AnonymBruker Skrevet 18. april #61 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kjære deg, du blir da ikke sterkere av å slanke deg. Du blir sterkere av å trene styrke. Anonymkode: 34be2...f41 Poenget var at jeg synes det er tungt å løfte noe som veier 30 kg, som er vekten jeg har gått ned. Anonymkode: 05da2...615 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. april #62 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Observer gjerne meg på tur i dag, så vil du tenke at jeg er eldre enn jeg er, fordi jeg er veldig støl etter treningsøkt i går. Se fjeset mitt, og du vil tenke at jeg er yngre enn jeg er. Observer gjerne nabojenta på 25 som går krøkkete pga leddgikt. Men fjeset hennes vitner om at hun er ung. Uten å nevne navn så har vi idrettsutøvere som ser 15 år eldre ut enn det de er, men er spreke i bevegelsene. Folk ser ikke nødvendigvis yngre ut fordi de beveger seg godt, selvsagt spiller ansiktet også inn. Anonymkode: 59a0b...9aa Leste du hva jeg skrev? Jeg skrev ingenting om bevegelse. Poenget var at ingen ser egentlig yngre ut med overvekt. Selv om man «fyller ut» rynkene mer, så trekker den store kroppen opp alders inntrykket. Det handlet om personen som velger å være ganske overvektig fordi hun føler hun ser eldre ut som normalvektig. Ingen kritiserer folk med funksjonsnedsettelse her. Jeg personlig observerer ikke folk forresten. Men du trenger jo ikke å bry deg om hva vi syns? Og det høres jo ut som du observerer og vurderer folk rundt deg du også… Anonymkode: 456a6...3c3 2
AnonymBruker Skrevet 18. april #63 Skrevet 18. april Er 56 år 165cm høy veier 58kg. Løper 3-4 ganger i uken og spiser sunt 5 dager i uka- går like fint nå som da jeg var yngre 😉 Veide forøvrig 80 kg etter mitt andre barn for 22 år siden ' holdt meg der jeg er nå siden jeg var 40.😊 Anonymkode: 7a55b...a47 2
AnonymBruker Skrevet 18. april #64 Skrevet 18. april 43 år 175 cm 75 kg Ønsker å gå ned til 65-68 kg 😊 Anonymkode: f9a88...55d 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #65 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (21 timer siden): Her var det mange slanke kvinner. 🤣 Anonymkode: d3adb...c82 De ljuger nok! Jeg hadde vært tilfreds med85, hva jeg er vet jeg ikke. Men noe mer. Anonymkode: d71d1...175 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #66 Skrevet 18. april Ærlig talt, fat-shaming må inn her og. La folk være fornøyd der de er. Er det mulig. Anonymkode: 13cd9...a57 3 3
AnonymBruker Skrevet 18. april #67 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Herregud hvor lettkrenka er du? Personen du svarer ville bare understreke at alder ligger i mer enn bare rynkene i fjeset. Og det var et motsvar til personen som mente hun så yngre ut som overvektig. Middelaldrende kvinner er ofte litt runde i dag, og det å ha en slank sprek kropp er mer et tegn på ungdom enn om det fører til et par rynker ekstra. Men selvfølgelig, gratulerer om du leter etter en unnskyldning for å la egen kropp forfalle. Anonymkode: 456a6...3c3 La egen kropp forfalle? 😅 Vet ikke helt hvem som blir krenka her , mulig overvektige kvinner med masse rynker som følger med på andres bevegelse? Nei, det sto ikke skank sprek kropp, det sto bevegelse på tur . Ja, lurer på om dere tar til sykdom når dere vurderer alder ut i fra bevegelighet? Etter masse trening klarte jeg og lære meg og gå når jeg var 6 år, så ja har nok alltid vært eldgammel i dine øyne. jeg ser bra ut i bikini etter fylte 49 allikevel, men best når jeg holder meg i ro da 😁 Anonymkode: 5717a...e59 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #68 Skrevet 18. april Er 40 år, 172 cm og veier 62. Har to barn på 12 og 10. alltid vært «tynn» og alltid vært avhengig av sukker, godteri og kaffe. Anonymkode: b0e7b...381 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #69 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette må være det aller tydeligste eksempelet på passivaggressiv offermantalitet som jeg noensinne har lest. Anonymkode: 34be2...f41 Takk, takk. tja, føler meg egentlig ikke som et offer , men var et herk når jeg var barn. Har det greit nå, og er fornøyd med lite rynker og en slank kropp, men .. og dømme andres alder etter bevegelighet var bare rart. Nei, jeg møter sikkert ikke kg på tur, så skal fortsette med det selvom tanken på og bli « studert « med bevegelighet for og anta alder ga litt ekkel følelse. Det blir uansett så dumt at det ikke var noe jeg tenkte på mer enn 10 minutter, så kjør på med spydigheter og å gjette alder til folk med sykdom som gir dårlig bevegelighet. mange med sykdom sitter i rullestol hele livet, ser ut som de er 110 år fra småbarnsalder kanskje , med så dårlig bevegelighet på tur? 😅 Anonymkode: 5717a...e59
AnonymBruker Skrevet 18. april #70 Skrevet 18. april 175, veier 65 kg. Veide 60 fra jeg var konfirmant og frem til jeg var sånn 35 år.... Er vel ikke tjukk men har litt mage, er ikke pent med bukser med veldig høyt liv på meg feks. Går som regel med et par kilo på sommeren for da flyr jeg i fjellet hele tiden. Anonymkode: 7592c...953 2
AnonymBruker Skrevet 18. april #71 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Leste du hva jeg skrev? Jeg skrev ingenting om bevegelse. Poenget var at ingen ser egentlig yngre ut med overvekt. Selv om man «fyller ut» rynkene mer, så trekker den store kroppen opp alders inntrykket. Det handlet om personen som velger å være ganske overvektig fordi hun føler hun ser eldre ut som normalvektig. Ingen kritiserer folk med funksjonsnedsettelse her. Jeg personlig observerer ikke folk forresten. Men du trenger jo ikke å bry deg om hva vi syns? Og det høres jo ut som du observerer og vurderer folk rundt deg du også… Anonymkode: 456a6...3c3 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Alder ligger ikke i ansiktet. Alder ligger i kroppen. Forsøk å observere folk ute på tur, eller på vei opp en trapp. Gjett hvor gamle de er. Jeg har møtt 25-åringen som tar seg opp en trapp som var de 55, og omvendt. Alder ligger i kroppens evne til bevegelse. Om ansiktet ser 55 år gammelt ut eller 60 år gammelt? Same-same. 25 år gammelt kan det uansett aldri se ut. Men bevegelsene? De kan. Anonymkode: a810f...a19 Det er jo en annen bruker som ble sitert. En som vurderer folk, med f.eks. funksjonnedsettelse eller leddsykdommer , sin alder ut i fra hvordan de tar seg opp en trapp eller beveger seg ute på tur. pass på og ikke brekk beinet forresten, det legger 50 år på alderen. Et gnagsår , eller støle lår fra treningsøkt dagen før kan også føre til midlertidig 30 år eldre utseende . Anonymkode: 5717a...e59
AnonymBruker Skrevet 18. april #72 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Leste du hva jeg skrev? Jeg skrev ingenting om bevegelse. Poenget var at ingen ser egentlig yngre ut med overvekt. Selv om man «fyller ut» rynkene mer, så trekker den store kroppen opp alders inntrykket. Det handlet om personen som velger å være ganske overvektig fordi hun føler hun ser eldre ut som normalvektig. Ingen kritiserer folk med funksjonsnedsettelse her. Jeg personlig observerer ikke folk forresten. Men du trenger jo ikke å bry deg om hva vi syns? Og det høres jo ut som du observerer og vurderer folk rundt deg du også… Anonymkode: 456a6...3c3 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Alder ligger ikke i ansiktet. Alder ligger i kroppen. Forsøk å observere folk ute på tur, eller på vei opp en trapp. Gjett hvor gamle de er. Jeg har møtt 25-åringen som tar seg opp en trapp som var de 55, og omvendt. Alder ligger i kroppens evne til bevegelse. Om ansiktet ser 55 år gammelt ut eller 60 år gammelt? Same-same. 25 år gammelt kan det uansett aldri se ut. Men bevegelsene? De kan. Anonymkode: a810f...a19 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tar du hensyn til sykdom og eventuelle tidligere skader når du observerer sånn? tror du ville tenkte jeg var 90 når jeg var i 20 årene om du la vekt på hvordan jeg tok meg opp en trapp og gikk på tur. Du kan ofte se om folk er syke i kroppens bevegelser. huff, jeg har aldri tenkt på at folk oberserverer andres evner evne til bevegelse ute på tur. Jeg liker og gå tur , men nå mistet jeg lysten helt. for og svare på hi , jeg er 48 år er 174 høy og veier 62 kilo. Fornøyd med det . Svømmer og trener på romaskin og ellipsemaskin . Og pleier og gå frem og tilbake til jobb langs turstien, men vurderer og slutte og med det er vanlig og observere folks kroppers evner til bevegelse.ski, skøyter, sykkel , løpe osv… aldri klart. Jeg klarer og gå på veien og å gå opp en trapp om jeg holder meg fast, men liker ikke og bli « observert” .. føles litt tilbake i skolegården. 🥲 Anonymkode: 5717a...e59 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Herregud hvor lettkrenka er du? Personen du svarer ville bare understreke at alder ligger i mer enn bare rynkene i fjeset. Og det var et motsvar til personen som mente hun så yngre ut som overvektig. Middelaldrende kvinner er ofte litt runde i dag, og det å ha en slank sprek kropp er mer et tegn på ungdom enn om det fører til et par rynker ekstra. Men selvfølgelig, gratulerer om du leter etter en unnskyldning for å la egen kropp forfalle. Anonymkode: 456a6...3c3 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men kjære vene....personen veier 62 kilo og er slank. Alt hun påpeker er at det kan være mange grunner til at en person beveger seg dårlig og "gammelt", men da er hun altså lettkrenket, og beskyldes samtidig for å la egen kropp forfalle. Hjelpes. Anonymkode: 59a0b...9aa Jeg leste absolutt hva du skrev, men du klarer visst ikke skille ab-koder og se kommentarene i sammenheng. AB...a19 kommer med påstander om at det er kroppen/bevegelser og ikke fjeset som gjør om vi ser gamle ut. AB...e59 svarer, hvorav du kommer med beskyldninger om at personen er lettkrenket, og leter etter unnskyldning for å la sin kropp forfalle - med sine svimlende 62 kilo. Ab brukeren som veier 73 kilo og er 172 cm høy, er vel akkurat tjukk heller. Jeg er 63 kilo og kjenner meg godt igjen at jeg ser eldre og mer dratt ut hvis jeg går ned 5 kilo. Jeg er verken undervektig eller overvektig med noen av kiloene. Hvordan noen av kommentarene mine tilsier at jeg observerer og vurderer folk er meg ei gåte. Anonymkode: 59a0b...9aa 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #73 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (23 timer siden): Tenker det utgjør en god del forskjell på en ung jente i tidlig tjueårene kontra en dame midt i femtiårene. Også vil det kanskje ha noe å si om man har født barn eller ikke. Hva veier dere? Fornøyd med vekten eller gjør dere endringer? Er selv 42 år, har født to barn. Er 172 cm og veier 70kg. Ønsker meg ned til under 65kg. Men det er betydelig vanskeligere å gå ned 5-10 kg nå enn for 10-15 år siden. Har litt å hente inn på kostholdet, få inn litt mer aktivitet og få mer søvn. Hva med dere? Anonymkode: 302f4...1bc 174cm 62 kg 41 år Likte meg ikke på 73 kg. Likte meg ikke på 57 (så anorektisk ut). Så midt i mellom som nå. Veldig slank. Anonymkode: 0ddac...a39 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #74 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 174cm 62 kg 41 år Likte meg ikke på 73 kg. Likte meg ikke på 57 (så anorektisk ut). Så midt i mellom som nå. Veldig slank. Anonymkode: 0ddac...a39 Forresten det er umulig å måle kilo. Da jeg veide 73kg var jeg det jeg vil kalle normal, ikke lubben ikke særlig slank. 40 i klær. Noen hadde nok sett overvektige ut,mens som 55 til 57 kg i fjor så jeg for tynn ut selv om jeg brukte 36 i alle klær. Noen hadde nok fint passet den vekten bedre. Noen kropper bære kiloene bedre enn andre pga bein bygning. Jeg har lange armer og bein, får sånn hengleste bein og armer om for tynn...ikke så fint.. Poenget er kropper er ulike og derfor ingen fasit vekt!! Anonymkode: 0ddac...a39 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #75 Skrevet 18. april Det gidder jeg ikke å svare på. Har ikke behov for å bli dømt mer enn jeg gjør selv, og det er åpenbart det denne tråden er laget for. Og ikke nevn lettkrenka. Det handler ikke om det. Anonymkode: e3c8c...f38 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #76 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (1 time siden): De ljuger nok! Jeg hadde vært tilfreds med85, hva jeg er vet jeg ikke. Men noe mer. Anonymkode: d71d1...175 Er ikke dette et symptom på et sykt samfunn så vet ikke jeg... Er du bare omgitt av overvektige du da, ettersom din første tanke er at normalt slanke mennesket lyver om vekta? Anonymkode: 79221...5a2 5 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #77 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men skapet er fullt av lekre klær fra 34-38. Lite trolig at jeg kan bruke dem igjen. Anonymkode: 2c682...781 Jeg håper du klarer å bli lykkelig med str. 40/42 i stedet for å kjempe for å komme inn i 34/36/38. Livet er for kort! Anonymkode: 678e7...390 1
AnonymBruker Skrevet 18. april #78 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): De ljuger nok! Jeg hadde vært tilfreds med85, hva jeg er vet jeg ikke. Men noe mer. Anonymkode: d71d1...175 Hvorfor tror du folk ljuger? Anonymkode: 5717a...e59
AnonymBruker Skrevet 18. april #79 Skrevet 18. april AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg var 130 kg og 160 høy. Fikk ikke opp melkekartongen en gang. Ikke klarte jeg å løfte opp meg selv tre etasjer uten at føttene ga etter for vekten. Ikke alle overvektige er som sumobrytere. Jeg var ekstremt svak i alle muskler som overvektig. Det er jeg også nå som normalvekt. Skal jeg bære opp to 8-pakk brus opp trappen så svikter knærne under meg etter 4 trinn. Sånn seriøst, jeg har nesten tippet bakover alt for mange ganger fordi føttene gir etter. Anonymkode: 45740...fa7 Hvorfor trener du ikke styrke??? Tenk hvordan det blir når pleierne må løfte deg med personløfter når du er 80 fordi du er så svak . Skrekk og gru Anonymkode: 932e7...809 1
AnonymBruker Skrevet 19. april #80 Skrevet 19. april K43, 2 barn. 170 høy og veier nå rundt 70 kg. Har alltid vært overvektig, over 100 kg da jeg var gravid. Gikk ned mye for 15 år siden, og har siden den gang holdt meg rundt 70-75 kg. Føler meg uansett tjukk. Målet nå er å gå ned til rundt 60 kg. Dessverre blir jeg veldig dratt i ansiktet og skrinn på overkropp, mens underkroppen er stor og kvapsete.. Anonymkode: 45951...02d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå