

Sitat

eller nektet arbeid av samme grunn?

Vi har lover som truet bedrifter med å bli tvangsoppløst dersom de ikke velger bort en mann - potensielt den beste kandidaten - til fordel for en kvinne i styret ja?

Anonymkode: 5b16b...4df

AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (3 timer siden):

Jeg tror ikke det er et argument, mer et poeng. Det bør være en bevist tanke bak det vi flager for. Om ingen tror det vil hjelpe sultne barn i Afrika at vi flager for de, så ser jeg ikke noe poeng i å flage for de. Handicapede menesker pleier ikke å flages for, men de har sin egen merkedag for bevistgjøring og jeg er ikke negativ til at den blir markert i støre grad. Ikke fordi man må flage for alt i helle verden om man flager for en ting, men fordi jeg tror det kan være bra å øke fokus på handicapede menesker utfordringer i vårt sammfun. Jeg prøvde altså ikke si at vi skal flage eller ikke flage, men at vi bør tenke gjenom hvorfor vi falger. Er det sånn at ingen tror flaging vil føre til noe posetivt, så er det litte vits i å flage.... 

Jeg synes at det er helt greit om du flagger eller markerer støtte til Pride. Hele året om du vil. Etter London Pub skytingen så var jeg på nære nippet til å gå sammen med Pride selv.

Men jeg er kritisk til at offentlige myndigheter skal flagge til fordel for en ideologi, kreve av sine ansatte at de viser lydighet, eller presse elever og borgere til å «bøye kneet».

• Liker 1
Skrevet
Gregarious skrev (1 time siden):

Så påstanden var at menn aldri har blitt undertrykket i historien, dette blir så tilbakevist.
Så forsvarers påstanden med at det er menn som har undertrykket.
Ser du hvor absurd dette er?

Så om du deler kjønn med din undertrykker så er du da ikke undertrykket?
Da var det altså bare menn så ble undertrykket av eksempelvis Dronning Victoria?

Eller var kommentaren din bare en måte å flytte målpostene på for å unngå å innrømme noe?

Jeg kom ikke med den påstanden du argumenterer i mot her, du bør sjekke hvem som har sagt hva.

Jeg var opptatt av å vise at patriarkatet er de som har undertrykket gjennom hele historien.

AnonymBruker
Skrevet
Bålkaffe skrev (1 time siden):

Jeg kom ikke med den påstanden du argumenterer i mot her, du bør sjekke hvem som har sagt hva.

Jeg var opptatt av å vise at patriarkatet er de som har undertrykket gjennom hele historien.

Du svarte på en posterekke som begynte med:

Det er ofte en fordel å sette seg inn i diskusjonen før man prøver å sette andre på plass.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei. Når du sier at ideologi har en plass på skolen så kommenterer jeg at det å gjøre sexkjøp lovlig er en del av ideologien til FRI som er assosiert med Pride og Pride-flagging.

Hvorfor gjør du det? 

Og forstår du at de temaene som er med i pensum tilpasses barnas alder?

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Du svarte på en posterekke som begynte med:

Det er ofte en fordel å sette seg inn i diskusjonen før man prøver å sette andre på plass.

Argumenterer du seriøst her for at man ikke kan komme med nye ting i en diskusjon? For det er det fremstår som.

Skrevet

Hvis det å se et flagg plager folk så mye, så får de bure seg inne hjemme. Da slipper de problemet. Alle vi andre kan feire mangfold og inkludering og bevisstgjøre folk rundt oss på at det er helt ålreit å være akkurat sånn som man vil. 

Skrevet
Bålkaffe skrev (1 time siden):

Når en svare med "Og hvem har gjort denne undertrykkingen?"
Så ligger det implisitt et forsøk på å devaluere fakta som ikke passer med din egen overbevisning.

Å repetere de 10-bud til radikal feminister er for øvrig like konstruktivt og nøyaktig som når missekandidater proklamerer at det hater "krig og fred og sånn...".

• Liker 2
Skrevet
Bålkaffe skrev (13 timer siden):

Ikke om det er ett poeng å vise til hvorfor ett patriarkat kan undertrykke både kvinner og menn.

Igjen, fullstendig irrelevant for det du forsøkte å svare på. Om du ønsker å diskutere noe helt annet enn innleggene du svarer på kan du starte en egen tråd. 

Skrevet (endret)

..

Endret av Gregarious
AnonymBruker
Skrevet
Bålkaffe skrev (6 timer siden):

Argumenterer du seriøst her for at man ikke kan komme med nye ting i en diskusjon? For det er det fremstår som.

Det er god etikette å quote TS hvis du har en generell kommentar til trådens tema (eller bare skrive en post uten å quote noen).

Hvis du quoter en vilkårlig post i tråden så er det naturlig å tenke at innspillet ditt er i kontekst av den undertråden?

AnonymBruker
Skrevet
Gaia skrev (6 timer siden):

Hvis det å se et flagg plager folk så mye, så får de bure seg inne hjemme. Da slipper de problemet. Alle vi andre kan feire mangfold og inkludering og bevisstgjøre folk rundt oss på at det er helt ålreit å være akkurat sånn som man vil. 

Spørsmålet her er hva offentlige kontorer skal markere tilhørighet til. Og dermed hva offentlig ansatte skal avkreves lydighet til, og hva borgere som ikke har noe valg skal måtte oppsøke.

Hvis den lokale politistasjonen din flagget med MAGA for å vise hvor flott Trump er for verden, ville du argumentere med at de som ønsker å anmelde bare kan holde seg hjemme?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (6 timer siden):

Hvorfor gjør du det? 

For å skape bevissthet rundt at Pride er mer enn bare «å akseptere alle som de er», det er også lobbyering for ideologiske momenter som jeg mistenker mange på progressive er skeptiske til.

Sitat

Og forstår du at de temaene som er med i pensum tilpasses barnas alder?

Her snakker vi om flagg på offentlige bygg.

Hvis skolen til barna dine heiste maga-flagg og tilpasset fagopplegget-kurset til barnas alder, ville alt være greit? Eller ville du protestere på innføringen av ideologi i skolen?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...