AnonymBruker Skrevet 25. april #22 Skrevet 25. april Omtrent 1 liter eller litt mindre. Kvinne Anonymkode: 2d497...2d3 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #23 Skrevet 26. april Kvinne. Drikker rundt 1 liter rent vann, men spiser mye grønnsaker og noe frukt som jo også inneholder en del vann. Et par kopper kaffe/matcha i tillegg. Har ikke anledning til å gå på do så ofte på jobb, så da blir det ofte mindre. Anonymkode: fbe6b...2e6 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #24 Skrevet 26. april Angelheart2 skrev (På 23.4.2025 den 14.33): Akkurat passe... Drikker stort sett vann til måltidene, drikker litt for mye kaffe gjennom dagen og ellers vann eller brus når jeg kjenner jeg har lyst på noe å drikke. Det har for øvrig blitt et drikkehysteri her i landet, der man blir tutet ørene fulle om at man må drikke så og så mye, det selges "motivasjonsflasker" som skal oppmuntre til å drikke enorme mengder med vann, enten man er tørst eller ikke. Ekspertene sider "drikk når du er tørst, spis når du er sulten og sov når du er trøtt". Det er ingen helsemessige fordeler av å trykke i seg masse vann, snarere tvert i mot. Hør intervjuet med denne urologen, hun burde vite hva hun snakker om! https://radio.nrk.no/serie/distriktsprogram-buskerud/sesong/202504/DKBU01007625#t=1h51m34s Når jeg er på jobb kan jeg lett glemme å drikke, og blir heller ikke egentlig tørst. Hvis jeg ikke er bevisst, ender jeg dermed opp med å drikke for lite. Og det er ingen tvil om at det er lite, for magen min blir fryktelig treg av det. Må derfor passe litt på. Så "drikk når du er tørst" funker ikke for alle. Anonymkode: 03ff2...5d4 1
AnonymBruker Skrevet 26. april #25 Skrevet 26. april Drikker vann kun når jeg trener eller går fjellturer, ergo ikke hver dag. Drikker cola zero. Drikker ikke kaffe eller te. Anonymkode: cfa7e...5ce 1
AnonymBruker Skrevet 27. april #26 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): Når jeg er på jobb kan jeg lett glemme å drikke, og blir heller ikke egentlig tørst. Hvis jeg ikke er bevisst, ender jeg dermed opp med å drikke for lite. Og det er ingen tvil om at det er lite, for magen min blir fryktelig treg av det. Må derfor passe litt på. Så "drikk når du er tørst" funker ikke for alle. Anonymkode: 03ff2...5d4 Ikke for meg heller, føler meg nesten aldri tørst så får i meg under 0,5l om jeg ikke presser i meg litt mer daglig. Anonymkode: 016e3...242
AnonymBruker Skrevet 27. april #27 Skrevet 27. april AnonymBruker skrev (På 23.4.2025 den 19.39): 2-3 liter pr dag. Opptil 4 liter på varme sommerdager. Drikker kun kaffe ellers. Kvinne. Anonymkode: 201f2...e9b Samme Anonymkode: 1afcd...e75
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå