Anonym941 Skrevet 15. april #1 Del Skrevet 15. april Er det mange her inne som er det ? Mannen min tjener godt nok til at jeg kan være hjemme med datteren vår … det er ingen ting jeg heller ønsker men det føles samtidig litt feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym941 Skrevet 15. april Forfatter #2 Del Skrevet 15. april Det er jo normalt i veldig mange andre land . Blir det sett ned på her i Norge ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #3 Del Skrevet 15. april Jeg er hjemmeværende, og ja, det blir sett en del ned på her i Norge. Anonymkode: fb575...03f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #4 Del Skrevet 15. april Det ble diskutert i en annen tråd for en stund siden, men husker ikke hva den het. Jeg synes det er meget spesielt, og det blir sett ned på med god grunn. Man tenker heller ikke over de langsiktige konsekvensene. Blant annet: 1. Tenker dere ikke å komme tilbake til arbeidslivet en dag? Er ikke så spesielt attraktiv på arbeidsmarkedet med et stort hull i CV’en. 2. Hva skal dere leve av når det blir pensjonister? Som hjemmeværende vil dere få mindre pensjon. Når man er i arbeid så bygger dere opp pensjonen gjennom arbeidsinntekt. Så forbered deg på å bli minste pensjonist. 3. Hva gjør dere hvis mannen deres går fra dere? Jeg tviler på at dere har tatt dette i betrakning. Anonymkode: 1fc13...090 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #5 Del Skrevet 15. april Å være hjemme med barna høres fantastisk ut, men det er viktig at man sikrer seg for fremtiden. Kjenner 3 stk. som var hjemmeværende og ble forlatt av mennene sine, og fellesnevneren for de alle var at de da ikke hadde det så fett. Med gigantiske hull i CV’en endte 2 av disse som tilkallingsvikarer i kommunehelsetjenesten, med lønn som ufaglært. Mennene til begge disse gadd ikke ha samvær med barna, og mødrene jobbet omtrent døgnet rundt for å forsørge barna. Anonymkode: f28cb...517 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym941 Skrevet 15. april Forfatter #6 Del Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er hjemmeværende, og ja, det blir sett en del ned på her i Norge. Anonymkode: fb575...03f Hvor lenge har du vært det? trives du med det ? ja dessverre 😕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april #7 Del Skrevet 15. april Jeg har vært hjemmeværende mor i 2 måneder, jeg er litt imellom jobber. Jeg har to barn. Jeg må si at jeg merker hvor fort det går ned. Jeg rekker ikke mer nå enn nå jeg var i jobb. Kanskje lager litt mer avanserte middager, men det er det. Man begynner også raskt å miste selvtillit og troa på sine evner til noe mer enn bare husarbeid. Anonymkode: cd92c...752 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 15. april #8 Del Skrevet 15. april Anonym941 skrev (5 timer siden): Er det mange her inne som er det ? Mannen min tjener godt nok til at jeg kan være hjemme med datteren vår … det er ingen ting jeg heller ønsker men det føles samtidig litt feil Det er noen ting du må huske å ta hensyn til, spesielt om det skulle bli brudd med deg og mannen så sitter du dårlig i det. de 2 viktigste tingene er 1. du vil ikke opptjene noe pensjon i denne perioden. 2. det kan vær vanskeligere å komme inn i arbeidsmarkede igjen med noen år med hull i cven. Mange arbeidsgivere kan se negativt på det å ha gått hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april #9 Del Skrevet 16. april AnonymBruker skrev (På 15.4.2025 den 16.06): Det ble diskutert i en annen tråd for en stund siden, men husker ikke hva den het. Jeg synes det er meget spesielt, og det blir sett ned på med god grunn. Man tenker heller ikke over de langsiktige konsekvensene. Blant annet: 1. Tenker dere ikke å komme tilbake til arbeidslivet en dag? Er ikke så spesielt attraktiv på arbeidsmarkedet med et stort hull i CV’en. 2. Hva skal dere leve av når det blir pensjonister? Som hjemmeværende vil dere få mindre pensjon. Når man er i arbeid så bygger dere opp pensjonen gjennom arbeidsinntekt. Så forbered deg på å bli minste pensjonist. 3. Hva gjør dere hvis mannen deres går fra dere? Jeg tviler på at dere har tatt dette i betrakning. Anonymkode: 1fc13...090 Hvis man er vant til å ha 0 i inntekt får man jo lønnspålegg når man blir minstepensjonist🤣 Anonymkode: f28e3...6b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Selis Skrevet 17. april #10 Del Skrevet 17. april Jeg annbefaler å være hjemmeværende når du faktisk kan i småbarnstida og finne jobb når dem er større heller isåfall det er noe helt spesielt med småbarnstia man savner. Jeg sngret ikke rt sekund! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. april #11 Del Skrevet 17. april Vi kunne gjort det, men det er uaktuelt for begge. Vi har utdannelse og kunnskap som er ferskvare, noen få år ute, så har vi kastet bort fem år skolegang, og en god karriere med mye fleksibilitet og behagelig lønn. Jeg tror man også har godt av mental og sosial stimuli utenfor hjemmet. Vi tar begge ut litt fri uten lønn i rolige perioder, er en del på hjemmekontoret, og har avtale om seks ferieuker. Det kan jo være en annen måte å få litt mer fleksibilitet på? Anonymkode: 5864e...e9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå