AnonymBruker Skrevet 19. april #1 Skrevet 19. april Jeg er veldig, veldig glad i frukt, og nå har jeg fått dilla på fruktsalat. Har lyst på fruktsalat hver kveld. Kan man gå opp i vekt av fruktsalat?🤔 Har jo hørt at man egentlig bare burde spise to frukt om dagen, men jeg synes det er så lite. Burde jeg kutte ned, og i så fall hvorfor? Anonymkode: 0f987...e9a
AnonymBruker Skrevet 19. april #2 Skrevet 19. april Du går opp i vekt hvis du spiser mer enn du forbrenner, uansett hva du spiser. Anonymkode: c5539...7dc 4
AnonymBruker Skrevet 19. april #3 Skrevet 19. april "For mye frukt" reddet helsa mi. Jeg spiser fruktsmoothier med spinat og salatblader i halve dagen, til jeg går over til tyngre middagsmat og sånt. Frukt består for det meste av veldig næringsrikt vann, altså juice. Så med alt det vannet har det ikke mye kalorier i forhold til mengden. Og jeg lurer veldig på hvor du har hørt at man bare bør spise to frukt om dagen? Hos han som selger kaffe med smør? Hvor mange sjokolader bør man spise? Og hvor mange griser i løpet av året? Hvor mye pølser og pizza? Ikke en sjel tenker på det, det finnes det ikke begrensning på visst. Anonymkode: 4ec4a...40c 1 1 1
Et menneske Skrevet 20. april #4 Skrevet 20. april Spørs hva du har oppi fruktsalat. Ikke vaniljesaus, vel? Appelsin, banan, eple blir cirka 300 kalorier tilsammen. Det er ikke mye. Jeg synes at det er mer mettende enn en osteburger (500-800 kcal). 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #5 Skrevet 20. april Ingen har blitt overvektig pga frukt. Det er i såfall noe annet du heller kan kutte ut av ditt daglige kosthold. Anonymkode: 12100...f61 2
AnonymBruker Skrevet 20. april #6 Skrevet 20. april Jeg har gått ned 10kg siden januar og spiser ett stort måltid om dagen med proteiner (fisk/kjøtt) med grønnsaker og gjerne saus. Utover det har jeg en stor lufttett boks med fruktsalat i kjøleskapet som jeg spiser av. Akkurat nå er det fersk ananas, appelsin, eple, kiwi, blåbær og litt druer. Jeg er mett og føler jeg har knekt matkoden for min del! Spiser også litt kake på besøk, og av og til salat eller smørbrød ute til lunsj. Men cravings etter søtt og junk er borte. Anonymkode: 920b4...4b8 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. april #7 Skrevet 20. april Glemte å skrive at jeg tar i cottage cheese eller mager kesam i fruktsalaten om jeg har trent eller er ekstra sulten Anonymkode: 920b4...4b8 2
AnonymBruker Skrevet 20. april #8 Skrevet 20. april Alt kan overdrive, å spise ett måltid med frukt per dag, spesielt i kombinasjon med noe protein som du gjør, er sunt. Anonymkode: be4b0...d8f
AnonymBruker Skrevet 20. april #9 Skrevet 20. april (Trodde det var TS som skrev det med melkeprodukt over min kommentar, men uansett er ett måltid/dag frukt bare sunt i seg selv.) Anonymkode: be4b0...d8f
AnonymBruker Skrevet 20. april #10 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (På 19.4.2025 den 17.25): Jeg er veldig, veldig glad i frukt, og nå har jeg fått dilla på fruktsalat. Har lyst på fruktsalat hver kveld. Kan man gå opp i vekt av fruktsalat?🤔 Har jo hørt at man egentlig bare burde spise to frukt om dagen, men jeg synes det er så lite. Burde jeg kutte ned, og i så fall hvorfor? Anonymkode: 0f987...e9a Frukt (og annet sukker) er mat for kreftcellene. Anonymkode: 436e0...0be
AnonymBruker Skrevet 20. april #11 Skrevet 20. april For meg trigger det sultfølelse. Uten at jeg merker det direkte. Har lyst på mat utenom måltidene. Spiser ubevisst mer til måltidene. Så har bare droppet det. Men tok en stund før jeg så sammenhengen. Så å kutte frukt var egentlig avgjørende for å kunne spise akkurat passe ellers. Anonymkode: 922f0...93b
AnonymBruker Skrevet 20. april #12 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Glemte å skrive at jeg tar i cottage cheese eller mager kesam i fruktsalaten om jeg har trent eller er ekstra sulten Anonymkode: 920b4...4b8 Det er veldig lurt, det blir et mye mer balansert måltid. ja, det MULIG og gå opp i vekt av frukt som alt med kalorier, men fruktsalat med cottage cheese eller kesam er et fint mettende og næringsrikt måltid. Spesielt etter trening. Så fortsett med det, men ikke hiv i deg ubegrenset med frukt ila dagen 😅 Anonymkode: 6bf1f...f35 2
AnonymBruker Skrevet 20. april #13 Skrevet 20. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Frukt (og annet sukker) er mat for kreftcellene. Anonymkode: 436e0...0be Frukt er ikke farlig å spise . Alvorlig talt Anonymkode: 98a1d...6fa 1
AnonymBruker Skrevet 21. april #14 Skrevet 21. april Et menneske skrev (På 20.4.2025 den 14.16): Spørs hva du har oppi fruktsalat. Ikke vaniljesaus, vel? Appelsin, banan, eple blir cirka 300 kalorier tilsammen. Det er ikke mye. Jeg synes at det er mer mettende enn en osteburger (500-800 kcal). Ingen vaniljesaus eller noe, kun frukt. Eple, pære, granateple, druer, banan, jordbær, kiwi, honningmelon. Er vel sunn fruktsalat det vel? Anonymkode: 0f987...e9a
AnonymBruker Skrevet 21. april #15 Skrevet 21. april AnonymBruker skrev (På 20.4.2025 den 14.46): Glemte å skrive at jeg tar i cottage cheese eller mager kesam i fruktsalaten om jeg har trent eller er ekstra sulten Anonymkode: 920b4...4b8 Verken vaniljesaus eller cottage cheese, kun fruktsalat. Er det dumt å lage fruktsalat ferdig å la det stå litt på kjøkkenbenken før man spiser? Gjør vel ikke noe? Bortsett fra banan, den skjærer jeg like før jeg skal spise. Anonymkode: 0f987...e9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå