Anonym-bruker Skrevet 15. april #1 Del Skrevet 15. april Jeg jobber som nattevakt, skal i en konfirmasjon når jeg har arb helg. Det er desverre ingen som kan jobbe for meg. Jeg skal ikke i kirken, men må være der de skal ha måten ca kl 13:30. Som vil si jeg må stå opp kl 12 etter nattevakt. I utgangspunktet tenker jeg at dette blir fryktelig slitsomt, men vet ikke hva annet jeg kan gjøre. Takke nei til invitasjonen er ikke en mulighet.. Du som bare jobber natt, hadde du gjort det? Jeg tror aldri jeg har sovet så lite etter en vakt, hvordan takler du det? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #2 Del Skrevet 15. april Skal du på igjen neste natt? Isåfall kan du legge deg nedpå et par timer på kvelden igjen før nattevakten. Jeg har vel tatt fly rett etter nattevakt blant annet og det har gått fint. Anonymkode: e830c...d60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #3 Del Skrevet 15. april Takke nei er ikke en mulighet. Så da må du gjøre det. Du lurer bare på om andre hadde gjort det? Jeg hadde sagt nei, ikke pokker. Om det var konfirmasjon i nær familie, for eksempel søsken eller barna til søsken, så hadde jeg uansett planlagt godt frem i tid og sørget for at jeg hadde fri denne helgen. Søskenbarn, barn til venner og slike ting, nei, jeg kommer ikke i konfirmasjon....... Anonymkode: 36b7b...63c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym-bruker Skrevet 15. april Forfatter #4 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skal du på igjen neste natt? Isåfall kan du legge deg nedpå et par timer på kvelden igjen før nattevakten. Jeg har vel tatt fly rett etter nattevakt blant annet og det har gått fint. Anonymkode: e830c...d60 Ja, jeg skal det, men vurderer å ta fri neste natt så jeg slipper det. Får sovet er par timer før konfirmasjonen, er hjemme ca 8 så får lagt meg da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #5 Del Skrevet 15. april Alt går unntaksvis. Jeg vet ikke når du legger deg etter nattevakt, men jeg klarer meg fint på 4-5 timers søvn innimellom. Så for meg hadde ikke dette blitt noe problem. Anonymkode: 1d8f5...225 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #6 Del Skrevet 15. april Det er jo en engansggreie? Alle har jo hatt netter med lite/ingen søvn og så jobb igjen.. Er det for ille så dropp det da vel. Anonymkode: 9f940...285 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #7 Del Skrevet 15. april Om den var viktig nok, altså i nær nok familie, så hadde jeg gjort det. Men hadde prøvd å ordne fri påfølgende natt. Anonymkode: aa372...81d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #8 Del Skrevet 15. april Hvis alternativet er å ikke møte opp i det hele tatt må det være bedre å komme kl 14 eller 15. Anonymkode: 153ae...106 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #9 Del Skrevet 15. april Når starter middagen? Jeg hadde kommet nøyaktig til middagen, og droppet minglingen før middag. Og gått tidlig. Anonymkode: f465c...c2c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 15. april #10 Del Skrevet 15. april Hadde kommet til kaken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet 15. april #11 Del Skrevet 15. april Anonym-bruker skrev (1 time siden): Jeg jobber som nattevakt, skal i en konfirmasjon når jeg har arb helg. Det er desverre ingen som kan jobbe for meg. Jeg skal ikke i kirken, men må være der de skal ha måten ca kl 13:30. Som vil si jeg må stå opp kl 12 etter nattevakt. I utgangspunktet tenker jeg at dette blir fryktelig slitsomt, men vet ikke hva annet jeg kan gjøre. Takke nei til invitasjonen er ikke en mulighet.. Du som bare jobber natt, hadde du gjort det? Jeg tror aldri jeg har sovet så lite etter en vakt, hvordan takler du det? Det kommer jo helt an på om nattevakten er ferdig kl. 7 eller for eksempel kl 10. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #12 Del Skrevet 15. april Nei, men jeg fungerer utrolig dårlig uten søvn. Jeg kunne ikke jobbet nattevakt i utgangspunktet, for det hadde jeg ikke taklet. Jeg hadde aldri taklet en konfirmasjon i etterkant. Når jeg var ung ja, men ikke nå Anonymkode: 17ee9...e88 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #13 Del Skrevet 15. april Jeg tok opp fag og hadde undervisning kl 12.30 to dager i uka. Så annenhver uke hadde jeg to dager med fire timer søvn. Det var ikke behagelig, men det gikk greit. Hadde absolutt ikke avslått invitasjon til konfirmasjon bare fordi jeg fikk litt mindre søvn. Anonymkode: e53ab...a06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #14 Del Skrevet 15. april Anonym-bruker skrev (1 time siden): Jeg jobber som nattevakt, skal i en konfirmasjon når jeg har arb helg. Det er desverre ingen som kan jobbe for meg. Jeg skal ikke i kirken, men må være der de skal ha måten ca kl 13:30. Som vil si jeg må stå opp kl 12 etter nattevakt. I utgangspunktet tenker jeg at dette blir fryktelig slitsomt, men vet ikke hva annet jeg kan gjøre. Takke nei til invitasjonen er ikke en mulighet.. Du som bare jobber natt, hadde du gjort det? Jeg tror aldri jeg har sovet så lite etter en vakt, hvordan takler du det? Hvis du ikke har noe valg enn å møte opp så forstår jeg ikke hva du spør om? Om det er best å døgne? Der er folk ulike. Anonymkode: 5c79c...751 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rotemor Skrevet 15. april #15 Del Skrevet 15. april Det er bedre å sove i tre timer enn å døgne. Jeg har da klart langt verre ting enn å sove lite et døgn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #16 Del Skrevet 15. april Jeg hadde dratt en liten tur hvis jeg ikke skulle på igjen samme dag. Ser noen foreslår å hvile etter konfirmasjonen - det hadde ikke gått for meg siden våre nattevakter starter kl 18. Det hadde blitt et nei hvis jeg skulle på vakt igjen samme dag. Anonymkode: 81bf6...f25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #17 Del Skrevet 15. april Til og med jeg som sover lett 8-10 timer hver eneste natt, klarer fint en dag med veldig lite søvn. Er bare å skjerpe seg.... Du skriver jo at det å melde avbud ikke er mulig, nei da kommer du deg til helvete opp da. Anonymkode: 6cc08...f5d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #18 Del Skrevet 15. april Det blir tøft, men det kommer til å gå greit. Har jobbet natt i mange år, klarer å dra på ting rett fra nattevakt og etter lite søvn. Ikke optimalt, men sov litt på kvelden etter konfirmasjon. Anonymkode: b723c...beb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #19 Del Skrevet 15. april Å si nei er ikke et alternativ, sier du, og det er snakk om én dag med litt søvnunderskudd i konfirmasjon og eventuelt én påfølgende nattevakt med en viss trøtthet (og du får tilsynelatende sovet litt før du begynner igjen også). Du får jo også sovet noen timer før konfirmasjonen. Jeg vet ikke nøyaktig hvor mye du rekker å sove når du må opp kl. 12, men folk går da i både sosiale greier og på jobb med 1-2-3-4 timer søvn rett som det er. Med normal helse går da dette helt fint. Anonymkode: a9e87...308 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #20 Del Skrevet 16. april Anonym-bruker skrev (På 15.4.2025 den 15.19): Jeg jobber som nattevakt, skal i en konfirmasjon når jeg har arb helg. Det er desverre ingen som kan jobbe for meg. Jeg skal ikke i kirken, men må være der de skal ha måten ca kl 13:30. Som vil si jeg må stå opp kl 12 etter nattevakt. I utgangspunktet tenker jeg at dette blir fryktelig slitsomt, men vet ikke hva annet jeg kan gjøre. Takke nei til invitasjonen er ikke en mulighet.. Du som bare jobber natt, hadde du gjort det? Jeg tror aldri jeg har sovet så lite etter en vakt, hvordan takler du det? Så lenge det ikke er ditt eget barn har du ALLTID et valg om å takke nei til en invitasjon til en konfirmasjon! Anonymkode: 4f8a4...82b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå